Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Oopsie-inspirert pizzabunn! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21992)

Kristin_B 01-11-08 10:47

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

sirimor da :snurt: stoler du ikke på meg? :D Hell røra på stekeplata, og så rasper du ost oppi :ja: Gøtt gøtt gøtt :sikle:

marquise 01-11-08 10:54

Å, tusen takk, Kristin :D Dette var virkelig saker, tenk ;) Lagde denne til meg selv i går, og lagde vanlig til min kjære. Var ikke misunnelig på ham i det hele tatt ;)

Og, ja, - den er seriøst tyntflytende. Tok å dekte stekeplata med aluminiumsfolie som jeg smørte med smør. Helte på røra og strødde på ost! Yu-hu! Lagde Isets pizzasaus, tok på ost, skinke og salami (mye), og litt ekstra oregano på toppen. Helt konge :ja:

Igjen,- takk til deg, Kristin, dette funka virkelig :D Har forsøkt en del andre bunner uten noe særlig godt resultat, kan du si :confused:

Kristin_B 01-11-08 11:00

:heia: så flott!!
har også prøvd noen forskjellige bunner..men denne soyaprotein-smaken, den kan jeg godt klare meg uten :ja:

marquise 01-11-08 11:27

Å, glemte å fortelle no' lurt ;) Har jo lest hele tråden før jeg starta pizza-baking.
I og med at bunnen er veldig tyntflytende, stekte jeg den ca 3 minutter slik at den stivna litt. Tok den ut, og tok slikkepotten for å samle kantene slik de er på ordentlig pizza. Så la jeg på et lag ost over hele, også litt på pizzakantene. Dette ble jo litt sprøtt når bunnen var ferdigstekt :D

JenJen fortalte at hun hadde "glemt" pizzabunnen på benken slik at den ble litt lunken, og det gjorde jeg også :rolleyes: Tror det er et supert råd, fordi bunnen, og særlig den lille kanten forble litt sprøtt :D

Nå var det ikke mer i denne omgang!

sirimor 01-11-08 12:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kristin_B (Innlegg 567212)
sirimor da :snurt: stoler du ikke på meg? :D Hell røra på stekeplata, og så rasper du ost oppi :ja: Gøtt gøtt gøtt :sikle:

Jooooda Kristin. stoler på deg...jeg ble bare litt skræmt..
Om en liten stund nå, så skal jeg tilbake til kjøkkenbenken, gleeeder meg, og lover å gjøre det ordentlig denne gangen;)

Kristin_B 01-11-08 17:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marquise (Innlegg 567252)
Å, glemte å fortelle no' lurt ;) Har jo lest hele tråden før jeg starta pizza-baking.
I og med at bunnen er veldig tyntflytende, stekte jeg den ca 3 minutter slik at den stivna litt. Tok den ut, og tok slikkepotten for å samle kantene slik de er på ordentlig pizza. Så la jeg på et lag ost over hele, også litt på pizzakantene. Dette ble jo litt sprøtt når bunnen var ferdigstekt :D

JenJen fortalte at hun hadde "glemt" pizzabunnen på benken slik at den ble litt lunken, og det gjorde jeg også :rolleyes: Tror det er et supert råd, fordi bunnen, og særlig den lille kanten forble litt sprøtt :D

Nå var det ikke mer i denne omgang!

ååh..!! det hørtes smart ut!! for kanten min har blitt litt sånn godt stekt, og det smaker ikke så veldig godt.
Takk for tipset :heia:

majama 01-11-08 19:48

Skal prøve denne i morgen :sikle:

Kristin_B 01-11-08 20:23

har en bunn i ovnen nå... I'm doing it marquise-style :D

marquise 01-11-08 21:43

:rodme: Nå ble jeg litt glad, da! Håper rådene funker for deg!

Takk igjen for flott oppskrift, Kristin :D:D:D

Kristin_B 01-11-08 21:44

akkurat ferdig...ser knallbra ut!!! :sikle:

Mamzen5 02-11-08 19:21

Nå har jeg lagd pizzaen, og den var helt herlig. Til og med datteren min på 16 år syns at den var helt topp. Syns at det å følge lavkarbo har blitt mye enklere etter at jeg fant oppskrift her inne på Ziggys polarbrød, Oopsie Rolls og denne gode lettvinte pizzaen!:)

Kristin_B 02-11-08 19:29

så bra!!! :heia::heia:

kikja 03-11-08 23:48

Kan jeg spise denne når jeg går på ED, tro...?
Frister veeeeldig å prøve og lage, for er såååå lei av salat til lunsj på jobb..!!!

Kristin_B 03-11-08 23:50

tror kanskje at du bare må regne på kaloriene.. den er kanskje litt kaloririk?

kikja 04-11-08 00:12

Huff, orker ikke tenke kcal midt oppi alt dette.. :p Har ikke hørt/sett/lest noe om kcal-begrensing heller, da...

