Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   På an igjen! Andre som vil være med på veien? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20964)

pingunn 04-09-08 20:34

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av solsikke (Innlegg 527908)
Jeg og syns det var vanskelig de første dagene, men har klart å holde motet oppe. Og no går det kjempe bra. HAr vert i ketose i 15 dager i strekk-UTEN sprekk..;)

Men det er bare å stå på pingunn, dette klarer du...
Lykke til.
Stoor motivasjonsklem fra meg:)

Takk takk :D har klart meg to dager nå Haha, er hverfal en start, men føles mye bedre nå, er mer motivert.

Kjempe bra du er flink, stå på videre. :klem:

Skippy 05-09-08 21:31

Veide meg i dag, ned 2,8 kg (får ikke stilt tickeren korrekt) på 2 uker. Synes det går så saaakte på vekta:_oppgitt:, men det merkes veldig godt på klærne:D.
Har vi som "er på'an igjen" fast veiedag?

norwegiana 05-09-08 21:42

Sakte??? Jeg vil kalle det å rase ned!

Skippy 05-09-08 21:57

Takk:blomster:, skal slutte å jamre sånn. En ting jeg lurer på; veier dere andre dere ofte? Jeg veier meg hver morgen, kanskje mest for å venne meg til at vekta kan stå stille eller gå opp et døgn før det fortsetter videre. Driver nesten mental trening:o, må jo lære meg å bruke vekta resten av livet selv om jeg ikke liker den.

norwegiana 06-09-08 20:28

Synes ikke du skal veie deg hver dag. Jeg gjør det og har gjort det i flere år. Prøver å slutte for det er så utrolig stressende.

arkine 07-09-08 00:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av norwegiana (Innlegg 530109)
Synes ikke du skal veie deg hver dag. Jeg gjør det og har gjort det i flere år. Prøver å slutte for det er så utrolig stressende.

du har helt rett det stresser noe vakent og veie seg hver dag

vekta mi roper på meg , jeg klarer ikke og la vær og veie meg ,noen ganger to ganger om dagen

solsikke 08-09-08 11:46

Det er som sagt ikke lurt å veie seg hver dag.
Jeg veier meg hver mandag, syns det er en grei dag.

Jeg er vertfall kjempe fornøyde denne uken. Jeg har gått ned nesten en kilo frå forrige mandag, men har minsket 21cm totalt på mage, bryst, hals, overarm, midje, lår og hofter.
Så folkens hjelper med mange timer i fjellheimen. Jeg har hatt 21 timer effektiv gåing i fjellet etter sauer på 3 dager, i tillegg til mye arbeid rundt det. Og jeg er kjempe stolt for jeg har klart å være i ketose hele helgen:):):)
Og jeg skal si det merkes på både klær og form.....

Hilsen Super stolt!!!!!

pingunn 08-09-08 15:44

Kjempe bra solsikke. Gratulerer med kjempe bra resultat denne uken. stå på videre.
Kan tenke meg det er deilig ja :D

pingunn 08-09-08 15:45

Jeg blir også kjempe stresset av og veie meg hver dag, vurderer og legge vekta ett annet sted enn på badet, den står liksom der og skriker etter meg hver morra, :dåne:

magdalena 08-09-08 15:53

Kjempeflott resultat Solsikke!
Jeg la ikke på meg i sommerferien,men har litt startvansker.Hadde bursdag og fikk kake,kunne ikke være uhøflig og skuffe mann og barn som hadde stått på.Så var jeg på en rødvinsfylla fredagen.Det gikk jo fint.Men alltid dagen derpå vil jeg ha MELK! Så jeg sprakk på melk lørdag.Drakk vel en liter!:rolleyes: Men forutenom det har jeg holdt stø kurs...:D Egentlig veiedag i dag,men drøyer til fredag.Er ikke litt nysgjerrig engang,vet jeg mister motet da.

Joranna 08-09-08 17:12

Kan jeg også være med? Gikk ned nesten 10 kg fra april til august. Har fått 2 ferie kg. Plus de resterene kg som jeg prøver å bli kvitt. Har altså 8 kg igjen. Men har mistet litt av piffen. Prøver å starte på nytt fra i dag. Håper de siste 8 kg renner av.. ;) Trener handball 2 ganger i uken, så håper det hjelper på. :D Veier meg hver mandag.

Dykkeline 08-09-08 19:15

Hei :p
Kan jeg også være m?? Har egentlig vært medlem her en stund, men aldri turt å skrive noe.... Men etter et lengre ferieopphold i kuren føler jeg at jeg trenger litt mer direkte hjelp og motivasjon. Gikk ned 8 kg på 2 mnd før ferien, så jeg var jo veldig fornøyd med kuren :) Men som sagt: Sliter med å komme igang igjen....:confused:

Skippy 08-09-08 19:32

Velkommen Dykkeline
Fint at du vil være med her. Er greit å ha et sted å henvende seg med spørsmål, klager, seire og sånt.:)

solsikke 08-09-08 21:32

her er det bare å kaste seg meg vettu!!!
Alle er velkommen!!

