Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Informasjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Velkommen til det oppdaterte forumet (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20140)

Photobscura 27-06-08 09:27

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe (Innlegg 495117)
Ooog... :o "Kalendere" skrives vel kalendre? Eller kanskje ikke? Anyways så er det en engelsk setning der. Nå skal jeg slutte :p

Kalendere er riktig ;)

Jeg synes boksen rundt sitatene er litt vel utydelige... Det ser for meg nesten ut som om det er hovedteksten. Bare den grønne linja på sida som er tydelig for at det er et sitat.

Jeg blir ikke helt klok på vennel/kontaktliste, eller kanskje jeg ikke helt skjønner vitsen? Føles foreløbig som litt smør på flesk. Men kanskje noen kan opplyse meg litt, om hva som er fordelen?
Spennende er det i alle fall :)
Morsomt med album!

Pearl 27-06-08 09:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nike (Innlegg 495279)
Stor sans for ny farge! Grønt er skjønt:ja:

Håpet er lysegrønt.

Summer 27-06-08 09:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 495351)

Jeg synes boksen rundt sitatene er litt vel utydelige... Det ser for meg nesten ut som om det er hovedteksten. Bare den grønne linja på sida som er tydelig for at det er et sitat.

Det kommer et siteringsmerke ved siden av boksen, og teksten der det står sitat skal bli tydeligere. :)

Sitat:

Jeg blir ikke helt klok på vennel/kontaktliste, eller kanskje jeg ikke helt skjønner vitsen? Føles foreløbig som litt smør på flesk. Men kanskje noen kan opplyse meg litt, om hva som er fordelen?
Vennelisten er synlig for alle, kontaktlisten er kun synlig for deg. De trengs bare å brukes dersom en har lukket blogg eller album, eller ønsker å ha lenker til vennene dine liggende lett tilgjengelig på profilsiden din.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 495265)
Det er røde kryss på endel medlemmer, og regner med det er stjernen til støttemedlemmene som ikke vises som bilde?

Ja, det stemmer nok. :)

Photobscura 27-06-08 10:00

Ok :)
Men det hadde vært fint om teksten i sitatene er i kursiv, som de var før også :ja:

Begynner så vidt å demre dette med vennelisten. Men, og det kan hende at noen har spurt om det før, jeg forsker litt rundt her nå, er man automatisk kontakt når man er venn, og så kan man huke vekk dersom man ikke ønsker at en venn skal ha tilgang på bloggen? Ikke at det er en aktuell problemstilling, da, men.

Jeg lurer også på hvorfor lenker ikke har egen farge lenger (de kan gjerne være grønne :D), det kan forveksles med at man bare understreker en tekst, om dere skjønner :)

HP 27-06-08 10:02

En venn er automatisk kontakt. Kontakter har tilgang til bloggen. "Vennskap" er et gjensidig, offentlig kontaktforhold. En venn er en "utvidet" kontakt, så en kan ikke være "venn" uten å også være kontakt.

Manina 27-06-08 10:20

Den lysegrønne fargen er pen, men den mørke er veldig skarp og skjærende. (Har ikke lyst til å kjøpe bærbar for at fargen skal bli penere! :cool:)
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP (Innlegg 495398)
En venn er automatisk kontakt. Kontakter har tilgang til bloggen. "Vennskap" er et gjensidig, offentlig kontaktforhold. En venn er en "utvidet" kontakt, så en kan ikke være "venn" uten å også være kontakt.

Dette er en prøve på hvordan sitater blir bare.
Nå er ellers forumet sirupstregt, men det er kanskje bare fordi det er ekstra mange som er innom og prøver seg fram?

Photobscura 27-06-08 10:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP (Innlegg 495398)

Cheers!

Nå fikk jeg lyst til å gå på sambos pc for å se hvordan fargene ser ut på stasjonær. Herfra min lappert er de i hvert fall nydelige :) (Selv om det fortsatt er en del ting som det er blåskjær i da, som i den boksen jeg skriver i nå, f.eks ;))

Ellers; Bra jobba, HP!!!

Fedonisten 27-06-08 10:29

:love:

Så fint det har blitt, Lise & HP!!