Kristin_B 04-11-08 00:13

åååh...oki! Kan lite/ingenting om ED jeg så ;) Da kjører du på..sikkert :ja:

kikja 04-11-08 00:18

Skader ikke å teste ;)

Kristin_B 04-11-08 00:20

bare jeg ikke får skylda dersom nedgangen din stopper opp så ;)

kikja 04-11-08 00:28

Hmm, var det da... Men nei - kan jo ikke skylde på noen med så fint navn.... ;)

Kristin_B 04-11-08 00:37

:D :p

kikja 04-11-08 21:30

Oh my, må bare henge meg på jubelkoret her - det var knallgodt!!! Og jeg tror jeg har spist for mye... Hehe... :p

Jeg sammenfattet alle tipsene som har kommet underveis her da - og gjorde en liten vri sjøl og.. Brukte Philadelphia Light med krydder, og det funka helt fint :)

Som fyll hadde jeg tacokrydra kjøttdeig, litt sukkerfri ketchup, litt tomat og ost :)

Kristin_B 04-11-08 23:50

Man må jo sette sin egen smak på det :ja::D Da har du noe å variere lunsjen med! :heia:

Mosepjusk 06-11-08 16:07

I dag er dagen for å prøve denna!
Håper at det blir igjen såpass at jeg har til lunsj i morra, er alltid stas med fancy fredagslunsj :smile:
Gleder meg!

kikja 06-11-08 16:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mosepjusk (Innlegg 571846)
I dag er dagen for å prøve denna!
Håper at det blir igjen såpass at jeg har til lunsj i morra, er alltid stas med fancy fredagslunsj :smile:
Gleder meg!

Hvis du skal spise den alene blir det definitivt nok til lunsj i flere dager og ;)
Jeg var alene hjemme når jeg testa, delte den opp i 9 ca like store stykker, var optimist og trodde jeg skulle klare å spise 3, klarte det og, men kjente at det var litt mye... Så resten har jeg pakka 2 og 2 og lagt i fryseren :)

Mosepjusk 06-11-08 19:19

Mmmmmm :sikle:
Dette var virkelig en vinner!
Tusen takk for flott oppskrift, Kristin! :blomster:

sirimor 06-11-08 20:31

Nå har jeg også omsider laget denne "etter boka", og den ble alldeles nyyydelig!!:sikle:
Takk for oppskriften:D

Mosepjusk 06-11-08 21:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kikja (Innlegg 571852)
Hvis du skal spise den alene blir det definitivt nok til lunsj i flere dager og ;)
Jeg var alene hjemme når jeg testa, delte den opp i 9 ca like store stykker, var optimist og trodde jeg skulle klare å spise 3, klarte det og, men kjente at det var litt mye... Så resten har jeg pakka 2 og 2 og lagt i fryseren :)

Jeg delte den i 16. Vi spiste nesten halvparten til middag.
Jeg har til lunsj i morra :smile:

Kristin_B 06-11-08 22:02

:heia:

Anitra 07-11-08 21:02

Da prøver jeg denne med CC. Hadde jo selvsagt glemt å kjøpe philadelphia, og jeg hadde også i 1 ss med soyamel, for å få røren litt tykkere.

Ella-A 08-11-08 02:37

noen som har regna kcal på denne? tenkte å lage en sånn imorgen med kjøttdeig, løk og ost - sånn standard pizza liksom..:p

Impulsiw 08-11-08 12:42

Det lurer jeg på også? Kaloristene..hvor mange karber blir det per røre? Teller begge deler jeg :ja:

I dag SKAL Jeg lage den bunnen! Så nå er det bare å kjøpe maaaaaasse gulost.. :lol:

Vibeke-67 08-11-08 14:55

Mmmm - denne skal jeg prøve ut ja, håper den blir god! Enig med dere at soyaproteinmelet ikke smaker så godt.
Forresten - tror ikke jeg vil gå for denne på ED i fase 1 eller 2. Ikke for mye av den i alle fall. Man skal jo passe litt på fett og kalorier i den dietten. Så Kikja, jeg ville vært litt forsiktig. Kanskje unnet meg den til helgekos kanskje?
Gleder meg Kristin, til pizzaen!

Kristin_B 08-11-08 17:58

Jeg regner ikke kalorier jeg! :D

Håper det smaker Vibeke :heia:

Impulsiw 08-11-08 19:04

Oj...kan ikke kalles "deig" dette.. er jo like tynt som eggerøre:lol: skal lure på resultatet..må ha MYE ost føler jeg...:ja:

Kristin_B 08-11-08 20:28

Ekke deig nei :nei:
Men smaker pizza:sikle:

Impulsiw 08-11-08 21:06

1 Vedlegg
Takk for fantastisk pizza"deig" Kristin...ENDELIG blir et pizzalørdager i huset igjen!!

Vedlegg 5291

Anbefales!!! NB: huske maaaasse hvitløkspulver og ost i bunnen... og evt. litt oregano :sikle:

Kristin_B 08-11-08 21:32

Yeeees!! :heia::heia: så bra!!! :sikle:

Impulsiw 08-11-08 21:52

Supert! Må jo gå an å lage "lapper" av den også? Krydder lapper? :sikle:

Kristin_B 08-11-08 22:10

kanskje...vetke :nei:

Impulsiw 08-11-08 22:36

Får bare prøve da rett og slett :ja: ostelapper...:lol:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.