Stå på dette skal vi klare sammen!!

solsikke 09-09-08 15:59

Da var dagens trim unnagjort.Har vert å syklet en mil(i bratt motbakke halve veien), og trent intervall+ styrkestrening tilslutt
Gud så deilig det er etterpå:)

Andre som har vert å trent i dag da???
Kanskje det kan bli litt "press" dersom ein og kan skrive det inn her???

magdalena 09-09-08 18:37

Jeg har syklet en mil på ergoen min,og når barna har lagt seg,venter bikkja sin daglige lange tur:)Det blir vel ca 5 km med henne.Det var en utfordringstråd her,men den dabbet tydeligvis ut etter andre månedsutfordring.Den første likte jeg godt,men var litt for enkel-og gå 100km på en måned,ca 3 km pr dag:p Man la jo merke til at enkelte dager gikk man mye,andre ganske lite.
Nå er jeg kommen i ketose etter en litt skjev uke.Jeg holder på og svette halvt i hjel.Bare jeg bokstaverer på dataen i god stolen presser svetten på.Morro-for nå er jeg i gang!
Lykke til videre folkens!:D

Skippy 09-09-08 20:06

I dag hadde jeg min første time spinning på spenst, tror jeg gjør lurt i å velge de lette timene til å begynne med:D. Og så tror jeg at sykkelbukse er en fornuftig ting å ha... Har avtalt med en venninne at vi skal igjen på torsdag.
Eh, prøvde en lavkarbo irishcoffee i går. Fant oppskrift i boka til Torkil. En sånn og jeg var helt "svingstang":eek:. Herved advares det om å passe alkoholbruken NØYE.

solsikke 10-09-08 15:34

Da var dagens trengingsøkt over for i dag.
4km på sykkel, 2km rask gåing, 2km jobbing, og tilslutt 20 min. styrke:)

Føles så deilig når det er overstått!!!

solsikke 11-09-08 20:33

Dagens trim, 1 time rask gange!!!
Og i måro er det ny tur til Hardangervidda på ny sauesamling!!!!!
Håper det går greit denne gangen og å være i ketose!!!

Går det bra med dere andre???????

Skippy 11-09-08 21:22

Har vært ny runde på spinning i dag, skal visst på fjellet i helga. Foretrekker innetrim, stabilt vær der.
Vekta har stoppet opp. Litt kinkig tidspunkt, to mulige feilkilder: Det kan være mer vann i kroppen etter å ha brukt en utrent kropp, jeg er støl fra livet og ned. Eller det kan være lemfeldig omgang med kunstige søtningsmidler, te og kaffe.
Plan: Fortsetter å trimme, dropper alt kunstig søtstoff og så mye kaffe/te som jeg klarer. Kryss fingrene for meg!

solsikke 12-09-08 10:45

Stå på skippy..skal heie deg frem!!!!
Har du tatt bilder av deg selv før du begynte, og målt deg???
Det har jeg gjort, og fysj og esj, de er skikkelig til motivasjon på en dårlig dag vertfall.
Ikke noe fint syn akkurat:(Men de blir jo bedre og bedre for hver uke som går da!!
Anbefales på det sterkeste!!!!

mini me 14-09-08 10:32

Så flinke dere er!!!
Her virker det som det går litt i rykk og napp, men denne gangen tror jeg at menskiloene lurer meg. Har vært en fornøyelse å kunne kjøpe nye klær, faktisk en størrelse mindre enn før :) Takk ellers for at dere skriver om hva slags trening dere driver med, for nå ble jeg også motivert.
Veit ikke om det er kvinnesyndrom, men jeg har det for meg at en hel dag med husarbeid og plenklipping med gressklipper med 3 hjul ikke er mosjon. Hehe
Neih... bacon og egg tid! :D mmmmm :p

solsikke 14-09-08 20:50

Da var denne helgen over, og det ble 13 timer i fjellet.
Har også denne helgen klart å være i ketose, så er veldig fornøyd med meg selv.

Skal bli spennende å se vekt og målinger i morgen.

Håper det går fint med alle andre også:)

Antoinette6 14-09-08 22:42

Lang tur i dag. Veiing i morgen. Spennende.

solsikke 15-09-08 10:49

JA, da var det veiing, og jeg er strålende fornøyd; ned 1,8kg siden sist mandag.
Gud hvor jeg gleder meg til å få se 70-tallet....har ikke vert så nærme målet før:)

Good luck all!!

stoor klem solsikke!!

