Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Tålmodighet og slankestress (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811)

Elephanta 03-02-09 12:24

Sv: Tålmodighet og slankestress

Flott skrevet, takk for et innlegg til inspirasjon og ettertanke :blomster:

Bellabo 03-02-09 15:11

http://www.fms-cfsfriends.com/board4/clap1.gif

balloon 03-02-09 15:40

Har skjønt at du er en slags super-mamma her inne, Gerd! :engel_ikk
Takk for gode råd og kloke ord:)

Tussetrollet 03-02-09 18:00

Flott innlegg Gerd. :) En tankevekker for meg ihvertfall.. :)

bibi 03-02-09 20:38

Takk, Gerd! Du er bare spesiell!!

Du bidrar med så mye bra her inne... :klem:

Bergrosa 03-02-09 20:53

Takk for gode og kloke ord Gerd :suss:

Nitja 04-02-09 00:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 637868)
Bare pass på så du ikke flyr ned dørene hos henne flere ganger om dagen for å veie likevel da :lol:

Ja det var det da:p
Hun bor en 15-20 min gåtur unna så ikke alltid jeg orker gå dit :p hvertfall ikke i 8-10 minus grader:eek:

Vimpane 04-02-09 00:35

Utrolig bra skrevet.....takk for mange gode ord....de skal jeg ta med meg på veien...og glemmer jeg meg ut, så skal jeg jaggu meg gå inn her å lese igjen...bare for å få en reminder...

JEg er vel en av de som stresser med vekta....vil så gjerne gå ned...masse...fordi jeg sliter veldig med sånn jeg har blitt.....:(

Så jeg er definitivt en som må stoppe opp og trekke pusten, øa kroppen få jobbe på sin måte...og jobbe med psyken og tankegangen min...

Vimpane 04-02-09 00:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bibi (Innlegg 638871)
Takk, Gerd! Du er bare spesiell!!

Du bidrar med så mye bra her inne... :klem:

Må signere denne og jeg. HAr ikke vært her inne mange dagene, men deg Gerd har jeg lagt merke til.....i en positiv forstand:D

Takk for mange gode oppskrifter (har ikke testet ut så mange ennå, men jeg får vann i munnen bare av å tenke på dem:):sikle:) og ikke minst kloke ord.

Ella-A 04-02-09 01:35

Kjenner til alle de tingene du nevner Gerd, slik var jeg i begynnelsen, dvs før jul. Nå etter jul kjøper jeg sjokolade,karameller og noe sånn sour cola ting for å ha i godtekassen min, som jeg tar frem på lørdag når vi koser oss med en film. Tar ikke frem det ellers. Har bakt ostekaka di en gang, og prøvd meg på krydderkaka, men det beste av alt i verden er alikevel bringebær (evt med fløte eller bare bær), eller til middag stekt kjøttdeig blandet med hakkede tomater og krydder sammen med ostesalat <3

Trenger ikke så mange erstatninger egentlig, og ikke stress, sist stressa jeg, målte meg hver dag og "gav opp" en stund før jul pga jeg "gikk opp" hele tiden, men nå veier jeg meg hver fredag, gidder ikke oftere, også blir det en hyggelig overraskelse til helga :)

Mitt råd: kjenn på klærne om de fortsatt sitter litt løsere (jeg bruker jobbuksa mi - som var litt trang over magen før), gjør de det, så ikke vei deg mer enn en gang i uka. F.eks fredag, da det du evt spiste forrige lørdag er ute av kroppen ;)

LineJM 04-02-09 01:56

http://www.home.no/sirip/hb.gif
http://www.home.no/sirip/clap.gif

Godt sagt Gerd!

Kakeåndsen 04-02-09 21:43

Tenk om jeg en dag skulle bli like klok som deg, Gerd. Drømme-drømme;)

Du har hjulpet meg masse, både direkte og indirekte.

Misty 04-02-09 22:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kakeåndsen (Innlegg 639995)
Tenk om jeg en dag skulle bli like klok som deg, Gerd. Drømme-drømme;)

Du har hjulpet meg masse, både direkte og indirekte.

Signerer!
Bra innlegg og en god tankevekker til oss nye i gamet.

Hjørdis 05-02-09 00:48

:suss:, bra du tok tak i det og skrev om det Gerd, :klem:
GuruGerd:ja::suss:

meg79 09-02-09 19:54

Hei alle sammen! :)

Så bra å høre å dere med erfaring, for jeg har nettopp begynt på kuren. Det er min 6. dag, og jeg tenker akkurat på de tingene som Gerd nevner her... Jeg tror jeg har gått ned litt, men har ikke vekt, men skal kjøpe på torsag, så har vel stressa litt ekstra pga det..

Stemmer det ikke at man kan ta av så mye som 10 kg i mnd? Hvis jeg forstår dere rett er det mye mer realistisk med 3-5 kg?

