![]() |
Sv: Støttegruppe fra oss det går sakte med!
For en fin tråd!
Jeg ønsker som alle andre at resultatene kommer raskere.. Skulle ta Tanita-test på treningen for noen dager siden og tok meg selv i å tenke at jeg ikke burde ha tatt den slurken med vann først, for da ble jeg tyngre.. Kanskje litt for opptatt av kiloene noen ganger.. Jeg liker veldig at folk kommenterer at de går ned i størrelse, selv om de ikke går ned i vekt. Og alle er vel enig i at hvis vi er fornøyd med sluttresultatet utseendemessig og helsemessig, så er ikke slutt-tallet det viktigste. Vi er jo alle forskjellige i forhold til beinbygning og slikt. Synes vi er flinke som holder oss til lavkarbo selv om vi ikke nødvendigvis raser ned i vekt. Står respekt av oss som ikke gir opp, synes jeg!;) |
Sitat:
Jeg har så lyst til å smelte sjokolade og ha i Cocosa, for da får jeg kokossjokolade. Jeg syns det smaker godt jeg da, med Cocosa. Og hver gang jeg tar en stor t-skje så koser jeg meg. :) |
Dytter litt på denne for å se hvordan det går med dere alle !? Her går det fryktelig tregt......på stedet hvil :mad: og det selv etter mange dager med omgangsyke :confused:
Ønsker dere alle en fin dag :klem: |
Går veeeeeldig tregt her også!! Men jeg går da ikke opp i hvertfall. :rolleyes:
|
Hei LilleRosin:) vi får bite tennene sammen og holde ut :D trener du? jeg lurer på om det er det som skal til nå !? litt for lite bevegelse her er jeg redd...
|
Jeg prøver å enten gå, eller sykle ca. 30 minutter pr. dag. Men den siste uka har jeg vært forkjølet, og trøtt/slapp. Har ikke orket noe. På mandag lurer jeg sterkt på å gå over til Fedon. Kanskje jeg får litt mer energi da.
|
Dadda kjempefint du dyttet denne opp igjen!
Jeg gikk jo ned 2,7 kg på de to ukene jeg nille og kjempefornøyd med det. Men har gått over til fedon og gått opp 1,3 kg. Så da er jeg tilbake til et tall som jeg har sett i en 5 ukers tid nå, så det skal ikke gå fort. Men håper det bare var vann opp på fedon som snart blir borte igjen. Lille rosin jeg har fått mye mer energi på fedon! Og det er bra for det trengte jeg med en på 6 mnd som jeg må ta meg av. |
Så flink du er ! 30 min pr dag er jo veldig bra. Blir litt mye bilkjøring på meg. Hadde fri noen dager og var bortreist-da fikk jeg gått masse. Til min store glede var jeg mye lettere til bens enn det jeg var før. Men vel hjemme igjen er gamle rutiner på plass med en gang :o
Fedon er sikkert ikke dumt det heller. Jeg har ingen helt fast filosofi tror jeg...reduserer antall karbohydrater, spiser masse salat og endel proteiner. Fett i dressing og til steking. Veier ikke salaten, men tror jeg ligger på Atkins nivå. Sikkert noe ensformig diett, men jeg synes det er vanskelig å være kreativ hver dag. |
Sitat:
Men kjedelig at du har gått opp 1,3 kg da! Håper virkelig at det bare er vann. *krysser* Vet ikke om jeg tørr å gå over til Fedon jeg...... *nervøs* |
2,7 kilo på nilling !! så flott Tussi jenta !!!! jeg mistet ingen kilo....gikk opp og ned, opp og ned bare.
Sikkert bare vann med Fedon- hvis det ikke er hormonellt da? Energi kunne jeg også trenge! Kjenner ikke det kicket som Torkild ketolyse snakker om :( |
Med meg går det så det suser om dagen, så jeg hører ikke hjemme i gruppa her for øyeblikket.
