Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Får jeg nok fett eller skal jeg bruke mct olje i tillegg ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14955)

Gerd 17-09-07 16:53

Sv: Får jeg nok fett eller skal jeg bruke mct olje i tillegg...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn (Innlegg 338427)
Det er bare det at jeg haster litt med middagen (jeg sa kanskje det) skal på trening halv 7, men det får ta den tiden det trenger. Gleder meg i vert fall til å smake på den :D

Jeg har i vertfall kosa meg med maten og sitter her god og mett :D

Lindabtn 17-09-07 17:01

Nå står forma i ovnen og der ser kjempe godt ut :) gløeder meg til den er ferdig. var helt tom for alufolie da, så håper det går bra uten, den var en stor lasagneform, så jeg tok bare to grytelokk over, håper det er bra nok :o Men sulten som en tiger asså, får knaske på litt grønt så lenge... men tro meg, skal kooose meg med maten jeg også

Gerd 17-09-07 17:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn (Innlegg 338433)
Nå står forma i ovnen og der ser kjempe godt ut :) gløeder meg til den er ferdig. var helt tom for alufolie da, så håper det går bra uten, den var en stor lasagneform, så jeg tok bare to grytelokk over, håper det er bra nok :o Men sulten som en tiger asså, får knaske på litt grønt så lenge... men tro meg, skal kooose meg med maten jeg også

Håper du liker det i vertfall. Gi tilbakemelding når du har spist da :D

Lindabtn 17-09-07 17:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 338435)
Håper du liker det i vertfall. Gi tilbakemelding når du har spist da :D

Jepsi pepsi....

leeha 17-09-07 17:17

auberginer blir nok oppfatta som salt om mam har fått det på restaurant fordi det ofte saltes en stund for å trekke ut vannet. det må man vel gjøre om man skal bruke den til "pasta" og.
Jeg er fra Arendal og har en far som har fiska i hele mitt liv. jeg er ekstrem kresen på fisk da, jeg spiser ikke fisk som har vært oppe av vannet mer enn 2 dager :eek: så det, jeg vet jeg er sær. (iallefall ifølge min mann)

Gerd 17-09-07 17:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av leeha (Innlegg 338441)
auberginer blir nok oppfatta som salt om mam har fått det på restaurant fordi det ofte saltes en stund for å trekke ut vannet. det må man vel gjøre om man skal bruke den til "pasta" og.

Jeg bruker ikke å salte ut vannet fra auberginen. Hva er det egentlig det er godt for? :o

leeha 17-09-07 17:25

for å få en fastere konsistens, det skal så vidt jeg vet iallefal gjøres i mousakka. (men jeg er ingen ekspert, det er det min mann som er)

Gerd 17-09-07 17:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av leeha (Innlegg 338446)
for å få en fastere konsistens, det skal så vidt jeg vet iallefal gjøres i mousakka. (men jeg er ingen ekspert, det er det min mann som er)

Oki :) da skal jeg ha det i bakhue når jeg skal prøve det som pasta.

leeha 17-09-07 17:30

saksa dette fra et matsted på internett, tror det het apertif
"Skjær auberginene i skiver på langs eller på tvers, alt etter hva du synes er mest praktisk. Dryss litt salt over skivene og ha dem i et dørslag, Legg en suppetallerken eller lignende som press over. La stå minst en halvtime. Dette gjøres for å få ut mest mulig av eventuelle bitterstoffer samt væske ut av auberginekjøttet. "

Lindabtn 17-09-07 18:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 338335)
Jeg handler 1, kanskje 2 ganger i uka. Sparer masse penger på det :) Ellers så "overhandler" jeg :p

I dag skal jeg ha: " Alt-i-ett lakseform"(fast på mandager)

Jeg smører en ildfast form godt med smør. Skjærer opp 1/3 del av en aubergine i skiver/staver. 3 store ferske sjampinjong i tykke skiver. Legger det i forma. Legger på laksefileer. Litt salt/pepper/dill/hvitløkspulver. Oppå der har jeg en liten løk delt i store biter og blomkål/brokkoli-buketter. Idag tømte jeg på en god skvett fløte også.
Har på lokk/aluminiumsfolie og steker på 225 grader ca 30-40 minutter eller til det er ferdig. Voila... Maten er servert... :D

jeg har bare en ting å si WAOOOO!!! det var utrolig godt. falt i smak hos typen oxo, var litt skeptisk til han, men han likte det heldigvis
Dette blir en fast rett i uka, og det går jo sikkert an å variere litt med fisken også.
Hadde ikke sopp i da, men vårløk i stede, men digg digg digg. takk for oppskrift

Gerd 17-09-07 20:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn (Innlegg 338465)
jeg har bare en ting å si WAOOOO!!! det var utrolig godt. falt i smak hos typen oxo, var litt skeptisk til han, men han likte det heldigvis
Dette blir en fast rett i uka, og det går jo sikkert an å variere litt med fisken også.
Hadde ikke sopp i da, men vårløk i stede, men digg digg digg. takk for oppskrift

Så flott at dere likte det :D Ja man kan variere med det man liker ;)

Jeg lager mye mat på denne måten.Enkel måte å lage mat på...
Kyllingfileer blir veldig saftige. Bruker ikke fløte i da, men lager sjampinjongsaus attåt :)

Kanutten 17-09-07 20:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 338545)
Så flott at dere likte det :D Ja man kan variere med det man liker ;)

Jeg lager mye mat på denne måten.Enkel måte å lage mat på...
Kyllingfileer blir veldig saftige. Bruker ikke fløte i da, men lager sjampinjongsaus attåt :)

Jeg bruker alltid leirgryta mi til slike retter, gjør du det??
Innbiller meg at de blir bedre da :o

Gerd 17-09-07 20:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 338547)
Jeg bruker alltid leirgryta mi til slike retter, gjør du det??
Innbiller meg at de blir bedre da :o

Har ikke leirgryte, men bruker vanlig ildfast form. Men jeg vet at de som bruker leirgryte syns maten blir bedre :) (Kanskje jeg skulle ønske meg en til jul :rolleyes: )

Lindabtn 17-09-07 20:55

ja pleier å lage den med kylling men da har jeg myyye chili i så den blir god og sterk. Jeg skal oxo ønske meg leirgryte til jul. Jeg synes alt blir bedre i både leirgryte og jernpanne. får mye bedre skorpe.
men nå skal jeg ha bacon, nam nam

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.