*hoster og harker - og koser meg med forumet i sofakroken*

Photobscura 27-06-08 10:35

Koser meg jeg også, album har jeg laga, og sørfer rundt her! Spennende, virkelig!
Spørs om jeg får gjort noe særlig fornuftig i dag... :rolleyes:

Manina 27-06-08 10:46

Ja, nå fikk jeg i hvert fall det sparket jeg trengte for å ta en sommerferie fra forumet. Og det kan nok være nyttig på flere måter, så vi får se det positive i det. :) Men på min stasjonære pc er de nye fargene så påtrengende, at det er slitsomt å skulle se etter skriften i alt det mørkegrønne rundt. Grønt er fint, men det er ikke alle nyanser som er det, og ikke overalt.
Den gamle fargen var sval og lot det som ble skrevet bli framhevet, her er det nå omvendt.

Summer 27-06-08 10:48

Manina: Har du prøvd å justere lysstyrken?

Alyssa 27-06-08 12:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Summer (Innlegg 495452)
Manina: Har du prøvd å justere lysstyrken?

Hvordan gjør man det? *grønn* (Alt er visst grønt i dag, jeg og :lol: )

Som sagt liker jeg fargene, men merket fort at det mørkegrønne skjærer i øya mine, så jeg blir sliten og svimmel.

Summer 27-06-08 12:07

På min maskin er det bilde av en stor og liten sol oppe over tallene der med F1,F2 osv. (men jeg har Macbook).

Linn H 27-06-08 12:26

hei. jeg har testet ut gruppene. Funker bra!
det jeg synes er litt dumt er at de private gruppene blir synlig men de kan ikke skrive i dem bare se gruppenavn etc. Kan de fikses slik at de lukkede gruppene ikke blir synlig?

Linn H 27-06-08 12:34

Hvordan kan man se når bloggene blir oppdatert uten å gå inn på hver enkelt sin profil?

Photobscura 27-06-08 12:37

Det er jo bare å trykke på "blogg" på det svarte panelet aller øverst. Der det også står "lavkarbo.no" "forum" og "blogger" ;)

Jeg er fortsatt litt opptatt av at linkene ikke har en avvikende farge, man legger nesten ikke merke til lenker lenger, det ser bare ut som om noe er understreket!

Linn H 27-06-08 12:41

åååh du er flink Photo..har ikke sett helt der oppe haha. Var så vandt til å ha den på den grønne linjen!

Bergrosa 27-06-08 13:39

Dette ser bra ut :D

Rattata 27-06-08 14:40

Jeg syns den mørke grønnfargen er altfor sterk og påtrengende!

Ignite 27-06-08 16:29

Bare sånn for ordens skyld så vil fargene variere fra skjerm til skjerm, og dette skyldes kvaliteten på skjermen din og kalibreringen av den. Det har nok ikke særlig mye med at maskiner er stasjonære eller bærbare. :D

sma 27-06-08 17:09

Jeg elsker den nye fargen! Syns ikke den er for skarp eller noe så de som syns det må no justere fargene på sin skjerm for den er nok feilinnstilt. Veldig bra HP og Summer!

Summer 27-06-08 17:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Linn H (Innlegg 495533)
det jeg synes er litt dumt er at de private gruppene blir synlig men de kan ikke skrive i dem bare se gruppenavn etc. Kan de fikses slik at de lukkede gruppene ikke blir synlig?

Nei, jeg tror ikke det.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ignite (Innlegg 495697)
Bare sånn for ordens skyld så vil fargene variere fra skjerm til skjerm, og dette skyldes kvaliteten på skjermen din og kalibreringen av den. Det har nok ikke særlig mye med at maskiner er stasjonære eller bærbare. :D

Hehe, ja. Poenget mitt var at det er forskjellig fra maskin til maskin. Men om noen tar dette som en unnskyldning til å få kjøpe seg en bærbar, så er det greit det. :D Sikkert billigere å justere fargene eller lysstyrken, men ikke fullt så gøy.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 495539)

Jeg er fortsatt litt opptatt av at linkene ikke har en avvikende farge, man legger nesten ikke merke til lenker lenger, det ser bare ut som om noe er understreket!

Det kommer, HP har ikke kunnet jobbe med dette før i kveld i dag, men vi tenkte det var best å få i gang forumet istedet for å vente til alt er på stell. :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sma (Innlegg 495712)
Jeg elsker den nye fargen! Syns ikke den er for skarp eller noe så de som syns det må no justere fargene på sin skjerm for den er nok feilinnstilt. Veldig bra HP og Summer!

Ja, det er ikke så mye vi kan gjøre med det. :)

Photobscura 27-06-08 17:50

Flott! Jeg er stolt av dere :suss:

Summer 27-06-08 17:52

Takk, og :suss: tilbake.