For meg var det nilling som skulle til for at det løsnet. |
Sitat:
|
har tenkt mer negativt jeg.....kanskje vi trenger færre :confused:
|
Sitat:
|
ok da sier vi flere :D
|
Sitat:
Skulle jeg ikke gå ned noe på fedon, så kommer jeg til og nille igjen, da jeg vet det virker, men da må jeg vente til vi får barnehageplass til minsten, for jeg var jo så vanvittig sliten hele tiden og det orker jeg ikke nå. |
Tussijenta- ikke så rart at det går bittelitt sakte ned for deg- husk på at hormonene dine fortsatt "danser polka" inni deg etter fødselen :) og det kan påvirke vektnedgangen like mye som hormonelle endringer rundt mens. Synes du er kjempeflink jeg :)
|
Jeg vil gjerne være med i "klubben" her :D
For å fortelle min historie, så startet den på februar 05, før det var jeg ikke så opptatt av karber. Hadde gått et Librakurs, men ikke gått nednoe i vekt (litt flaut å være den eneste på møtene som ikke hadde vektnedgang) Jeg har PCOS, har også lavt stoffskifte, og sist jeg var til legen ble jeg diagnostisert med acidose (lav pH i blodet) I mai 05 hadde jeg kjøpt Fedons bok, og satt meg godt inn i filosofien. Gikk da ned 3 kg som kom på igjen i løpet av høsten, med 7 kg bonustilegg. hele tiden mens jeg fulgte Fedon. slik at jeg gikk opp ca 10 kg på Fedon etter å ha gått ned litt først. Siden da (påska 06) har vekta stått stille I påska i år, bestemte jeg meg for å begynne å trene igjen, og trener nå ca to ganger pr uke. En dag med vannaerobick (kondisjon/styrke) og en dag med kun styrke. I tilegg prøver jeg å få til å gå tur et par ganger pr uke også. Fra påska til 15 september i år gikk jeg ned ca 4kg, og har nå startet eurodiett. Jeg har gått 3 uker på ED nå, og gått ned nesten 2 kg, så her går det tregt. men jeg nermer meg nå vekta jeg hadde da jeg startet lavkarbo da :) ble langt dette :p |
Så fint at du henger deg på tråden jeef-micro :) mange av oss som er "trege". Tror jeg skal følge ditt eksempel og få plass (og lyst :o) til litt trening. Tror det er det som vil hjelpe meg også.
|
Sitat:
Er nok ikke bare hormoner, har nok slanka meg alt for mange ganger, så vet at det går sakte uansett. Men det viktigste er jo at det går ned. Og fortsatt god tid til neste sommer da drømmen er og ha den gamle kroppen. Så vi får nok bare være tolmodige! |
Sitat:
Håper vekta di bare går nedover nå! |
Her melder jeg meg hvertfall inn
Begynte i februar i år og har iløpet av tiden fram til sommeren gått ned hele 2,5 kilo ..juhu her går det unna skjønner dere og så kom ferien og sydentur og visp så var de kiloene på igjen...nå sliter jeg med å få de av meg igjen...ha vel gått ned 0,6 kilo siden september....:eek: Synes jeg er flink med maten og følger fedon sin bok ganske nøye. her er mandler partystopperen. Kommer antakelig til å slite helt til neste sommer med de resterende 2 kiloene ned til der jeg var før sommeren og kan vel bare se langt etter de neste 2,5..som er målet...BLÆHHHHHH!!!! Jeg trener 2 ganger i uka på FSC 2 *60 minutter pump og bodycombat og så prøver jeg å sykle 20 minutter 2-3 dager i uka hjemme. Er så lei av å stå stille jeg nå....:mad: |
Sitat:
|
Pipp så kjedelig da!
Håper vekta løsner sånn så du mister de siste kiloene! |
Så flink du er Pipp som ikke gir opp !
blir så imponert over dere som trener !! Hos meg er tomater og nøtter helt sikkert partystoppere. Antagelig også aspartam og for mye melkeprodukter.....selv om nilling ikke hjalp!? |
Sitat:
|
Her står det også stille...
Jeg var så glad for et par uker siden for da hadde jeg endelig kommet meg under 90 kg. Det var så deilig å se 89... Men, så gikk jeg opp igjen, og nå står jeg på stedet hvil på 90,xx kg... Jeg tenker på hva som gjorde at jeg gikk ned en kg fra ene dagen til den andre for et par uker siden og det var faktisk at jeg spiste veldig lite mat - jeg spiste bare frokost og litt lunsj og så fikk jeg ikke spist mer mat den dagen - bare drukket vann (og litt Pepsi Max) ... og da gikk jeg altså ned en kg... (Blir litt fristet til å slutte å spise så mye mat, men vet det er dumt, for da går jeg vel bare det opp igjen...) |
Vet ikke helt om jeg hører til her lenger jeg, for nå er vekten begynt å gå nedover etter at jeg ble mye flinkere med vann. Går jo ikke fort, men nedover er jo nedover. Men vil ihvertfall ønske alle som sliter litt lykke til og håper virkelig at kiloen begynner å forsvinne med litt større hastighet:)
|
Wander er vel stor fare for at du går opp etterhvert da, du går jo sikkert ned til og begynne med, så når du skal begynne ogspise litt mer normalt igjen så går du bare opp.
