![]() |
Sv: Livet på et anlegg
Har tilogmed begynt å skrive spisedagbok, for å være helt sikker på hva jeg får i meg.
Har nettopp satt til livs verdens største kveldsomelett. En haug brokoli, løk, 8egg, pepper, tabasko. Smakte nydelig, og jeg er stappa. |
Det hørtes digg ut. Bare at eg blir for dårlig med for mye brokkoli.
Dagbok?? offentlig? |
Kjøpte ABU-Røyken i dag, og tynnribbe. Den ligger til tining, salter i morgen, og røyker på søndag. Skal bli spennende. Noen som har prøvd???????
ABU greia kosta 800,- ( Jæ---- dyrt for noen blikkplater) Men hvis jeg får brukbar bacon av ribba så tjener jeg inn det ganske snart. Mvh Grovsnus Ha en røykfull dag |
Vekta er helt i ro. Grrrr.
Har brukt abu-røk mye. Med litt trening kan du røke alt mulig i den. Et lite triks, bland spriten med 20-40% vann, så slipper du sot og du får ned røketemperaturen endel, som stort sett gir bedre ressultater. Saltinga er nøkkelen til vellykka røking. Og... eksperimenter med noe anna enn abu-spon. F.eks smaker røsslyng meget pikant på fisk. Kan ellers anbefale deg varmrøkt sei. Salt seien, og sett igang aburøken. Middagen er klar med en gang aburøken er brent ut. Uhyre enkelt, og nydelig mat. |
kjipt med vekta rune. Men det hvis det er på vei ned så er det vel på vei. Da er det bare spm om tid.
Røykeprosjektene høres digg ut. Man kan jo da røyke alt man kommer over. Ka med sånn dere røkte tomater og paprika :) Eg hadde Egg og Skinepålegg til frokost. toppa det med nesespray og hostesaft med full pakke av paracet. ohey så det går. Til lunch så ble det røkt laks med salat. Mellom måltid. Spekemat fra Grøten som var til lunch. Ca en kaffekopp med kjøtt. Til Middag idag så er det faktisk noe digg; Skalldyrbuffet, bruker å være alt du kan tenke deg. E det mye Karbo i Hummer???? GLEFS GLEFS :hungry: |
Hummer er Lavkarbo, men du blir uhyre lei av den etter noen uker. Spiste min rikelige andel hummer under førstegangstjenesten. Jo, det fantes noen bra kjøkken i forsvaret da også.
Det var hummer på lunchbordet siste halvåret mitt. Blei så lei av den, at jeg gikk over til røkt makrell, og kjøttrull. |
Ja man kan bli lei alt sammen.
Spiste faktisk, kamskjell, røkt hvalkjøtt, kongekrabbe, scampi og litt rømme sauser. Var ganske digg :) Beste hummer eg har spist er faktisk når eg var innom thailand for ei stund siden. Den var ostegratinert. Og var kun til forrett. Spiste 3 av dem hehe. Skippa hovedrett og gikk rett til dessert. |
Hørtes ikke direkte stygt ut
|
I det siste nummeret av Det Beste sto det en artikkel om hvordan man lager/salter bacon selv!
Verdt å lese for dere to, skulle jeg tro!:D |
For hvem to? Tundeh er ikke så liten, men han er bare EN.
|
Sitat:
Er stort sett dere to som har snakket om dette baconet, da. Er det ikke? |
Snusn har ogaå bidratt.
PS, ja jeg er høy, mørk, blåøyd og beskjeden |
Hjemmerøkt bacon er best. Fikk en slik "frisk" bålsmak. Omtrent som om jeg var i skogen på tur.:)
Hvis en leser på pakkene en kjøper så står det ofte 91% svinekjøtt. +div konserveringsmiddel og carber av ett eller anna slag. Betyr det at de pumper vann inn eller? Når en røyker sjøl så forsvinner endel vann, og litt fett, men det er minimalt. Så nå kan vi røke uten at det går utover helsa, he he. Hvis en har en stor nok peis (åpent ildsted), går det fint å stille opp abu-røyken der så en slipper å sitte ute eller i garasjen. Mvh Nyrøyk Grovsnus |
Så jeg skal forstå det dithen at Snusen er fornøyd med Aburøken?
|
Har fått meg 30Kg ribbe i dag. Gilde til 26,90/Kg
Det kommer til å bli en ikke ubetydelig mengde egenrøkt bacon fremover. Supert med billig kvalitetsmat |
Det høres kanon digg ut. Dette baconet må jo være det beste man kan få?
