![]() |
Sv: Fett
Ja:) Det er kun smør som er smør og smør er godt, bra og billigst :)
|
jeg bruker bremykt, men ikke i steikepanna. Det smaker veldig godt og når jeg trenger noe som er mykere så bruker jeg det.
|
Sitat:
Jeg lar alltid smøret stå på kjøkkenbenken, da er det alltid smøremykt. |
Smør har fortsatt 25% umettet fett (enumettet) og harskner det også. Så jeg har all type fett i kjøleskapet, unntatt cocosaen.
|
Sitat:
Umulig å forklare om man ikke har det på samme måte, tror jeg. Bruker ostehøvel på meierismøret jeg, da!:lol: |
Sitat:
|
Her for også smøret bein å gå på - to pakker i uka :D Kommer smøret rett fra kjøleskapet, bruker jeg ostehøvel. :)
|
Jeg også, men jeg er ikke helt komfy med den konsistensen oppå brødskiven/knekkebrødet. Liker bedre mykt smør. Men jeg høvler alltid hardt smør over kyllingfilet før jeg steker den i ovnen, blir helt fantaastisk saftig.
|
Da er meierismøret innkjøpt:p
Var spent i dag da jeg skulle veie meg etter min første labkarbo-uke. (med meierismør....) Resultat: Minus 1,3 kg. Synes det var litt lite kanskje.....:confused: Er usikker på hvor mye fett vi skal spise i løpet av en dag. Håper noen kan svare meg på det. |
1,3 kg er da ikke lite. Det er jo over 5 kg i måneden, sett at du mister omtrent samme vekt hver uke. Svært overvektige går fortere ned enn andre, hvor mye skal du ned? Jo mindre du skal ned, jo saktere går det, men 5 kg i måneden er jo minus 30 kg fra jul til sommer. :D
|
Ca 150- 200 gr fett pr dag.....og 1,3 kg er ikke lite.....jeg har tatt av 6 kilo på 8 uker......det er enorme forskjeller på folk....
|
Om du regner på det så skal omtrent 70 energiprosent være fett.
|
Sitat:
Er det noen her som vet noe om produksjon av rapsolje og som eventuelt kan korrigere mine mulige vrangforestillinger? :o |
Sitat:
*bows* |
Og til fest, folkens - kan dere jo prøve "Rørossmør" - økologisk og proppfullt av CLA.....og utrolig godt!!
Men dyrt - men jeg bruker det uansett:rolleyes: |
Er blitt sååååååå flink.............bruker meierismør til absolutt alt nå ;-)
Men har et lite spørsmål angående alt dette fettet, synes folk her inne sier, - spis fett, og mere fett, pøs på med smør osv. Kan det aldri bli for mye fett da ? Regner dere ikke med smør og majones og sånn i dagens karbokvote? |
I meierismør er det 1g karber pr 100g.
Nei, jeg regner ikke med den stakkars lille karben. Tror ikke jeg spiser så mye som 100g pr dag uansett. Runder alltid karber oppover om jeg regner, og da kommer liksom sånne småtall med der! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31. |