![]() |
Sv: Fløtegratinert kjøttdeig
Nå prøver jeg meg på denne, byttet ut matfløten med kremfløte og halverte baconet og løken og tilsatte mere grønnsaker. Det lukter veldig godt så er spent nå:)
|
Vi hadde denne for noen dager siden. Veldig godt. Hadde brokkoli og blomkål i formen. Nam nam :sikle:
|
Matretten står i ovnen, så nå gleder jeg meg ^^
|
Har prøvd med både krem og matfløte, begge skilte seg. Men smakte jo godt. Hadde med biff og grønt i også..Men er jo rimelig "smakløs" med bare salt og pepper men med litt testing med urter og krydder blir den enda mer snadder.
|
Lavkarbo pasta?
Hvor får en kjøpt det? |
Prøvde denne i dag, men tror jeg tok i for mye fløte, da resultatet ble for mye suppe.
Hva er riktig konsistens for denne ? http://tickers.TickerFactory.com/ezt...sc7/weight.png |
Hmmmm - denne tenker jeg at jeg vil prøve i kveld.....Kanskje lage en stor porsjon og fryse ned resten ?
|
Blir denne til middag idag :D
Mannen er kjempeglad i denne retten. Takk for oppskrift, har laget den av og til i 2 år nå :) |
Her er vi også veldig fornøyde med denne retten! Takk for oppskriften! :blomster:
|
Denne skal jeg prøve ! Takk :)
|
Høres nydelig ut :) en kan vel kansje riste ut en ts JBK i fløten, så den får sauskonsistens..
|
Kjempegodt!
For å unngå at det blir "rennete", kan man lage gratineringen med fløte og rømme. Når jeg skal gratinere rører jeg alltid ut rømme og fløte sammen med hvitløk og evt. salt/pepper om det trengs. (i denne trengs ikke salt) Den kan brukes til både grønnsaker, fisk og kjøtt :)) |
Denne er kjempegod og skal lages igjen til helgen! :)
|
Prøvde denne ut i helgen. Var kjempegod!
For å få litt mer smak (liker mat med smak) rørte jeg ut ett par teskjeer med (sterk!) chilisaus (fra innvandrerbutikken) i fløten. Hadde også ett par fedd med hvitløk oppi stekepannen da jeg stekte kjøttdeigen. Serverte med coleslaw |
Tar denne frem igjen da den er knallgod:) Blir dette til middag i dag:)
:sikle: |
lagde det her til middag idag. Det var ganske godt. nå er det gubben jeg vil ha ned i vekt, men jeg må jo lage til oss begge... men fløten ble bare liggende i bunn. ble trekt opp litt, men det ble ikke borte da.... brukte forresten kremfløte istedet for matfløte
|
Det er derfor jeg bruker matfløte, da henger formen sammen :)
|
Tror jeg skal prøve denne til helgen når jeg er alene hjemme, den høres hvertfall kjempe god ut.
|
Tror jeg skal lage dette til middag idag. Virker som de fleste liker det :)
|
Det var godt! Hadde litt grønn paprika i. retten hold seg passe sammen, og skal nok lages flere ganger. :ja:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33. |