Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Tillit i forumet (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14916)

Hyper 16-09-07 18:32

Sv: Tillit i forumet

Men hva kan brukes mot folk?...
Altså...Det folk kan finne ut om meg her inne, er at jeg har slitt med overvekt, og at jeg har kvitta meg med så og så mange kilo..
Det skammer jeg meg ikke over, og jeg tviler på at noen kan bruke det imot meg....

Kanskje jeg er vel naiv..?...

lokkebiff 16-09-07 18:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hyper (Innlegg 337845)
Men hva kan brukes mot folk?...
Altså...Det folk kan finne ut om meg her inne, er at jeg har slitt med overvekt, og at jeg har kvitta meg med så og så mange kilo..
Det skammer jeg meg ikke over, og jeg tviler på at noen kan bruke det imot meg....

Kanskje jeg er vel naiv..?...

Noen skriver om mer enn bare vekttapet vet du...

Linn H 16-09-07 18:37

Jeg forstår ikke helt dette jeg heller. Da må det være at folk har sagt/lagt ut mer intime detaljer om seg selv enn de vil høre av andre i real life. Det er en ganske "intim" atmosfære her så kanskje folk ikke tenker seg om og følte seg trygge inntil de hørte ting fra bekjente?

Det eneste jeg vet er at alt dette snakket om å snike i journaler gjør at relativt nye medlemmer føler seg mistenkeliggjort selv om det ikke er dem disse trådene om sniking handler om. Det er jo fryktelig synd...

Hyper 16-09-07 18:38

Joda....Jeg vet det....Og det er utrolig trist at noen mennesker velger å bruke det mot folk...
Utrolig smålig..Og HVORFOR??

Photobscura 16-09-07 22:11

Det har vært et par tilfeller som jeg vil klassifisere som alvorlige i denne sammenhengen, uten at jeg kan utdype. Men understreker oppfordringen til Nille. Dersom dere opplever noe sånt, og vet hvem det er snakk om, så si fra til admin eller mod så fort dere kan!
Her skal vi kunne føle oss trygge, synes jeg!!

BiB 18-09-07 00:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hyper (Innlegg 337845)
Men hva kan brukes mot folk?.....Kanskje jeg er vel naiv..?...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 337847)
Noen skriver om mer enn bare vekttapet vet du...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Linn H (Innlegg 337850)
Jeg forstår ikke helt dette jeg heller. Da må det være at folk har sagt/lagt ut mer intime detaljer om seg selv enn de vil høre av andre i real life. Det er en ganske "intim" atmosfære her så kanskje folk ikke tenker seg om og følte seg trygge inntil de hørte ting fra bekjente? ...

Jeg vaklet lenge før jeg la inn bilde og bosted i min profil, Tromsø e ren liten by, Troms et lite fylke. Jeg vaklet enda me ri fht å begynne å skrive om de tingene som ligger tett opp til vekttapet, men som ikke handle rom hva og hvor mye jeg spiser og veier. Det jeg tenker på er følelsene knytta til mat, kropp og valg. Det er intimt for meg, og dmye av et jeg har skrevet her inne har jeg ikke snakka med noen av venninne mine om en gang, heller ikke legen eller andre støttepersoner.

Hvorfor valgte jeg like vel å skrive om det? Jo, fordi jeg ikke tror et jeg skille rmeg så mye fra alle andre annet enn at det kan være en eller flere som kunne ha nytte av å lese mine tanker, og at jeg ville ha utbytte av de innspill jeg fikk i journalen min fra andre som våger å dele. Ukentlig kjenner jeg på frykten for å bli konfrontert med det jeg skriver når jeg "utleverer" meg selv slik, men på samme måte som jeg jobber for å bryte ned tabuer i fht psykisk elidelser, vil jeg gjennom journalen min kjempe for å fjerne tabuer og vrangforestillinger knytta til overvektige. Kanskje en stor ambisjon, men jeg tror på mulighetene som ligger i den enkelte av oss. Gjennom min egen journal får jeg så mange innspill som bidrar til at min forståelse av ulike mekanismer og sammenhenger i fht et bredt spekter av temaer knyttta til mat og kropp gjør meg til en bedre ambassadør for økt forståelse for temaet.

