![]() |
Sv: Hva er dagens middag?
Sitat:
Spiste en i går og, med grillet scampi, asparges, fetaost og rømme. |
I dag hadde vi gjester.
Vi grillet (har grill under tak på verandaen) marinert kyllingfilet og scampi. Vi hadde salat med hjemmelaget pesto og pasta (til de andre), søt chillisaus (også til de andre :D) og fetaost til. Kjempegodt! |
Sitat:
Kan man fryse de? |
Sitat:
|
Parmesankylling med stekt sopp og blomkålstappe.
|
Nakkekoteletter, fløtestekte etter oppskrift herfra, skal vi ha i dag har jeg tenkt. Vært i Sverige i helga og virkelig fått fylt opp fryseren:)
|
Tyrkiske kjøttboller og moset blomkål kokt leeeeenge med fløte :D
|
Hiver meg på.. Blåkveite med smør/fløtesaus og kokt brokkoli... Hadde så lyst på fisk!
|
I går:
Nydelige oste- og baconkarbonader fra HP: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8554 Tilbehør: Bernaisesaus, kokt brokkoli og blomkål. |
Idag blir det
Stekte kyllingfileetbiter med masse sterkt krydder, stekes med sopp og løk. Har i litt fløte, rømme og philadelfia og koker litt. Legger smørdampede blomkålbuketter i en ildfast form og heller kyllingen og sausen over og gratinerer med ost. |
Flesk og "duppe", tilbehør blomkål og brokkoli. Poteter og tomatbønner til ungene...
|
Denne hadde vi i dag.Goood!!
|
vi hadde løvbiff og brokolistappe...
|
Sitat:
|
|
Må dra frem igjen denne tråden..... Var veldig glad i denne i begynnelsen.... og nå trenger jeg litt insp. innimellom så derfor kjekt å bruke denne :)
Mitt bidrag....... I dag har vi spist (mengdene er til en familie på tre, to store og en liten): 1/2 liten hodekål (finstrimlet), litt paprika (1/4) og vårløk (3 stk små)woket lett i en panne med smør. Har over et par ss med fetaostterninger når grønnsakene er ferdige. Saus (kald) laget av 3ss rømme, 20-30 gram majones, 1 ss sennep (hurra, det har kommet en uten tilsatt sukker) og masse løksalt eller løkpulver og seltin. Hadde hjemmelaget krydderkarbonader/kjøttkake med dette som tilbehør. Resten av familien spiste med fullkornsmakaroni ved siden av. Meeeeeget god middag:D |
Bra tenkt, Gunhild :)
Biffsnadder med løk, paprika, broccoli og 1dl fløte. Og 300g biff. Blir sikkert 3 måltider til meg dette. |
Nakkekotletter med spinat og kantarellfløtesaus.
|
Torskerogn (fersk) med rømme og grønnsaker! :)
|
Sitat:
Åhh, pleier å blande rødløk med rømma. Rogn er gøtt:D |
I dag har vi spist noe så enkelt, men dog så utrolig godt, som tacosalat.
Bruker vanlig blandet grønn salat, tacokrydret kjøttdeig (bruker krydder fra glass og 1/2 glass firstprice tacosaus) med masse ost, litt rømme og litt mer tacosaus. Fredagskooooos:D |
Idag hadde vi kjøttdeig stekt med løk og sopp i meierismør. Hadde oppi en boks med tomater og basilikum, en god fløteskvett og litt creme fresche, paprika og minimais. Servert med broccoli. Stor suksess både hos datter og morfar.
|
Jeg laget en stor ketolysepizza og frøs ned halvparten i biter :D
|
"lasagne" og salat
|
Sitat:
|
Jeg dytter litt på denne. Etter to omganger med omgangssyken er jeg så matlei. Selv om det er en stund siden nå, blir jeg fortsatt kvalm av ting jeg likte før jeg ble dårlig. Kjedelig...
Men i dag har jeg laget noe godt til lunsj, som blir middag da jeg ikke rekker det i dag. Jeg laget salat med skinke, feta, isbergsalat, agurk, avokoado, noen cherrytomater, litt stangselleri toppet med sprøstekt bacon. Det som gjorde det så godt var dressingen. Jeg pisket krem, hadde i litt splenda og blandet i hamburgerdressing. Det ble knallgodt, og kan absolutt anbefales! |
Jeg skal lage krydderkarbonader i dag.
Er første gang jeg prøver, men de hørtes bare sååååå gode ut......:D |
Middagen på meg idag ble Kalkun med blomkål og brokkoli i ostesaus.
Stekte først biter med kalkunkjøtt i smør + tacokrydder på glass:p hadde noen klatter med smør i en ildfast form, hadde biter med rå blomkål og brokkli oppi, dryssa på peppemix, 1/2 bokx baconost litt fløte. Helte over Kalkunbitene og masse ost på toppen. :DNam,nam.... dette ble godt. Hadde på litt JBK for å jevne sausen litt. |
dytter:) mere ketolyse middager:)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07. |