![]() |
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
jeg prøver frem til fredag for å se...var jo i fase 1 samtidig som jeg startet med barbasco så håper at det var grunnen til at det gikk tregt... og så må jeg få spist opp all den ekle middagen
|
Sitat:
I går så laget jeg pinnekjøtt og kålrotstappe til de andre, og spiste blomkålmos selv. Det var egentlig en test, først en test på pinnekjøttet som ble kjøpt på tilbud, og så en test på om jeg ville klare å gjennomføre fristelsen. Det gikk helt fint. Lurer på om det er en god fe som har drysset ut noe motivasjonsglitter på meg. Jeg juksa til litt smak på blomkålen altså, og det ble kjempegodt: Jeg var nedi pinnekjøttgryta og henta opp noen ss med sterk kraft og helte oppi blomkålgryta mi. Så da fikk jeg kokt inn litt smak, og etterpå helte jeg jo av all væske før jeg mosa. Da fikk jeg nok vekk mesteparten av fettet igjen også. Litt rart dette, men vi skal jo ikke ha noe fett når vi er på disse greiene.. |
jeg sliter litt med middagene, men kjøpte jo en brokkoli her om dagen... syns suppene og særlig erterpureen smaker aperompe, men litt teit å ikke spise det også da det er jo dyr mat...
får se hvormange måltider jeg greier i løpet av uka... |
Mål for uken for min del, en suppepose hver dag.... Skal i alle fall klare det til onsdag, torsdag blir det langhelg i paris, da skal jeg ikke spise suppe! :)
|
Sitat:
Nei, du må kose deg i Paris. ED-suppeposene ligger hjemme og venter på deg de. |
Sitat:
|
kanskje jeg også bør ha et sånt mål... sliter max med å få i meg de suppene... for ikke å snakke om erterpureen... hmmm kanskje blande med most blomkål (den blir jo uansett ikke fornærment...)
|
Sitat:
Men jeg sååå lenge på en av suppeposene i går da:) Men seriøst, nå må jeg snart bestille ny mat, og før det SKAL jeg kvitte meg med suppehelvete! Helt sikkert!! Legen fortalte forresten første gang jeg var der, om ei som bare spiste kyllingsuppe fordi hun syntes den var så god... og at det er samme næringsinnhold i alle posene. Så da må det jo være greit å bare like de søte posene og! I alle fall så lenge jeg ikke har noe problemer med kunstig søtningsstoff, som jeg forstår at noen ikke tåler. Har forresten 8 enkeltposer omelett m sopp eller skinke, hvis noen vil ha dem, NB det kan være det følger med noen poser grønnsaksuppe hvis jeg skal sende dem noen plass! ;) ;) JEFF hvordan går det på fase en igjen? |
Går greit... Spist et par eplebåter i dag, men ingen supper... sliter så innmari med de...
Kroppen min er rar... jeg får utslag på keto-stix så lenge jeg spiser snop og poteter og loff, men med en gang jeg prøver ED som skal være en ketogen diett, så får jeg null utslag.. |
Sitat:
Jeg har klart meg nok en dag uten suppe! får se i morgen... ;) Eple høres jo deilig ut, men tror det hadde ødelagt litt for meg! Så det får vente til fase tre en gang:) |
hehe jeg har bare forstått at kroppen min er merkelig, og at ingen kan forklare en god del...
hva er forresten deres favorittfrokoster? Jeg bruker enten kald capuchino/kakao eller en oppsmuldret muslibar med litt skummetmelk (blir litt frokostblanding/musli UTEN sjokolade :) ) |
Det har faktisk variert litt, før var jeg rå på pannekakene, men nå går det i kakao eller capuccino m kald melk, stort sett i farten! Neven med kosttilskudd er jo mat det og! :)
Er det forresten noen som har sett på forskjellene på Eurodiet sjokoladebarene og Atkins sjokoladene? Hadde vært interessant å se om det er noe forskjell, og om det går å ta en atkinsbar i nøden? i:) |
Dette er bare en test for å se om jeg har klart å oppdatere tickeren min.
|
Sjokoladepuddingen er uten tvil min eurodiet favoritt !!!!