Skippy 15-09-08 22:12

Nå skjønner jeg ingenting, vekta står bom stille:eek:. Eller rettere sagt den steg en halv kilo da jeg begynte å trimme, og der har den festet seg:mad::mad:. Hvordan er det mulig å gå ned i vekt når en ligger på sofaen, men ikke når en trimmer? Mystisk! Den trimmen kan da ikke være så muskelbyggende? Prøver med spinning etter beste evne, men allikevel. Har vært i ketose hele veien, kanskje litt lite karber i kosten. Prøver å rette det.
Hvor er det lettest å kontrollmåle likt for å se om en krymper, og skal en da måle en gang i uka eller sjeldnere.
Alle gode råd om hvordan løse denne floken mottas med takk!

Antoinette6 15-09-08 22:52

Husk å måle centimetre ! Drit i vekta så lenge målene går ned :)

Tundeh 16-09-08 11:15

Da har eg vært 3 uker på denne matkuren. Og -1 kg blei det den siste uka. 8 kg totalt er borte. Kroppen begynner vel å tilpasse seg nå. Pluss det å tenke lavkarbo mat går mye lettere. Fløte og cream fraishe e det som går mest av her i huset. hehe

PS glemte Egg. For det går det fantastisk mye av. Heldigvis en god avtale med en lokal bonde :) 1kr egget.

Runegutt 16-09-08 12:07

Tundeh, en normal vektnedgang, der det er fett du skal bli kvitt, vil gi deg en teoretisk maks på 0,5-1Kg fett/uke. Den siste uka er dermed meget bra.

Tundeh 16-09-08 12:12

Ja eg regnet nesten med det. Iallefall godt at det blir mindre. Bare å være tolmodig nok.

norwegiana 17-09-08 20:23

Jeg går i sirkel... :(

igmitt 18-09-08 06:07

Jeg har også lyst å delta her:) har akkurat begynt på ketolysekuren, og venter spent på å få stixene m.m i posten snart. Den første uka mi har gått bra, selv om det er nok bare vannet som har slippet taket;) Veldig spennende å se hvordan det går med andre her inne også.

Lykke til alle sammen!

solsikke 18-09-08 17:17

Velkommen Igmitt.
Lykke til vidare...dette klarer vi sammen!!

Skippy 19-09-08 13:04

Hurra:D vekta går nedover igjen, har gått ned ca en kilo siste uka. Fikk litt panikk når vekta steig etter å ha begynt med trim, men nå er den der over. Så da vet vi det, at er vi støle så er det kanskje noe vann der som veier noe.
Jeg ser at mange går ned mye første uka, det gjorde ikke jeg. Det har gått i samme tempo disse 3 (?) ukene.

Skippy 19-09-08 13:05

Til Norwegiana
Er det noe vi kan hjelpe deg med?

solsikke 19-09-08 16:52

Men det høyres kjempe bra ut.STÅ PÅ!!!

Jeg har nett fått varene mine fra dialife...ser bra ut så langt. Var litt skeptisk når deg gikk inn til fortolling, men etter noen mailer med dialife, og ny faktura som jeg sendte til posten, gikk det kjempe fint. Slapp å betale toll:)
Jeg handlet for 1050,- NOK så skulle jo egentlig vert tollbelagt...

Jeg kan derfor anbefale dialife for kjempe god service!!!
Så blir det spennende å sjå hvordan varene er. Har bestilt mama lupes tortilla, pitabrød og nachoschips+ pasta da, men den vet jeg er god, da jeg har den fra før.
Ser no frem til middag/kvelds; tortillalefser igjen..gud det skal bli godt!!!

Evelyn 19-09-08 18:29

Jeg har nå hatt pause fra ketolysekuren i 3 mnd.Grudde meg for å gå på vekta igjen,var sikker på at jeg hadde lagt på meg 10kg.Gleden var derfor stor da det viste seg at jeg "bare" har gått opp 3 kg.Har ikke vært flink denne tiden,derfor var det med lettelse at det ikke var flere kilo.Er sikker på at flere kilo hadde kommet på,hadde jeg fulgt andre kurer som feks.Grethe Roede..Snakker av erfaring..Hiver meg nå på igjen.
Har i første omgang 13 kg å gå ned.
Jo,flere vi er sammen,er sammen,er sammen....:)
Dette skal gå bra.

Skippy 22-09-08 10:58

Velkommen.

solsikke 23-09-08 18:13

HUFF..ingen resultat denne uken...300g opp:(
Håper på bedre neste uke...men har nok "uken" så er vell muligens der problemet ligger..

Skippy 25-09-08 14:14

Jepp "uka" er en skikkelig humørdreper, om du har vært i ketose hele veien så går nok dette bra. En samler mye vann noen ganger. Merker det på ringene mine, hender de blir ekkelt trange. Du kan jo se over bruken av kaffe/te og søtningsmidler siste uka.
Vet ikke helt når en kan regne med at en treffer et platå i vektnedgangen, men du har jo gått ned ganske mye til nå.
Lykke til.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.