Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Student/økonomi (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21705)

lillemeg88 03-08-11 19:12

Sv: Student/økonomi

jeg har heller ikke mer enn MAKS 2000 kr i bruke på mat i mnd. et godt tips er å følge med på tilbudsaviser! :) og så vet jeg at meny pleier ha 400 gram kyllingkjøttdeig til 20 kr, bunnpris har et fast tilbud hver ukedag (blandt annet mandag = 400 gram laks for 30 kr tror jeg, onsdag = strimlet svinekjøtt til 30 kr, fredag = 400 gram kjøttdeig = 20 kr). også går det mye i firstprice sin ost og smørost og bacon! firstprice har mange gode produkter selvom det er myye billigere :D

lillemeg88 03-08-11 19:14

et tips til, som jeg liker å benytte meg av! hvis du bor i nærheten av familie - stikk en tur hjemmom og gå igjennom kjøleskap/fryser/kjøkkenskap :D

Photobscura 04-08-11 10:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Styx (Innlegg 1172895)
og kan ikke spise first-price-kylling, det er så mye annet enn kylling i den... :confused:

Hva annet enn kylling er det i kyllingen til First Price? Om det er snakk om filetene, så er det da bare fileter.

Carisma 04-08-11 17:56

Er ikke den som svenskefiletene? Full av vann og salt og fyllstoff

Photobscura 04-08-11 22:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1173666)
Er ikke den som svenskefiletene? Full av vann og salt og fyllstoff

Jeg mener bestemt at det ikke lov å etterfylle særlig vann/lake i kylling i Norge på grunn av salmonella.
Det er 10 prosent vann og i FP sin kyllingfilet, kontra 25/30 i svenske fileter.

Kanutten 04-08-11 23:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1173901)
Jeg mener bestemt at det ikke lov å etterfylle særlig vann/lake i kylling i Norge på grunn av salmonella.
Det er 10 prosent vann og i FP sin kyllingfilet, kontra 25/30 i svenske fileter.

Nåhh, det er en sannhet med modifikasjoner.

Photobscura 05-08-11 01:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1173966)
Nåhh, det er en sannhet med modifikasjoner.

Jaha? Har du noe som understøtter det, eller? Jeg har bare forholdt meg til det som står på pakka i det jeg skriver om akkurat disse filetene. Har du mer utfyllende og håndfast info enn det, så fortell gjerne!

Cherry 05-08-11 03:16

Som nevnt, innvandersjappa!!! Har nettopp oppdaga den og fy flate det er mye å spare på grønnersaker, linser og bønner, ja til og med ris. Betaler sånn 30 kroner for en ukes forsyning av grønnsaker. Bare blomkålhodet på rema koster det!

Tror også du kommer billigere unna både md kjøtt og fisk der, kanskje litt dårlig med svinekjøtt, men det overlever man :P. Husker vi betalte rundt 200 kroner for 3-4 bæreposer med MASSE i på den innvandrersjappa lengre bort ved gunerius i oslo, rett ved siden av 7eleven. Åh, dere i Oslo vet hva jeg mener :P

Landlord, firstprice, eldorado, tilbudsaviser og havregrøt er gode venner å ha.

Rin 05-08-11 06:09

Høhø, kjøtt handler jeg IKKE fra innvandrersjappene. Jevnt de fleste av dem får anmerkninger for frysediskforholdene sine når det er mattilsyn-kontroller rundtomkring. :cool: Skjønt, noen av slakterne er nok helt ok.

Photobscura 05-08-11 09:33

Innvandrersjapper rocks!
Mange har sogar brett med tredve egg til 50 kroner. De kjøper dem (hvert fall de på Sultan) direkte fra gårder utenfor byen. Gull! Gode er de egga også!

Carisma 05-08-11 12:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1174034)
Høhø, kjøtt handler jeg IKKE fra innvandrersjappene.

Slakteren på Grønland er veldig bra. Men den ved gunerius vile jeg ikke handlet hos! Det var der de slaktet sau selv i kjelleren. :D de har vel vært stengt åtte-ti ganger av Mattilsynet.....

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.