|
Sitat:
|
Sitat:
Har selv falt for fristelsen flere ganger før ved tidligere slankekurer, eller og gå på pulver noen uker for og gå raskt ned. Er vel først nå jeg har lært at sånne ting varer ikke og i det lange løp så gjør det mer skade enn nytte. |
Jeg gikk ned 15 kg på pulverkur for noen år siden og holdt meg nede til jeg ble gravid, og jeg gikk ned 10 på NOKA før jeg startet Ketolyse, så det har funket før...
Men, allikevel, jeg har ikke tenkt til å gjøre noe slikt igjen nå... jeg skal heller "nille" litt ordentlig, tenker jeg... |
gikk opp 2.5 kg på renseuka- men gikk ned 3 kg igjen.. så egentlig bare 0.5 kg ned... går inmari tregt her også.... og jeg spiser nesten INGEN karboer...
|
Hos meg går det også tregt. Vekta har stått stille i nesten en måned, men nå har jeg endelig gått ned én kilo til.
Nå begynner jeg å mistenke at jeg spiser for lite mat (he he, har aldri hatt det problemet før), for hver gang jeg har merket vektnedgang er det alltid etter noen dager med mye kraftig kost. Da har jeg spist fett kjøtt og jeg har spist meg god og mett to-tre ganger om dagen. For det meste blir det å hive innpå en eggesalat med reker, majo og avokado, eller et par lavkarbo brødskiver med noe pålegg. Det er antakeligvis for gjerrig kost for kroppen min. Også har jeg lurt på om jeg kanskje skal kutte ned på bacon og egg til frokost så ofte. Tror saltet i baconet ikke er så bra for meg heller. Kaffe vil jeg ikke tenke på å kutte engang. Vil ikke! :D |
Jeg også tror at jeg kanskje spiser for lite - og det kan hende jeg har det som deg, Rubens, at jeg kanskje bør kutte ned på saltet...
Kaffe - jeg gikk over til koffeinfri, jeg... jeg syntes det smakte helt greit da jeg starte med det det, og nå syns jeg det smaker bedre enn vanlig kaffe. :) |
Jeg har jo et glass koffeinfri pulverkaffe i skapet, men det har stått uåpnet i flere uker nå. :o Skal skjerpe meg der - for det kan jo hende det er kaffen som gjør at det går så tregt. Lurer på om jeg skal hive meg på Photobscuras renseuke. *rusler over til tråden* :liste:
|
:) Verdt å prøve selvfølgelig...
Jeg har vært skikkelig "kaffekjerring" i mange år, jeg... men det var faktisk ganske enkelt å gå over til koffeinfri kaffe for meg. |
Sitat:
|
Melder meg inn her. Jeg hadde et veldig langt platå etter å ha gått ned mye de to første ukene. Riktignok gikk jeg nedover igjen etter å ha nillet et par uker, men så stoppet det opp igjen. Men så har jeg jukset litt, da. :o Jeg skal prøve å være flink til uken igjen, og fortsetter med rent kjøtt, ren fisk og salat og grønnsaker. Ja, og så egg, selv om jeg har det langt opp i halsen. Rå eggeplomme går greit.
|
Jeg vil gjerne melde meg inn her fordi jeg nå går feil vei pga medisiner. Jeg har nå lagt på meg 6 kg på 3 månder som jeg vil ha av og starter opp igjen med Ketolyse i morgen.
Målet mitt i første om gang er å stoppe den enorme vektøkningen og å sakte men sikker gå ned det som har seget på. Var på kontroll i uka og fikk applaus fordi jeg "bare" hadde lagt på meg 6 kg, de fleste la på seg langt mer og da ble jeg rett og slett redd! Så herved søker jeg medlemsskap for gjenssidig støtte og motivasjon. :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19. |