Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Sliten og veldig gul urin (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18495)

Megvel 02-04-08 18:15

Sv: Sliten og veldig gul urin

Om de sliter med ditt eller datt så gjør de vel det vel...
Peiser ikke bare på med 10 økter i uka om de føler seg helt skitt utenfor treningene...

Bulldog 02-04-08 18:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Megvel (Innlegg 432570)
Om de sliter med ditt eller datt så gjør de vel det vel...
Peiser ikke bare på med 10 økter i uka om de føler seg helt skitt utenfor treningene...

Ah, jo, selvfølgelig er hvile/restitusjon en del av opplegget. Jeg misforsto... Det er ikke nødvendigvis snakk om en hviledag pr uke; hvor ofte, hvor lenge og hvordan det gjøres kommer an på :) .

dydde 02-04-08 19:44

Har hviledag på tirsdag :) skulle virkelig fått tatt en telefon til Jan K. å hørt med han ka han mente om dette :p det står at jeg skal ha 40-64g karbo til dagen. Så jeg bør holde meg til 64 med andre ord? det sies jo at gjennomsnitte kan ligge på 30g t dagen uten ketose, Jan K. sier 50g

Bulldog 02-04-08 19:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dydde (Innlegg 432626)
Har hviledag på tirsdag :) skulle virkelig fått tatt en telefon til Jan K. å hørt med han ka han mente om dette :p det står at jeg skal ha 40-64g karbo til dagen. Så jeg bør holde meg til 64 med andre ord? det sies jo at gjennomsnitte kan ligge på 30g t dagen uten ketose, Jan K. sier 50g

Nei, du bør øke inntaket ditt til 100g.

dydde 02-04-08 19:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 432216)
Høres definitivt ut som du beveger deg inn og ut av ketose hele tiden, for dette er helt typiske beskrivelser av plager ved overgang til ketose slik jeg har opplevd det. Tviler på at dette skyldes for mye eller mangel på kosttilskudd!

Hvor lite karbo som skal til for å gå i ketose er veldig individuelt, kan godt være du trenger en del mer karbo for å unngå det ...

Jeg er tilnærmet 100 % sikker her altså ;)

Ligger rundt 40 som sagt nå, trodde det skulle være mer enn nok

Huldr 02-04-08 20:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dydde (Innlegg 432629)
Ligger rundt 40 som sagt nå, trodde det skulle være mer enn nok

Jeg har vært i ketose ved rundt 40, og jeg er ingen trent person ... :)

Bulldog 06-04-08 19:55

Hvordan går det?

dydde 06-04-08 22:13

Heisann. Har søkt litt rundt osv. og kommet frem til at jeg må øke karbo inntaket ja. Skal ligge 80-120 nå :D så du hadde rett så rett. Har slitt litt i d siste pga sykdom men er omtrent frisk som en fisk og klar til nye oppgaver :D

Bulldog 07-04-08 18:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dydde (Innlegg 435857)
Heisann. Har søkt litt rundt osv. og kommet frem til at jeg må øke karbo inntaket ja. Skal ligge 80-120 nå :D så du hadde rett så rett. Har slitt litt i d siste pga sykdom men er omtrent frisk som en fisk og klar til nye oppgaver :D

Bra det går bedre da :)

senorita 25-05-11 01:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dydde (Innlegg 429081)
Heisann hoppsann

Jeg har gått på lavkarbo kost ca. 5-6 uker nå. Men innen disse ukene har jeg byttet litt på teorien i form av fett og protein. Karbo inntaket har inntil 3 dager siden nesten ikke vært eksisterende.

DVS du kan umulig ha holdt på med lavkarbo 4 år??

Vi er jo i 2011.. og du begynte i februar 2008? :D

Hvorfor skal vi tro på noe av det du sier?

Linda.ny@frisurf.no 28-05-11 09:08

Et godt hjelpemiddel er matpyramiden for lavkarbo. Googler du "low carb food pyramid" finner du den:) skriv ut og heng på kjøleskapet!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.