Nett 27-06-08 19:48

Så fint det har blitt her :), likte fargene veldig godt:ja: Skjønner at det der endel nytt å sette seg inn i - godt det er helg:p

matmor 27-06-08 21:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP (Innlegg 495154)
Det er innstillinger for dette i bloggen din, de er de samme som før. Kontaktlisten er den gamle vennelisten, så i praksis er ingenting endret. Her er ingenting nytt du lære deg for å forsette å bruke forumet som før.

phu! det var da godt å høre ! må ha alt inn med megasmå tesjeer jeg ser du! Men fargen er iallefall fin,skvatt litt når jeg logga meg på bare, kjempeflott at dere står på for å utvikle dette sånn ! :)

matmor 27-06-08 21:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av matmor (Innlegg 495822)
phu! det var da godt å høre ! må ha alt inn med megasmå tesjeer jeg ser du! Men fargen er iallefall fin,skvatt litt når jeg logga meg på bare, kjempeflott at dere står på for å utvikle dette sånn ! :)

Skal nok sette meg inn i ting etterhvert også, forresten! he he:confused::)

Stupedama 28-06-08 16:47

Hva er disse digre anførselstegnene rundtomkring? Det er en feil, kanskje? Se også under her, under streken, der jeg har pyntet med turkise stjerner.

HP 28-06-08 19:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stupedama (Innlegg 496187)
Hva er disse digre anførselstegnene rundtomkring? Det er en feil, kanskje? Se også under her, under streken, der jeg har pyntet med turkise stjerner.

Ser ut som at formateringene for sitat kolliderer med innrykk, og at innrykk ser ut til å ikke fungere. Jeg får se på det til uken. Jeg har fjernet de doble innrykkene i signaturen og bloggbeskrivelsen din.

Stupedama 28-06-08 19:21

Aha! Takk for at du ser på det. Kanskje lager jeg innrykk igjen senere, det var jo litt artig også med turkise tyllskjørt rundt anførslene :lol:

Pearl 29-06-08 17:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP (Innlegg 495144)
I bloggen står det "Medlemmer på kontaktlisten din kan..." over valgene for tilgangsbegrensing. Den gamle vennelisten er nå kontaktlisten. I tillegg har vi fått venner, og vennelisten - venner er gjensidige, offentlig synlige kontakter. Kontaktlisten er privat og du bestemmer hvem som står, vennelisten er gjensidig og offentlig. En kan være være på hverandres kontaktliste uten å være "venn", det står også forklart i FAQen.

Jeg finner vennelisten min, men ikke kontaktlisten min. Jeg regner med at kontaktlisten min ikke er hemmelig for meg, så hvor skal jeg lete?

Pearl 29-06-08 17:23

Forresten. Kanskje alle mine kontakter er venner?

Borealis 29-06-08 18:33

Ehm....apropose GRØNN; - jeg ser i FAQ, men alt er på engelsk, og det orker jeg ikke idag...men jeg kan endre språket...er det så?
Og HVA er et album? :forstoikk

Borealis 29-06-08 18:40

Ah....har endret språket nå!:p

Lese-lese....;)

Summer 29-06-08 21:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 496574)
Jeg finner vennelisten min, men ikke kontaktlisten min. Jeg regner med at kontaktlisten min ikke er hemmelig for meg, så hvor skal jeg lete?

Her har jeg lagt inn et bilde av dette: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...4&postcount=24
(Innlegg nr 24 i denne tråden.)

Lemen 29-06-08 22:08

Jeg liker den nye fargen! :D

Har ikke helt fått satt meg inn i alle oppdateringene enda, men foreløpig ser det veldig bra ut, godt jobba admins! :blomster:

Aline 30-06-08 00:26

Jeg har nå forandret windowsfargene til olivengrønt :D Hotmail-farger neste!!

Tuppen 30-06-08 09:42

synes dere har gjort en kjempe jobb jeg :klem:

men har ett spørsmål.. hvorfor har noen en rød kryss under nicknavnet sitt?

Summer 30-06-08 09:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tuppen (Innlegg 497110)
synes dere har gjort en kjempe jobb jeg :klem:

men har ett spørsmål.. hvorfor har noen en rød kryss under nicknavnet sitt?

Takk. :)

Det er støttemedlem og moderator-bildene som ikke er i orden enda. :)

Enid 30-06-08 10:25

Flinke Summer og HP :klem: :blomster:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.