Er jo lov at andre enn vi 3 som kan skrive her.;) Portugisk sei med blomkål og brokkoli til middag idag:) var overraska bra. |
Kitt skriver jo litt da, men hun er ikke så god på tellinga
|
Sitat:
"ho telte deg, ho telte deg..";) Ja da va frokosten på kontoret inntatt. 2 kokte egg med pepperkrydret kyllingpålegg.. "Å sånn går no dagan:_prikk:" |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Grovsnusen om jeg må be:D
Snusen betyr noe ganske annet i mitt vokabular. la baconet ligge etpar dager å "trekke inn" røyksmaken etter at det er ferdig. Jeg salta med grovsalt i ca 30 timer. Neste gang blir det 24 t. Mvh Grovsnus ha en -----dag |
:DFår bare beklage Hr Grovsnus. Forkortelsen skal ikke gjentas, ikke ofte ihvertfall.
Bruker å salte 12-24 timer for ting sok skal i røkeriet. Jeg kan fortsatt anbefale deg å prøve Sei i Aburøken. Smaker nyyydelig. Og, Røsslyng gir en fantastisk smak |
Sitat:
hihi:flau: |
Jeg bare må reklamere litt.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22153 Tråden heter Mat for menn. Hjelp meg å hold liv i tråden. Vi trenger litt alternativer til rosa mat:D |
Ja gutter, gå å skriv noen ord på den tråden.
Eg er enda på jobb. Føler at det går sånn der passe bra. Men det er enda ei uke til før eg kan få se resultatet på vekta. Idag spiste eg 3 kokte eg og ett lite lass med roast biff til frokost. Lunch blei røkt laks med litt salat,tomat og agurk med en dæsj dressing på toppen belagt med ost og 2 egg. Mellommåltid idag blir spekematen som var til grøten til lunch som eg ikke spiste. :) |
Tundeh, prøv røkte egg.
Har smakt men aldri laga. Namm |
Rosa mat..? :snurt:
|
Sitat:
Rosa mat er mat lagey med feminint preg. Tror f.eks ikke en mann ville finne på å raspe blomkål som erstatningsris. |
Blond :nei: Snill :ja:
Hvilken farge er det på "guttemat" egentlig..? Blå? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Tror ikke det, men ser at her er få med en kokk i magen.
Guttemat er RØD. Lamme indre/ytrfilet, lammesadel, lammesteik, bacon, ribbe, hjortefilet osv. |
Glemte egenfiska laks og ørret.
|
Egenfiska ørret.
En gang i tidenes morgen når guttongen var 12-14 år så var det en søndag på høsten han lurte på om vi ville ha bekk-ørret til middag. Klar vi ville det. Så han tok med seg en plast-bærepose på fjellet og kom tilbake et par timer seinere med 8-10 ørret. Lurte jo selvfølgelig på hvordan han hadde fanget dem, uten fiskestang. han hadde oppdaga på sine fjellturer at når den første frosten kom så minka vannsiget i bekkene mellom fjellvanna, og da sto ørreten i kulper. Det var bare å plukke rett oppi posen. Gløgg ung mann, lurer på hvor han har det ifra:D Mvh Grovsnus ha en fin fisk |
Sitat:
|
Skjønne småpiger, det var på ingen maade min intention at fornærme eder.
Håber i vil have en meget fortræffelig dag |
Selv om det ikke var din intensjon så går det også ann å tenke lenger enn sin egen nesetipp iblandt..
|
idag spiste eg salt torsk, blomkål\brokoli og bacon m\fett. kanon digg:spisesnak
4 dager igjen te eg finner vekta, gleder meg:p |
Åh, torsk med bacon... Det er godt! Nå gleder jeg meg til lutefisken, jeg. :) :D
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44. |