Alyssa 09-02-09 20:09

10 kg i måneden er eksepsjonelt, 3-5 kg er absolutt mer realistisk ja :ja:

Lykke til videre :)

GKS 11-02-09 20:22

Gerd, du er bare super!! :D:D

totteline 13-02-09 11:53

Dette var veldig godt skrevet:D
hilsen en som er fersk i faget

Smula 03-03-09 10:47

Denne var fin Gerd. :)

Du har fanget opp en del viktige punkter som det blir postet nye tråder om i gjennomsnitt et par ganger i uka (iallefall gjorde det det før).
Håper folk tar seg tid til å lese gjennom de klistrede trådene før de begynner å spørre om gammelt nytt.

Chunky 03-03-09 10:53

Veldig gode poenger. Jeg synes det er viktig å utheve stressfaktoren, basert på egen erfaring de siste ukene. Jeg har gått veldig raskt ned, inntil jeg begynte å bli skikkelig stresset pga en rapport som nærmet seg deadline. De siste to ukene har det stått nesten stille, men omtrent samtidig som jeg leverte rapporten, begynte vekten å krype nedover igjen.

Jeg har også en kollega med diabetes 2 som fortalte meg at han må ta insulin om kvelden etter en stresset dag, uansett hvordan han har spist.

I så måte er kanskje Gerds innlegg en slankekur i seg selv, hvis hun får noen til å stresse mer ned :p

Mellow82 06-03-09 13:36

Tusen takk for kjempe-innlegg =)
Dette var en tankevekker, da jeg selv har kjent stresset på kroppen i forhold til diett/vekttap og mat osv.
Jeg startet med ketolyse-kuren man 19jan samtidig som jeg stumpet røyken for godt og startet opp med nye P-piller. (!!!!)
Etter uke 4 hadde jeg gått ned 8kg og endel cm rundt mage og midje.
Etter det har vektapet stagnert litt, og uke6 var veldig slapp.
Skal også innrømme en sprekk i helgen uke 6. ;P
Men det skjer for alle.. Skal innrømme at den hjemmelagde rosinbolla smakte himmelsk =)

Uansett, innlegget ditt fikk meg til å forstå at dette faktisk er en prosess!!
Og da jeg startet, satte jeg meg egentlig mål om å være ferdig til sommeren.. Man blir bare litt "bitt av basillen" når man leser i boka om radikale vekttap osv. Og så klart, etter 8kg på 4 uker ønsker man jo at dette skal fortsette i samme tempo.
Men det er jo viktig å nyte prosessen underveis også!!
Kjenne den gode følelsen at klærne passer mye bedre, man slipper fettet som henger over buksene på sidene og på magen=)
Ta tiden til hjelp, så kommer man i mål =)
Nå er jeg i 7 uke, vekttap på 9,5 kg og har i utgangspunktet 11,5 igjen =)
Og jeg må jo si at det er helt fantastisk å prøve noe som faktisk fungerer uten at det innebærer å sulte seg konstant =)
Og det å faktisk gå ned i vekt trass røykeslutt og p-piller, som i utgangspunktet gjør at man går opp i vekt..

Så tusen takk for en tankevekker og en stor aplaus til oss alle som tar tak i livet vårt og gjør det vi ønsker ut av det:p

Superleila 01-04-09 09:59

Tusen takk for et utrolig godt ïnnlegg :)

Jeg stresser ikke med nedgangen , men er litt gira på det med søtsaker.. Skal skjerpe meg nå!!

ixi 02-04-09 11:46

Kloke ord jeg tar med meg på veien. :smile: Skjønner det var en bra avgjørelse å ikke gå til innkjøp av badevekt, og heller kontrollere det hos lege en gang i blant. Jeg har jo målebånd. :D

Bee 02-04-09 18:50

Jeg er så fullstendig enig med deg Gerd! Kjempeflott innlegg. :love:

anita59 03-04-09 20:00

Hei :) Veldig godt skrevet. Nyttig for meg som nybegynner og lese.
Gikk på denne kuren i fjor, men da bare etter boka. Er jo så mange tips osv her inne.
Ha ei flott påske :)

Hild 03-04-09 20:36

Kjempeviktig innlegg!!! Takk skal du ha! :)

Jeg merker at det er lett å bli revet med av alle historiene her inne på lavkarbo. Vi er vel en gjeng med flinke jenter (og noen gutter) som er vant til at vi skal prestere hele tiden? Det er viktig å huske på at dette ikke er en kur, men en måte å leve på!

Arosa 04-04-09 15:07

Kjempe flott innlegg,og wow for noen oppskrifter og bilder! Disse vil jeg benytte meg av, og på forhånd takker jeg så meget! Ønsker deg en riktig god helg!

Addict 04-04-09 16:00

TAKK TAKK TAKK!

kjente meg helt igjen i det du skrev. jeg skal lære meg å slappe av og la kroppen ta den tiden den trenger :)

Addict 04-04-09 16:05

åå skulle ønske jeg var en sånn som gikk ned mer enn 3 kg de 3 første ukene da... <: likevel, fnis.

arne and 08-04-09 13:45

Hei Gerd :). For en liten forrvirret trøtt arene and, som er nybegynner, var dette innlegget vedlig godt å lese - tusen takk !