Det er derfor synd at folk føler de må pålegge seg en form for sensur på områder som dette pga misbruk av informasjon. Jeg - og de aller, aller fleste vil jeg tro, har ingen forventning om at det vi legger ut her er å anse som og blir behandla som sensitiv informasjon av andre. Men, vi forventer å bli møtt med respekt i form av at vi ikke blir "outet" uten at vi selv tar initiativ til det.

Jeg setter stor pris på initiativene for å ha et godt forum kjennetegne av gjensidig respekt :ja:

lokkebiff 18-09-07 17:05

Stående applaus til BiB!!!

Gerd 18-09-07 17:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 338998)

Ja http://bestsmileys.com/clapping/5.gif

BiB 18-09-07 17:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 338998)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 339002)

Tusen, tusen takk, begge to!!

:klem:

Karin 18-09-07 17:32

Her var det en del food for thought, ja. Jeg har visst gått glipp av en del jeg også, men du verden så skremmende at noen kan gjøre sånt da!

Det er helt soleklart en god regel å være litt tilbakeholden med opplysninger som kan identifisere en, det gjelder all nettbruk. Men jeg hører vel til de som tenker at her inne skal det jo være trygt, tenker liksom ikke på at noen kunne finne på å bruke noe mot meg eller andre. Jeg føler vel at det jeg skriver her (som har vært fint lite det siste året), er sagt blant venner, og selvsagt plaprer man ikke ut til uvedkommende noe man vet om venner! Enten det er på nett eller ikke!

Så er det jo NOEN man vet av i "det virkelige liv", men det skulle da i all rettferdighets navn tilsi at man nettopp IKKE snakker om akkurat DE personene til noen andre. De personene kjenner man jo litt ekstra, da.

Så, nett eller ikke nett, hvis folk ikke kan oppføre seg som folk, så har de bare seg selv å takke hvis de blir utestengt.

Mint 18-09-07 19:28

Tragisk at noen går bak ryggen på andre på denne måten. Bra at det vil bli tatt affære dersom det oppdages flere tilfeller!

Også må jeg bare slenge med at jeg er en av dem som leser mest, og ikke skriver så mye selv. Er litt passiv forummedlem jevnt over for tiden. ;)

Eliram 18-09-07 19:40

uffda, hva dreier det seg om egentlig...jeg har vært "smugleser" lenge før jeg "meldte meg inn", det er ikke det det er snakk om vel???
jeg har i allefall fått veldig veldig mye bra info ved å tråle meg gjennom masse nyttige erfaringer (fra bla. deg nille) før jeg meldte meg inn for å kunne delta med noen sp og i ny og ne...håper virkelig at dere finner ut av deg og håper det ikke der de som leser og ikke deltar dere sikter til:)

Eliram 18-09-07 19:51

hei igjen, jeg så ikke at det var to sider til med innlegg og nå ser jeg jo hva det egnetlig dreier seg om, og ja: stående applaus til BIB ! dette er jo utrolig dårlig og støtter forslaget om at man kanskje burde ha vært medlem et gitt stykke tid eller skrevet et visst antall innlegg før man kan få innblikk i andres journaler!!!

Photobscura 18-09-07 20:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Eliram (Innlegg 339081)
hei igjen, jeg så ikke at det var to sider til med innlegg og nå ser jeg jo hva det egnetlig dreier seg om, og ja: stående applaus til BIB ! dette er jo utrolig dårlig og støtter forslaget om at man kanskje burde ha vært medlem et gitt stykke tid eller skrevet et visst antall innlegg før man kan få innblikk i andres journaler!!!

Nå har det blitt blogger i stedet for journaler.
På den måten kan man selv bestemme om det skal være fri tilgang, eller om tilgangen skal være begrenset.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.