![]() |
Sv: Internett og virkelighet?
Smula : Eirian har da ikke skrevet her inne at noe er "nazi", men heller i klare ordelag skrevet at bruk av dette og andre "støtende ord" bør aksepteres på et internettforum. Tror nok du må lese innleggene litt til.
Jeg synes ikke man skal gjøre noe som helst som støter andre, men har heller ikke sansen for at man "skriker ut" med en gang man ser noe som er litt på kanten. Slike ting bør heller dysses ned, enn å blåses opp slik at det tar fokus fra det forumet egenlig handler om. Selvfølgelig skal man si fra hvis noen trår helt over streken, men da helst med en melding til administrator. Ellers vil jeg føye meg fint inn i rekken av tilhengere av Goggens innlegg litt lenger her oppe. Meget presist og godt skrevet. |
Ikke korrekt, Oban - Eirian og flere andre brukte dette ordet flere ganger i tidligere tråd.
Videre synes jeg det er stor forskjell på å mene at noe bør aksepteres og gi tydelige signaler på at man ikke bryr seg en døyt om at andre tar seg nær av det du skriver. Hvis man føler man har blitt misforstått, må man gjerne oppklare situasjonen. Vel, eventuelle misforståelser her har IKKE blitt forsøkt oppklart, og det til tross for utallige oppfordringer. Når det gjelder det du skriver om at man ikke bør skrike ut med en gang man ser noe på kanten... mener du virkelig at det er realiteten på dette forumet? Det synes ikke jeg! Jeg synes takhøyden er riktig så romslig her omkring. At du mener ting bør dysses ned, er jeg sterkt uenig i. Visse ting, så absolutt, men som tydeligvis både du, jeg og Goggen er enig i, er dette et litt spesielt tilfelle og et litt spesielt ord. Det er visse ting her i livet som bør tas opp og når noen tar seg nær av bruken av dette ordet, synes jeg det er en viktig ting å sette fokus på. Å skjære alt under en kam og si at det blir skreket ut hver gang noe er på kanten, blir ikke riktig. |
Re: Sv: Internett og virkelighet?
Nei, det gjorde jeg altså ikke.
Jeg har diskutert det på generelt grunnlag. (Man må nødvendigvis spesifisere hvilket ord man diskuterer når man gjør det.) Og hvis noen, av uforståelige grunner, skulle være i tvil om det, så synes ikke jeg heller at man skal "støte hverandre hele tiden" med vilje. Men jeg diskuterte det generelle prinsippet i ytringsfrihet og slike ting. At man i utgangspunktet må få skrive det man vil. Nå begynner jeg å bli mektig lei, og har forsøkt å avslutte denne mange ganger. |
Sitat:
Jeg tror nemlig du blander med Jollers, som brukte ordet om en innstilling til eller handling i forhold til å telle karbohydrater. Senere har Eirian argumentert for sitt syn på generelt grunnlag. Det aktuelle ordet er det flere som har brukt, men det er jo i forbindelse med denne diskusjonen. Og som sagt - ingen har kalt andre nedlatende ting i denne sammenheng. Personangrep er det kun du som har kommet med, Smula : Sitat:
|
Vet du hva Oban, nå har jeg gjentatt argumentene mine og henvist til tidligere poster så mange ganger, at nå gidder jeg ganske enkelt ikke å mate ting inn med teskje lenger. Hvis du fremdeles er interessert i diskusjonen, får du heller gå tilbake å lese i de tidligere innleggene.
Men ellers tror jeg faktisk jeg skal si meg enig i Eirian denne gangen - på tide å legge ned diskusjonen. Når det gjelder personangrep, har jeg overhodet ikke kritisert noen som person her, jeg har kritisert oppførslen og holdningen på dette forumet, eller iallefall slik det oppfattes her. Dette er en kritikk jeg står fast ved. Det er også noe andre her på forumet har reagert på (igjen, les tidligere poster) ellers hadde vi jo ikke hatt en problemstilling her. |
Den kloke sier "nok er nok"
Hilsen Bæsta |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18. |