Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   5 Atkinsbarer til 30 kroner, hvordan er størrelsen på disse? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19566)

nellie 23-05-08 18:34

Sv: 5 Atkinsbarer til 30 kroner, hvordan er størrelsen på disse?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 474883)
28 kr koster de hos lavkarbopikene, altså de man får i Norge. De har noen typer man IKKE får i Norge og de koster noen og tredve, noe de nok hadde kostet i butikken også, hadde de solgt dem her. Jeg tror de er litt større også? De ser litt større ut, litt tykkere/høyere.

De barene som da koster noen og 30 der, det er de som koster 35 kroner(rundt 7 dollar) for en pakke med 5 stykk på netrition.com.

Santa Sofia 23-05-08 19:12

Jeg støtter Nellie og ser heller ingen grunn til å betale det dobbelte for produktene. Pitabrødene som lavkarbopikene solgte for 69 kr pakken koster ca 15 kr +frakt når man handler direkte fra USA.

Så lenge man holder seg under 200 kr ser jeg ingen problemer med å handle fra utlandet. Det kan straks bli dyrere når man overstiger 200 kr og må betale mva og tollbehandlingsgebyr i tillegg og det gjelder jo selv om man kjøper varer fra Sverige.

Nå ble jeg så fristet at jeg måtte legge inn en bestilling på de herlige cocos-barene som de var fri for sist jeg bestilte ;)

isola 23-05-08 19:16

Min kjære jobber i butikk, og jeg har fått forbud av han om å bestille ting fra Lavkarbopikene
som de har i butikken hans, nettopp fordi de tar såpass mye høyere pris.
Jeg kjøper gladelig ting av dem som jeg ikke får tak i andre steder, men that's it.

Ang str på barene: det varierer. Endulge-barene er ganske små, som en liten sjokolade.
Morning Start er det samme som Morning Shine her. Samme str.
De Caramel Cookie Dough er f.eks. på samme str som en vanlig Snickers ellerno.

nellie 23-05-08 19:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av isola (Innlegg 474960)
Ang str på barene: det varierer. Endulge-barene er ganske små, som en liten sjokolade.
Morning Start er det samme som Morning Shine her. Samme str.
De Caramel Cookie Dough er f.eks. på samme str som en vanlig Snickers ellerno.

Mmhm! men et par av de "vanlige" barene er på størrelse med de vi har i Norge.
Blandt annet den dyreste med peanøtt.
Men de aller fleste er sånn ca snickers størrelse.
Høye og namnamnam:sikle:

karbolia 23-05-08 20:16

Jeg bestiller sånt til min svogers adresse. Han bor i Sverige. :cool:

reodorfelgen 02-06-08 09:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn (Innlegg 474657)
Signerer:ja:
Norge i et nøtteskall!!!

Nja, jeg skjønner at det er irriterende, men er det riktig å slippe toll på utenlanske varer når man må betale toll på varer som er kjøpt i Norge? Stiller norske og utenlandske bedrifter likt da?

raptor 06-06-08 11:19

Det er vel ikke så lett å være en liten bedrift i Norge, med det avgiftsnivået vi har her til lands. Og så skal de helst kunne ta ut en nogelunde anstendig lønn. Da blir produktene de selger dyre. Ønsker myndighetene å verne om små bedrifter i Norge, bør de gjøre noe veldig dramatisk med avgiftene. Det hadde vært til større hjelp for både produsent og forbruker.Å holde tollgrensen på 200 kr er bare patetisk..

Iset 06-06-08 11:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av reodorfelgen (Innlegg 480486)
Nja, jeg skjønner at det er irriterende, men er det riktig å slippe toll på utenlanske varer når man må betale toll på varer som er kjøpt i Norge? Stiller norske og utenlandske bedrifter likt da?

Man må jo betale frakt (ofte svindyr) for å få varene hit, og når de ikke engang selges i Norge overhodet, bør man slippe å betale ekstra for å få tak i ting man trenger. Jeg er feks. avhengig av noen sterke vitaminer jeg MÅ bestille fra utlandet fordi de ikke selges i Norge. Hadde vært greit å kunne bestille litt mer enn EN boks om gangen pga. tollgrensen.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.