![]() |
Sv: Slutt på johannesbrødkjernemel?
Mine fire bokser har kommet og Life her har ikke hørt noe om at det skal bli slutt pån JBM...
|
Sitat:
|
Hva gjør egentlig johannesbrødkjernemel med bakverket? Jeg laget noen boller det skulle være dette i, men hadde ikke. SÅ jeg kuttet det ut og bollene ble grusomme...... :-/
|
Det er stivelse. Gir mer hold i bakverket :ja: Og fin til å jevne supper, sauser og grøt.
|
Sitat:
Ahh :pTakk! Men stivelse?? En lovlig art da? |
Jepp, helt uten karbohydrater :)
|
Sitat:
Så bra!!!! :D Vi skal på hytta i vinterferien. å skal det vireklig bli ziggy's rømmegraut med spekemat til :p:p:p:p |
Nestargel koster 84 kroner i Alliancekjeden. :) Kjøpt idag :) Gleder meg til å komme hjem å sjekke kokeboka, nå skal det bli mye godt :)
|
Sitat:
|
Jeg kjøpte på helsekost i Larvik.
søker etter oppskriften på Rømmegrøt her, men kan ikke finne den...noen som kan hjelpe? :blomster: |
Sitat:
|
|
Du får det på apotek i Larvik også :)
|
Sitat:
|
Sitat:
HMMM... Men liker du rømmegrøt til vanlig da? Har du oppskrift på smørgrøten? :) |
Sunkost-kjeden har tatt det ut av sortimentet pga forandringer. (Har ikke fått lest hele tråden) I Arendal kan det nok snart fåes på Helsekosten på Harebakken. De hadde sluttet med det pga dårlig salg. Jeg sa jeg sikkert kunne sende henne noen kunder og da ville hun ta det inn igjen, men så var importøren tom. Lovte hun skulle ta det inn så fort det kom på lager. I mellomtiden bruker jeg "Nestragel" som jeg kjøpte på apoteket på samme senter. (Sikkert enkelt å få tak i i hele landet. Det er 96,5 % Johannes og 3,5 % calsium-et eller-annet, så karbeinnholdet må jo være nærmest lik 0 i dette produktet også.:)
|
Sitat:
Men smørgrøt:sikle: 2 posjoner: 3 dl fløte 4 ss smør 2 dl vann 2 strøkne ts jbm ev litt salt, jeg bruker ikke det siden jeg synes smøret er salt nok |
Og i dag han min kjære vært på Life og hentet de fire glassene med jbm, så nå har vi en stund...
|
Måtte begrense grøten til bare 1-2 dager i uka, max, var nok det som var partystopperen min;)
Hvilken grøt snakkes det her om? Noe vi kan spise på ketolyse? |
Første setningen i innlegget ovenfor var egentlig et sistat,fikk bare ike det til helt riktig.
Men lurer på hvilken grøt dere lager. |
Sitat:
Oppskrift: 2 posjoner: 3 dl fløte 4 ss smør 1 dl vann 2 strøkne ts jbm |
hva er forskjell på smørgrøt og rømmegrøt?..
jeg liker IKKE rømmegrøt..... |
Sitat:
|
Lavkarbopikene.no har johannesbrødkjernemel. :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00. |