Ellers så liker jeg i grunnen de fleste av produktene . |
1 Vedlegg
Ja ha.. kremt...
det ble to unevnelige dager, da jeg selvsagt gikk i fella. |
Hei alle eurobablere. I dag sjekket jeg vekta og det var bare 4 hekto i revers, og denne dagen har gått greit så langt.
Heldigvis at det ikke ble verre og det føles godt å være i gjenge igjen. I dag har jeg spist sjokoladepudding til frokost og pannekake til lunsj. Til middag blir det blom.. :p til en forandring, og i kveld skal jeg smake på en ny ting hvis jeg får henta pakka. Jeg måtte sannelig bestille ny forsyning allerede. Gøy med noen nye smaker, og jeg har valgt mest søte ting av en eller annen grunn. De der suppene ser jeg ikke noen hensikt i, for jeg vil heller lage grønnsaksupper fra bunnen av. |
jeg har mange supper, men greier ikke å spise de, og heller ikke omelettene og erterpureene, så om noen vil kjøpe så rop ut... så klart for folk med legeerklering
|
Jeg fikk ikke hentet ED-pakka i dag, for jeg ommøblerte stua i stedet..Alt ble flytta på og alt som kunne snus opp-ned ble snudd. Sånn går det når jeg er hjemme alene.
I kveld har vi vært i møbelbutikker og sittet i alle godstolene uten å finne de vi vil ha. Min kjære vil ha det høyt og hardt og jeg må ha det lavt og mykt.. Vi får finne to forskjellige typer med samme farge, så går det vel bra. Bare dumt å ta to like fordi det passer til en av oss. Jeg ønsker meg en stor, myk recliner med sving og gyng.. |
Grønnsaker skal man ha, og godt er det :)
I dag har jeg ikke spist den sedvanlige blomkålen, men det ble et par andre ting fra tillatt-listen: Grønne, friske asparges: Nam, nam, knasende gode, lignet litt på sukkererter i konsistensen. Spiste opp hele pakka på vei hjem fra bytur. Senere i kveld har jeg spist aubergine. Jeg skrelte den og delte i tynne skiver, drysset på litt salt og hadde det sånn som chips. Godt. |
Hvor har det blitt av alle bablerne?
I dag vil jeg bable om puddingen, vaniljepudding var i den kassa jeg henta i går. Hm.. konsistensen var litt tynn og grøtete, men det er mulig at jeg ikke fikk vispet den godt nok ut. Jeg har nettopp laget ny til i morgen tidlig. Det som var så godt, var et påfunn om å helle over en kork med bringebær-Fun-light konsentrert. Til onsdag skal jeg til legen igjen. Er veldig spent på hva vekta hans viser. Her hjemme viser vekta en hyggelig nedgang. Det er faktisk veldig lenge siden jeg har vært på hils med vekta. Nattababbel til alle. |
Sitat:
|
Sitat:
Har vært bortreist og helt uten babblemuligheter! Paris var deilig... satt i solen i går i nesten en time og så på folk, og på hjemveien måtte vi sirkle over flyplassen i 45 minutter fordi de holdt på å brøyte! skikkelig pytonvær! Creme bruleen er noe jeg heller ikke helt fikser, har bare smakt på en pakke. Var en som nevnte det gikk å lage smoothies av denne (og sjokopuddingen), hive greiene i en mikser med litt isbiter, det tror jeg jeg skal prøve. Knallbra at vekten din går nedover Dilly, du er flink! :) i |
jeg har kjøpt karamellpudding, som skal prøves ikveld... er spent på den, for jeg er så drittlei alt som smaker sjokolade. Har fått smaken på cappuchinoen da... med litt splenda i for å få den litt søtere... mye bedre enn kakaoen i allefall :) iskaffe på morgenen :)
|
Der var dere jo :D
Men altså, hvordan gikk det med eting i Paris? Var det mye godt og farlig? Usj, snø.. så deilig at vi slipper her langs Agderkysten foreløpig, men bare det ikke blir som i fjor, for da kom alt på en gang, i slutten av februar. Jeef, det var ikke karamellPUDDING? eller? Det var valiljepudding, men jordbær og karamellgreiene var mer sånn grøtete. Vaniljepuddingen som jeg hadde i dag var forresten veldig bra. Spesielt med en kort funlight på. Jeg har spist rød suppe på diverse grønnsaker inkl. litt rød kål. Den ble ikke så veldig delikat, men den var god nok. Skjønner godt om man blir lei av det samme og det samme, og det skal bli deilig med naturlig mat etter disse 130 dagene gjennom ED-fasene. Men nå er det fortsatt fase 1 som gjelder for meg. |
nei det er kanskje ikke så rart vi går lei... jeg skal prøve fase 1 denne uka, mensliter masse med saltmåltidene
trodde det var karamellpudding jeg |
Sitat:
Men bortsett fra det, var det greit å holde seg til biff, fisk eller omeletter, med salat. En og annen sjokobar, og capuccinopose ble det og! For meg var dette første "sprekk" (planlagt, så ikke egentlig sprekk) siden august, har ikke rørt verken sukker, brød eller poteter eller andre ulovlige ting. Så da så! Nå er det back in business, ingen slinger i valsen, full guff på trening og bare fornuft som rår. :) Ønsker alle en flott uke:) |
Jøss Indi, det kaller jeg skikkelig flink!!
