![]() |
Sv: Pizza med johannesbrødkjernemel
Ja, nå er det jo lørdag, og vi skal kose oss litt :D Har stekt 3 bunner ferdig nå, så det blir pizza-fest i kveld. Denne oppskriften er bare helt super!
|
Jøss! :) Denne må jeg bare prøve, har regna ut karber nå, da tok jeg 30 g ost i og det var ett hyggelig resultat må jeg si!!
1016 kalorier, 3.8 g karber, 24.2 g proteiner, 101.6 g fett Og visst man da bruker det pizzafyllet på boks, hermetisk, jeg husker ikke navnet nå men har smakt det og er godt, det er veldig lite karber i, så kan man spise pizza med god samvittighet!! Jippi!:) |
Forresten, baker dere den ut med en gang eller lar dere den hvile litt? Og er det nok til en langpanne eller? Hvor tynn kjevler dere den??:)
|
Hmmm... Nå har jo jeg forelsket meg i Kristin_B's pizza-bunn, men jeg skal sannelig teste ut denne også, siden alle har blitt så positive :D
Jeg har Nestargel stående i skapet fra guttungen's gulpeperiode :p |
Pizza er godt !!!
|
Denne Pizzabunnen var skikkelig kvalm.... :confused:
Smakte veldig rart pga JBKM og den ble sånn "seig i gommen" .... |
...
|
Prøv bunnen med mandelmel i istedet. Litt mer karbo da men... :D
|
skal deigen på denne var som en potetstappe deig???
har stek den,men den er som en pannekake med fyll på skal den väre sånn?? |
Sitat:
|
jeg ble så glatti ganen etter å spist den.som fett satt fast i ganen...jeg spiste bare et stykke, men barna spiste det og mannen ikte den men den var litt oljet sa han :)
|
Jeg har herved prøv denne pizzabunnen :P
Ble sånn passelig vellykket,tror vi må steke litt mer neste gang, men absolutt et godt alternativ for en pizza elsker som meg... Tro om man kan bruke litt bakepulver? den ble litt flat liksom...:eek: |
Nå står bunnen min i ovnen :heia:
|
Jeg syns pizza'n var god, men det var fyllet sin skyld:)
Tror faktisk jeg skal lage pizza uten bunn neste gang:ja: Men takk for oppskriften.. Alt skal spises opp, så den er ikke vond, bare litt merkelig:) |
Denne ble ufattelig god!!! Jeg er så imponert at jeg har ikke ord....
Rett og slett...! Jeg og JBKM er som regel ikke de beste venner.. prøvde å løse det opp i vann, men det ble bare masse klumper, så blanda i smøret, fremdeles klumper. Så blanda inn eggene, men bare klumper.. Prøvde med visp og stavmikser og alt, men ble klumper..:s Så jeg blanda inn ost og litt salt og lot det stå til, inn i ovnen med saken.. Ut igjen og på med fyll, tilbake i ovnen... Jeg var skeptisk.. Men det er den beste lavkarbopizzaen jeg har smakt!:) Bedre enn flere vanlige jeg har smakt og:) Anbefales på det sterkeste!:) |
Nå har jeg laget denne pizza'n igjen for ørtende gang, og oppskriften er klistret på mine bokmerker. Den er så ufattelig god! Har aldri likt tjukk brødbunn-pizza, så den tynne bunnen er helt perfekt! Masse godt fyll. :D
Lurer på om jeg skal lage mange bunner å fryse ned. Noe så kjekt å ha ferdig pizzabunner i frysen! :) |
ooooh! herlig tiltak! denne pizzabunnen må prøves! og geniale å fryse ned til senere!
hva koster nestargel? smaker det det samme som melet man får på helsekost? har forøvrig laget fylte paprika i dag fritt etter oppskrift fra matprat.no, ganske lite karber, bare se selv! masse fløte,ost og kjøtt! tok selvfølgelig myyyye mer ost enn oppskriften sier! |
Nestargel koster rundt 70 kr. +/-. Husker ikke hvor mye det er i den, men det er iallefall mer enn 75 g. som det er i Johannesbrødkjernemelet. Et sted mellom 100 og 150 g. kan jeg tenke meg det er.
|
takk veggpryd! ringte boots apotek istad som bestilte den for meg, tror de skulle ha 84 el 86 kr for boksen. mener hun sa 125g så det høres veldig riktig ut veggpryd!
gleder meg til å lae pizza i morgen! er sånt jeg savner aller mest! |
Wow!
