![]() |
Sv: Funker lavkarbo på katta tro?
kastrererte katter jakter lite...hunkatter jakter nesten alltid også de steriliserte. her er det rene massakren innimellom. Med markkur minst 3 ganger i året..
|
Bulldog, klart katter jakter! Det er et dypt innstinkt hos alle kattedyr, uansett hvor forfinet de måtte være. Men de som har innekatter, har ikke det problemet med uttallige markkurer på kattene sine , som det vi med vanlige ute\innekatter har. Synes kort og greit at det blir for dumt å sette katta på atkins fordi den har blitt feit. Slutt å gi katta all verdens godbiter, og tilby et godt kvalitetsfor og rent vann. I kombinasjon med at katta har god anledning til mosjon, skulle det gjøre susen. Jeg har aldri hatt problemer med overvekt på mine dorske kastraret. samme gjelder for all slags kjeledyr. Med sunn fornuft, gjerne i kombinasjon med en prat med fagfolk, kommer man langt når det gjelder god dyrehelse på kjeledyr. Men våre kjeledyr er domistikerte, og har mye større forutsetning for å bli både eldre og friskere enn ville dyr nettop pga kosthold, medisiner osv.
|
Har misstanke om at bulldog liker en diskusjon,jeg.;) Men det er greit, for det liker jeg og.:D
|
Tamme katter jakter langt mindre enn ville katter ville gjort, åpenbart nok, siden jaktinstinktet er sterkt bundet sammen med instinktet "jeg må skaffe mat" og tamme katter sjelden må skaffe mat. Det er ikke verre enn det.
|
Vi mennesker har forøvrig også jaktinstinkter, men det er svært sjelden man faktisk merker noe til det.
|
Sitat:
Vektreduksjon har ingenting med saken å gjøre; det er ikke noe problem å overfore et dyr på råfor, akkurat som det er fullt mulig å "slanke" dyret på tørrfor, eller knekkebrød for den saks skyld. Jeg mener at man skal gi dyr (og mennesker) den maten de er skapt for å spise. Katter er kjøttetere. Er det ikke bare logisk at de da skal spise rått kjøtt, innmat og bein? |
Sitat:
|
Er det noen som vet hva tannsten er ? Hva tror dere skjedde med min tannsten etter å ha vært på lavkarbo og holdt meg unna mat som gir belegg på tennene ? Jo den ble sprø og så kunne jeg bare pirke den bort.....
Det er jo karboen som gir tannsten... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47. |