Jeg hadde garantert tustet meg fullstendig bort i alt som er galt, men dette hørtes jo helt fantastisk ut. Ja men da er det jo bare å fortsette på den smaleste sti og kanskje planlegge en aldri så liten julegreie. Hvordan skal det nå gå til jul? Ingen kakebaking, ingen..... for den som er mest glad i kaker er meg. http://www.chatbreak.dk/animationer/jul_diverse/014.gif |
Sitat:
Pleier ofte tenke framover jeg... Hva gjør vi i april? Begynner å tenke på hva jeg skal ha på meg 17 mai? I ny størrelse? tror jeg ser for meg 38 da jeg... Så da har jeg jo motivasjonen på plass... Er ENORMT imponert over folk her på forumet, masse motivasjon og engasjement og ikke minst en vilje til å gi litt til andre som sliter. Det er sååååå bra! :) |
jeg skal bake kakern til jul i allefall :) Jdeg spisr aldri julekaker, så for min del er det selve bakingen som er en del av å gi meg julestemning. men jeg spiser de ikke, og de frister ikke, så jeg tror ikke de kommer itl å ødelegge noe særlig for ED-opplegget. Er da mer bekymret for salt-godisene som popcorn og potetgull, for det er jeg mer glad i enn kaker og smågodt/konfekt og slikt... Sjokolade liker jeg ikke engang...
|
Jepp.. så sant atte. Det er bare å gnu på og være konsekvent.. og derfor driver jeg og kutter ut de verste fristelsene, hittil to store etegilder i form av julebord. Men 15. desember kommer jeg ikke unna, så da planlegger jeg å spise meg skikkelig stappa mett på forhånd, med grønnsaksuppe eller blomkålmos av 3 store blomkål eller noe. Eller ha med seg på mattermos slik at jeg kan spise rett før jeg går til bords..uten å søle til klær og sko.
Nei altså, dette blir sikkert helt umulig å gjennomføre, så det er bare tankespinn. Nytter ikke å planlegge å spise litt salat og litt kjøtt og styre unna alle desserter og kaker.. Så langt har jeg ikke kommet ennå. Åh, deilig med planlegging av mindre størrelser osv. Å ja, jeg har altså en fantastisk fin kjole som jeg passer om 40 kilo, men... og så har jeg flere gode jakker og vintertøy som jeg passer om 10-15 kilo, ja sånn er gøy. |
Sitat:
La det gå litt sport i å finne ja-mat, og tenk rent kjøtt, snille grønnsaker og salat... Og spør etter det om du er på restaurant! Jeg tar heller et glass vin ekstra hvis jeg syns synd på meg sjøl;) Og tenk på den deilige følelsen når du går hjem seint på kvelden etter masse kiloforbrennende dansing og kan si til deg selv at dette gikk jo bra! Det gjør godt for selvtilliten det! :w00t: |
Indi :D
Det var noen gode vibber! Synes nesten at jeg kjenner styrken som kommer krypende her :) I morgen er jeg spent på turen til ED-legen og hvordan det ser ut på Tanitavekta hans. Jeg er redd for at det meste hittil er vanntap, men håper jo at jeg har minket litt på fettvekta også. Hm.. kanskje det ja, blir det julebord til å forsyne seg av selv, så kan jeg jo prøve å mane frem smaken av pulverhelvete, hihi... hm... ertepuré og kyllingsuppe. Gleder meg til fase 2 og kjøtt, scampi, laks, åh.. |
Sitat:
Hjelper veldig med fase to og litt kjøtt og fisk ja, det er sikkert... Jeg var på kontroll i går jeg, og ikke helt fornøyd, siden vekten viser et kg mer enn før jeg reiste på helgetur... Litt andre ting jeg heller ikke er fornøyd med, men det tror jeg ikke jeg skal ta her;) Lykke til til deg:goodluck: |
Sitat:
|
Jah..a :) Det ble minus 2,1 kg fett, samme med muskler og skjelett, og 6 kg vann. Vekta hadde krympa over 10 kg. Fettprosenten økte fordi jeg minket mer på vannet enn på fettet.