Mona S 08-04-09 13:49

Dette var kloke ord jeg skal prøve å huske når jeg lengter etter sjokolade og gelegodter. Jeg kjente meg igjen i alt! Desverre! Her er det mye å jobbe med hodet, rett og slett:(

Egg hver dag 30-04-09 11:31

Jeg startet lavkarbo i går og dette innlegget var veldig motiverende. Jeg tror jeg skal gjøre det som en vane å gå inn å lese dette innlegget med jevne mellomrom slik at jeg ikke mister fokuset.

Tusen takk for at du deler erfaringer :-)

birk 21-05-09 10:25

Takk Gerd, dette var akkurat det jeg trengte å høre når jeg gikk inn på forumet i dag. Skal brodere teksten i ei ramme og henge på veggen jeg:D. Men først skal jeg få i meg noe feit mat og hive meg rundt med hagearbeid.
Ha en flott himmelsprett!

arkine 21-05-09 10:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mellow82 (Innlegg 671287)
Tusen takk for kjempe-innlegg =)
Dette var en tankevekker, da jeg selv har kjent stresset på kroppen i forhold til diett/vekttap og mat osv.
Jeg startet med ketolyse-kuren man 19jan samtidig som jeg stumpet røyken for godt og startet opp med nye P-piller. (!!!!)
Etter uke 4 hadde jeg gått ned 8kg og endel cm rundt mage og midje.
Etter det har vektapet stagnert litt, og uke6 var veldig slapp.
Skal også innrømme en sprekk i helgen uke 6. ;P
Men det skjer for alle.. Skal innrømme at den hjemmelagde rosinbolla smakte himmelsk =)

Uansett, innlegget ditt fikk meg til å forstå at dette faktisk er en prosess!!
Og da jeg startet, satte jeg meg egentlig mål om å være ferdig til sommeren.. Man blir bare litt "bitt av basillen" når man leser i boka om radikale vekttap osv. Og så klart, etter 8kg på 4 uker ønsker man jo at dette skal fortsette i samme tempo.
Men det er jo viktig å nyte prosessen underveis også!!
Kjenne den gode følelsen at klærne passer mye bedre, man slipper fettet som henger over buksene på sidene og på magen=)
Ta tiden til hjelp, så kommer man i mål =)
Nå er jeg i 7 uke, vekttap på 9,5 kg og har i utgangspunktet 11,5 igjen =)
Og jeg må jo si at det er helt fantastisk å prøve noe som faktisk fungerer uten at det innebærer å sulte seg konstant =)
Og det å faktisk gå ned i vekt trass røykeslutt og p-piller, som i utgangspunktet gjør at man går opp i vekt..

Så tusen takk for en tankevekker og en stor aplaus til oss alle som tar tak i livet vårt og gjør det vi ønsker ut av det:p

går det fortsatt bra med vektnedgang og røykeslutt
du ga meg en vekker der ,,kanskje det går ann og gjøre begge deler
vi er jo flasket opp med røykeslutt ,,opp i vekt

Carisma 21-05-09 10:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 722256)
går det fortsatt bra med vektnedgang og røykeslutt
du ga meg en vekker der ,,kanskje det går ann og gjøre begge deler
vi er jo flasket opp med røykeslutt ,,opp i vekt

Jeg slutta å røyke uten å gå opp i vekt. litt saktere ned, men ikke opp.

Ivory 21-05-09 15:35

Jeg gikk opp bare 3 kg etter å ha slutta med røyken, og det var før jeg begynte på ketolysekuren så de er borte nå:) Har vært røykfri siden i oktober `08:D Hele kroppen har det bedre med seg selv om man tar ting med ro og ikke stresser!! Det er synd at samfunnet i dag er så fokusert på utseende, og at alt skal gå i høyt tempo... Det er ikke bra for noen!:mad:

Photobscura 03-06-09 02:20

Dette har jeg ikke sett før nå, og dytter mer enn gjerne på Gerds geniale innlegg! :heia:

LilleM0r 03-06-09 18:22

Den er jo klistret:)

Photobscura 03-06-09 18:45

Jeg vet, men da kommer den fram på forsiden og uleste innlegg i tillegg ;)

Janis 08-06-09 11:46

Utrolig bra skrevet, Gerd. Kjenner meg veldig igjen.
Jeg har vært jojo slanker i mange år. Fikk endel nye bekjentskap for et par år siden, og var da noenlunde ok i vekt. Etter nytt svangerskap, 20 kg + (utenom sv.sk. kiloene) så føler jeg det virkelig på kroppen, at jeg må fort ned. Jeg er flau ovenfor venner.
Tankevekker, innlegget ditt. Det er ikke bare slankingen man skal konsentrere seg om.
Holde seg etter er så viktig.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.