Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Cocosasjokolade ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17726)

supermom 12-04-08 17:41

Sv: Cocosasjokolade ...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ann74 (Innlegg 408060)
Lagde disse engang jeg også..kjempegodt, og spiste altfor mye..spiste opp hele greia før jeg fikk tenkt meg om, men jeg er jo en sånn alt eller ingenting når det kommer til sjokolade:D
Prøvde tilslutt å lage de med mintdråper, anbefales ikke for det var ikkeno godt..

Jeg tenkte å ha oppi peppermynteolje - godt jeg tok vaniljeessens i stedet.
Er nok redd at hvis jeg liker dette spiser jeg også opp alt på en gang...;):o

Søster 22-05-08 20:25

Og da har jeg latt meg friste til å lage denne sjokoladen :o Det var nesten litt for raskt og enkelt å lage. Sjokoladen ble både delikat og veldig god. MEN, den var virkelig mektig (heldigvis), så da begrenser det seg kanskje av seg selv ;)
Jeg brukte cocosa, nøttesjokolade fra Cavalier, 70 % mørk sjokolade, vaniljedråper og litt Natreen.

Araya 17-07-08 16:51

Da har jeg også prøvd denne sjokoladen... Kjempegodt, men veldig mektig ble det. :)

Idarull 15-07-10 22:39

okei jeg er lat og orker ikke lese akkurat nå, men dere bruker cocosa extra virgin for å lage med sjokolade?

ser ut til at jeg må prøve denne oppskriften:

100 gram cocosa
15 gram 86/99% sjokkis
en god dæsj kanel
vaniljedråper
en god skvett fløte.

GLEDER MEG!

Mailin 16-07-10 08:52

Jeg har laget denne lenge, er ikke mange karber så spiser med god samvittighet. Jeg pleier imidlertid å blande sammen cocosa, kakao og kokosmasse, og så litt vaniljeessens, nøtter, noen dråper sterk kaffe e.l. for å variere litt. Veldig god med extra virgin med litt kokossmak i, men like god med den vanlige billigere cocosaen. Kokosmassen gjør at sjokoladen blir litt "tørrere". Kakaoen er det veldig lite karbo i (18 pr 100 hvis jeg ikke husker feil), og man bruker jo bare bittelitt. Dessuten synes jeg det er litt stress med vannbad...hehe

ajn72 28-07-10 14:05

Sjekk:
http://lenabeatrice.net/kategori/lav...dt-til-kaffen/

Kan lages i litt store flate biter eller i små kuler
:-)

knh 04-10-10 15:08

Jeg lagde denne versjonen :)

5-6 spiseskjeer cocosa
50 gram 70% freia kokesjokolade
Fløte (prøver meg frem)
En dæsj natreen (husker ikke hvor mye, kanskje 2 ts?)
Noen dråper vaniljeessens (kanskje 10? 15?)
Smaker til med kanel

Fordeler røra i små konfektformer (de blir veldig mektige!!) Jeg fikk 32 konfektformer, men neste gang skal jeg ha enda mindre i hver form, så blir nok ihvertfall 40 former! Kan ikke bli så mange karber per bit når den kun inneholder 50 gram sjokolade (34 karber per 100gram). Rundt 0,5karber per sjokoladebit vil jeg tro? Hvertfall ikke mer enn 1?:) (veit ikke karboydratinnholdet i de andre ingrediensene, men det kan ikke være mye:))

I noen puttet jeg en hasselnøtt oppi formen etter jeg hadde helt over røra.

Hakket opp hasselnøtter og hadde i ca halvparten av røra.

Dette ble veldig godt! Har også tenkt til å prøve mandler, og kanskje peanøtter.....?

Kan også tenke meg at det blir godt med litt kokosmasse.

BitTorres 04-10-10 15:45

Sv: Cocosasjokolade...:)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tess (Innlegg 407770)
Ren kokosolje som tas som helsetilskudd.. Noen andre vet sikkert mer om hvorfor. Hyggelig tilskudd uansett. Man må ikke blande det med sjokolade, altså.

Pga innholdet av fettsyren laurin, som er rene vaksinen når det kommer til bakterier, virus, parasitter m.m. Dessuten mange andre sunne fettsyrer, og de er mellomlange, de KAN ikke lagres på kroppen pga størrelsen. De går rett i forbrenningsovnene, og sies på den måten å trigge forbrenningen hos flere. Jeg skjønner ikke helt den mekanismen, men mange mener de forbrenner mer lagret fett når de spiser Cocosa.
Sunt er det, okke som.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.