Tydelig bevis for at man mister mest vann, men også bevis for at jeg hadde rett da jeg følte meg veldig uvel og mente at jeg hadde mye vann i kroppen. Det er jo ikke riktig å samle opp så mye. Jeg inneholder fortsatt 39,5 kg vann. Rart med sånn innholdsfortegnelse, som om jeg var en pakke bacon... Juble: fikk igjen bukseknappen! Feiring: Bosch oppladbar stavmikser :) og en ny vannkoker.. den gamle konka i går. |
Knallbra!!!! Gratla masse! Godt jobba:) Du er megasuperflink!
|
Supre greier :D
grattis!! |
Sitat:
|
He he, ingen fløtekaker og chips http://www.cosgan.de/images/smilie/musik/n035.gif , men det var veldig fristende å skeie ut med noe i dag, pga. lenge til neste gang jeg skal på vekta og fordi jeg følte meg litt ovenpå.
Jeg shoppa litt i stedet.. http://www.cosgan.de/images/smilie/haushalt/e020.gif Da jeg var ferdig hos legen så gikk jeg på kafé og spiste salat (!) med litt kylling. Det var litt flinkt vel? http://www.cosgan.de/images/midi/haushalt/s015.gif Hm.. jeg tenkte på forestående julebord og andre sammenkomster. Det er jo fullstendig usosialt å holde på slik, men jeg har så lyst til å komme meg ned en del til før jeg begynner å surre. Under 90 hadde vært en passende plass før jeg tillater meg slike ting. Under 90, når kan man være der da tro? Kunne tenkt meg å komme ned på det i løpet av vinteren og så slite meg videre nedover på våren. Hvis jeg ikke diller meg langt ut på viddene så klarer jeg kanskje litt av det. Foreløpig er det langt frem, og det blir sikkert masse utskeielser både før jul og etterpå. |
Det må vær lov å vær usosial og innimellom! Hvis du føler at det er måten å gjøre det på, syns jeg du skal gjøre det:) Det går an å ta igjen alt det sosiale seinere...
Jeg har også sagt nei til ting, og i ettertid har det ikke kjentes så ekstremt kjipt! Men KJIPT er det at jeg ennå ikke har klart å kvitta meg med kiloet som kom på med helgens utskeielser (sabayonne-sukkerbomben)... Det er så kjipt at jeg definitivt ikke skal gjøre det igjen! :( Min første julehappening er i morgen, på restaurant i hovedstaden... det blir pirking i lavkarbomaten, definitivt, gjerne med en liten unnskyldning om at jeg ikke er sulten... ikke helt i form... eller noe! Så skal jeg somle meg gjennom et par glass vin... Snakke masse med folket, kose meg og kanskje få to-tre kommentarer på hvor mye mindre jeg har blitt! :p Tror det er viktig når vi holder på med dette, at vi tenker at det ikke skal vare alltid, det kommer dager igjen når det er greit å gå på julebord, (neste desember i en sykt smart sort kjole) og smake på alt som er, gjerne til og med spise litt for mye, men forskjellen for min del skal være at da har jeg en veltrent kropp jeg trivs med, og et bevisst forhold til hva jeg skal spise, og definitivt et bevisst forhold til hvor viktig det er å ikke spise slik dagen etter også! Skrekkbilde vil være at jeg fremdeles bestiller ED-produkter i desember 2008. Jeg vil gjøre en GOD jobb og bli FERDIG!:) Du får planlegge litt Dilly:) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51. |