![]() |
Sv: Får jeg nok fett eller skal jeg bruke mct olje i tillegg...
Sitat:
|
Nå står forma i ovnen og der ser kjempe godt ut :) gløeder meg til den er ferdig. var helt tom for alufolie da, så håper det går bra uten, den var en stor lasagneform, så jeg tok bare to grytelokk over, håper det er bra nok :o Men sulten som en tiger asså, får knaske på litt grønt så lenge... men tro meg, skal kooose meg med maten jeg også
|
Sitat:
|
Sitat:
|
auberginer blir nok oppfatta som salt om mam har fått det på restaurant fordi det ofte saltes en stund for å trekke ut vannet. det må man vel gjøre om man skal bruke den til "pasta" og.
Jeg er fra Arendal og har en far som har fiska i hele mitt liv. jeg er ekstrem kresen på fisk da, jeg spiser ikke fisk som har vært oppe av vannet mer enn 2 dager :eek: så det, jeg vet jeg er sær. (iallefall ifølge min mann) |
Sitat:
|
for å få en fastere konsistens, det skal så vidt jeg vet iallefal gjøres i mousakka. (men jeg er ingen ekspert, det er det min mann som er)
|
Sitat:
|
saksa dette fra et matsted på internett, tror det het apertif
"Skjær auberginene i skiver på langs eller på tvers, alt etter hva du synes er mest praktisk. Dryss litt salt over skivene og ha dem i et dørslag, Legg en suppetallerken eller lignende som press over. La stå minst en halvtime. Dette gjøres for å få ut mest mulig av eventuelle bitterstoffer samt væske ut av auberginekjøttet. " |
Sitat:
Dette blir en fast rett i uka, og det går jo sikkert an å variere litt med fisken også. Hadde ikke sopp i da, men vårløk i stede, men digg digg digg. takk for oppskrift |
Sitat:
Jeg lager mye mat på denne måten.Enkel måte å lage mat på... Kyllingfileer blir veldig saftige. Bruker ikke fløte i da, men lager sjampinjongsaus attåt :) |
Sitat:
Innbiller meg at de blir bedre da :o |
Sitat:
|
ja pleier å lage den med kylling men da har jeg myyye chili i så den blir god og sterk. Jeg skal oxo ønske meg leirgryte til jul. Jeg synes alt blir bedre i både leirgryte og jernpanne. får mye bedre skorpe.
men nå skal jeg ha bacon, nam nam |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45. |