Denne var sinnsykt god! Smakte skikkelig pizza :D Var litt skeptisk, men ble gledelig overrasket. Smakte absolutt ikke egg, jeg hadde i 2 store ss med JBKM. Jeg stekte bunnen i ca 15 min på 200 grader varmluft og min fikk sprøde, gode kanter. Minnet igrunn litt om pai. (kanskje denne oppskriften kan brukes til det også?). Hadde på kjøddeig kryddret med hjemmelaget tacokrydder , hakkede tomater, bacon, fetaost og litt paprikabiter. Spiste den med hjemmelaget kebabsaus! Både jeg og samboern ble mette og fikk dessuten litt till overs, varmet opp et stykke til frokost og har med meg kall pizza til lunsj :D Nydelig!! TUSEN TAKK! |
jeg og JBKM er ikke helt venner, tror jeg. Syns jeg så ofte får klumper.
Nå fikk jeg en tjukk masse med masse klumper i, blandet i smør, egg og oregano og måtte bruke stavmikseren. Da ble det ca glatt. Ost droppet jeg. Smurte bunnen utover en liten langpanne, og stekte den ca 10-15 minutter. Så pøste jeg på med fyll og stekte den ca 20 min til. Bunnen var helt vassen og myk. Heldigvis smaker den ingenting da, så jeg kjenner bare noe svampete innimellom fyllet. :lol: Er det fordi jeg droppet osten at den ble som en svamp, tro? |
Jeg har droppet JBKM helt, og gått over til Nestargel i stedet. Synes det er lettere å jobbe det inn i maten uten å få klumper.
|
Sitat:
|
Sitat:
Men det jeg har i den er omtrent sånn: Bruker som basis Tyrkisk Yoghurt (pleier å ta ca. 5 dl i en porsjon) Blander den med omtrent 3-5 spiseskjeder med en god majones En "sprut" med sukkerfri ketchup (går sikkert bra m tomatpure og) Har oppi følgende krydder: Paprika - ganske mye Krydderblandingen som heter "kebabkrydder" - masse Provance krydder Ekstra med oregano Chili og litt cayenne Man må nesten smake til litt og finne ut hva man liker, håper jeg husket allt jeg pleier å ha i. Skal skrive ned mer eksakt neste gang jeg lager og poste det her :) Dersom denne burde ligget i en egen tråd er det fint om noen flytter den ;) |
Høres fantastisk ut, tusen takk! :sikle:
|
Nå har jeg ny bunn stående i ovnen. Denne gangen med Fiberhusk i stedet for JBKM. Får se om det funker bedre hos meg.
|
Hvordan ble det med fiberhusk? Jeg prøvde det sist, men syntes bunnen ble litt seig med det. Tenkte det kanskje var fordi jeg ikke hadde stekt den skikkelig først (utålmodig :o ).
|
Min ble mer sammenhengende med Fiberhusk, men den ble fortsatt ikke sprø. Men jeg syns i alle fall den ble bedre med Fiberhusk.
|
Da skal jeg prøve en gang til med fiberhusk, og steke bunnen litt lenger først. :)
|
Dette var godt!
|
Da er det avklart dette blir min pizzabunn ikveld:sikle:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
2 Vedlegg
Hei folkens!
Jeg har en ny variant på denne.... pizzasnurrer :D Disse ble utrolig gode også!! |
Kan sikkert gjøre den mer kompakt, men den var så ille varm... :lol:
|
Denne pizzaen ble utrolig god!!:)
|
Huff, ble svært skuffet- Tenkte at denne pizzaen skulle bli god, men den var så bløt og oljete... Klarte ikke spise den. Kansje eg må steike bunnen mer, eller lage tynnere bunn? Har noen tips?
|
Sitat:
|
Har akkurat laget denne for første gang, synes den ble kjempegod! Brukte spekeskinke, tomat, tomatsaus og ost som fyll. Pluss at jeg hadde pesto og ruccola som tilbehør, kjempegodt!!!
|
Lagrer til en senere anledning :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13. |