Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Hva mener DU bør skje med journalene ? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15043)

Manina 26-09-07 14:16

Sv: Hva mener DU bør skje med journalene ?

Jeg stemte for journalene!
Det er ikke noe problem for meg å beholde begge deler, selvfølgelig, men spørs om det er kapasitet til det? Ser at forumet har blitt veldig tregt igjen de siste dagene.
Men må jeg velge er det ingen tvil: journalene! Bloggene fyller ikke det samme behovet. Noen foretrekker det, og derfor er det fint om en kan kunne velge. For meg kunne bloggen vært et fint tilleggstilbud, noe som kan brukes til bilder og slikt en ikke vil ha åpent i journalen, men utover det har jeg ikke interesse og ork til å benytte meg av den. Det er altfor tungvint og uoversiktlig der inne i bloggavdelingen.

Huldr 26-09-07 14:23

Jeg begynner å føle meg mer og mer utenfor jeg ... :nedfor: Jeg klarer ikke å henge med på og kommentere så mange innlegg hos andre, det er så mange av dem!

Og jeg føler det som et tiltak å skulle skrive innlegg, jeg skriver som regel haler på de innleggene jeg alt har skrevet, og de blir ikke sett ...

Men sånn var det jo med journalene også, jeg klarte ikke å følge med så mye som jeg gjerne skulle ønske, og datt av lasset titt og ofte. Bare at nå er det blitt mye vanskeligere, og armen/skulderen min merker godt at det er blitt mer musebruk ...

Trist synes jeg da :(

Alyssa 26-09-07 17:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 342012)
Jeg begynner å føle meg mer og mer utenfor jeg ... :nedfor: Jeg klarer ikke å henge med på og kommentere så mange innlegg hos andre, det er så mange av dem!

Og jeg føler det som et tiltak å skulle skrive innlegg, jeg skriver som regel haler på de innleggene jeg alt har skrevet, og de blir ikke sett ...

Men sånn var det jo med journalene også, jeg klarte ikke å følge med så mye som jeg gjerne skulle ønske, og datt av lasset titt og ofte. Bare at nå er det blitt mye vanskeligere, og armen/skulderen min merker godt at det er blitt mer musebruk ...

Trist synes jeg da :(

Jeg føler det veldig likt som deg, Frøy...

jeef-micro 26-09-07 18:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alyssa (Innlegg 342063)
Jeg føler det veldig likt som deg, Frøy...

jeg også...

wander 26-09-07 19:38

Me3

Tenkte kanskje litt at det er fordi jeg er relativt ny her på forumet og ikke blitt så godt kjent, men når jeg ser at dere "gamle travere" på forumet også føler det ensomt, så "tør" jeg å si det også...

Tussa 26-09-07 20:41

Jeg er litt enig med alle, jeg.
Jeg synes det er slitsom å følge med kjente og kjære personer både her og der. Det krever mye mer.
Jeg må innrømme at jeg føler meg et sted i ingenmannsland.

Dolphin 01-10-07 13:29

Jeg syns den bloggingen var forferdelig uoversiktelig og vanskelig...skjønte ikke noe særlig og har egentlig ikke tid til å sette meg inn i det heller.

så jeg vil gjerne beholde journalen min...viss ikke det går så tror jeg faktisk at jeg kommer til å droppe forumet....

moinx 01-10-07 14:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hyper (Innlegg 341022)
Og jeg tror man mister flere ved å fjerne journalene enn ved å fjerne bloggene....som tross alt ikke har vært her så lenge, og som vi har klart oss uten..
Jeg KLARER fint å blogge-ikke det problemet ligger, jeg bare liker det ikke...

Enig enig:ja:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dolphin (Innlegg 343852)
så jeg vil gjerne beholde journalen min...viss ikke det går så tror jeg faktisk at jeg kommer til å droppe forumet....

Samme her!!:ja:

Manina 04-10-07 11:49

Sitat:

Jeg syns den bloggingen var forferdelig uoversiktelig og vanskelig...skjønte ikke noe særlig og har egentlig ikke tid til å sette meg inn i det heller.

Samme her. :)

jeef-micro 04-10-07 16:29

Hadde vært fint å fått litt informasjon om hva som er planen fremover i forhold til journalene og bloggene...

Ani 05-10-07 01:06

Ja det lurer jeg på også.. hva er planen fremover med blogg/journal?

Jeg har forsøkt blogg, for å kunne uttale meg om det, og det var gøy de første dagene, men så synes jeg det ble veldig uoversiktlig og vanskelig å finne frem. Jeg vil ha journalen min jeg!!!

Skjønner det med venneliste, men det er og blir litt sårt å oppdage at man er utestengt fra en blogg... man er faktisk ikke ønsket til å lese det vedkommende har skrevet. Jeg ser det med behov for et lukket rom for seg selv, men følelsen er likevel ikke noe særlig når man trodde man var "venn" og ikke var det likevel.....

Skjønner ikke forskjellen på venneliste og ignorerliste,- går det egentlig ikke ut på det samme? Vennene på listen får se hva du skriver, ingen andre? De på ignorerlisten får ikke se hva du skriver men alle andre??

BiB 05-10-07 21:58

Kjære Ani! :klem:

Jeg er jo en av dem som har stengt bloggen og vært åpen på det og årsaken. Derfor velger jeg å svare på denne selv opm den er uten direkte adresse. Om andre som har lukka bloggen sin har andre motiver og annen motivasjon får det stå for deres regning :)

Det er nok ikke interessant for de som ikke kommer inn å vite det men det er viktig for meg å få sagt dette en gang til og utdype det litt mer:

Det var en tung beslutning å stenge bloggen, jeg er generelt for åpenhet. Samtidig er det jo ikke slik at jeg deler alt med alle venner og bekjentskaper jeg har. Jeg velger hva jeg tar opp med hvem ut fra de erfaringene jeg har med den enkelte. Samtidig riskikerer jeg jo ved å gjøre nettopp det at noen som bare har venta på en anledning for å vise noen flere sider av seg selv som kan finne gjenklang hos meg blir stående uten denne muligheten. Synd men sånn er det, både her og IRL.

Jeg har sagt det før og sier det igjen, jeg har ingen uvenner her, bare venner. Noen har jeg imidlertid valgt å invitere til å kommunisere med meg om det innerste av de tinnerste, det jeg ikke deler med noen andre. Alle de andre håper jeg å få lov til å kommuniseremed i egen journal, deres journaler og blogger.

Beste hilsen BiB

Aline 06-10-07 08:54

Mere info kommer :) Men jeg vet ikke når :)

Manina 07-10-07 18:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline (Innlegg 346298)
Mere info kommer :) Men jeg vet ikke når :)

Det er jeg spent på... og redd for at de kjører gjennom bloggpåbudet. For da har jeg og mange med meg mistet et veldig godt tilbud i journalene. Og det er trist. For at mange av oss ikke får dekket det samme behovet gjennom bloggene er jo helt klart!
Dessuten er bloggsystemet så inni hampen tungvint! :mad: Det ødelegger veldig mye av den gode følelsen en burde hatt ved å besøke noen "utflyttere" der.
La oss som ønsker det få beholde journalene våre!

chili 10-10-07 12:38

Jeg vil veldig gjerne beholde journalene.

Det kan vel være både journaler og blogger?

Tittentei 11-10-07 12:06

Sitat:

Enig her, ihvertfall blir jeg omtrent passiv og bare innom av og til. Syns journalene er helt topp:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.