![]() |
Sv: Nannahs brownies
Kan jeg bruke Splenda eller Sukrin i stede for flytene natren? Hvor mange dl. eller gram i så fall. Setter pris på raskt svar, da jeg tenker å bake denne i morgen.
|
Akkurat tatt ut kaken av ovnen nå, det lukter rett og slett FANTASTISK!
Har regnet på oppskriften noen ganger nå, jeg kommer ikke opp i mer enn ca. 30 karber. 5 egg - 4kh. 20 ml flytende Natren - 1 (muligens 0, men tar 1 for å være sikker) 150 g smeltet smør - 1,5 kh. 50g kokosmel - 2 kh. i den jeg bruker 1 ts fiberhusk - 0 1 toppet ts bakepulver - 1 kh. 30 g kakaopulver - 4,2 kh. vaniljedråper etter smak - 0 1 boks valnøttkjerner (100 g)- 7 3 dl kremfløte - 8,7 kh. = 29,4 g. kh.... |
Noen som vet om det går an å erstatte kokosmel med mandelmel? Eller blir det bismak? Skal nemlig bake denne enten i morgen eller på lørdag formiddag - skal ha den med i selskap på lørdag kveld - men jeg vil helst ikke satse på at de har kokosmel på Life-butikken når de ikke hadde det sist gang. :p
Og forresten, noen som vet om de pleier å ha kokosmel på Meny? :) |
Har aldri prøvd med mandelmel, aldri prøvd mandelmel i det hele tatt faktisk. Helsekosten her i gården hadde visst nettopp fått inn kokosmel, kan hende det er noe som sprer seg rundt om i landet =) Du får evt. bare prøve med mandelmel, si i fra hvordan det går...
|
Fant ut i dag at det finnes en Helios-butikk her i Trondheim, så da skal jeg dra dit i morgen, og evt. på Meny om de ikke har det der. ;)
|
Sitat:
|
Kan jeg bruke kokosmasse istedenfor kokosmel? Har nemlig kokosmasse i skuffa, men ikke kokosmel..og vil ha kake:p
|
Sorry, blir absolutt ikke det samme!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Laget sjokoladekrem...og kremen sammen med kaka ble veldig godt :) Men var ikke heelt sånn brownies som jeg liker :P Får kjøpe kokosmel en dag!
|
Orginaloppskriften har blitt forbedret..jeg har byttet ut soya og gluten med kokosmel. Bruker ikke lenger soya og gluten i mitt kosthold da jeg synes dette er unødvendig å tilføre kroppen:)
|
Sitat:
|
Jeg hadde ikke kokosmel, og tåler mandler dårlig, så jeg lagde en med soyamel og et par ss kokosmasse. Eier ikke sånne fancy vaniljedråper, så hadde i litt ekstra kakao, litt sukrin i tillegg til natreenen, og moste pittelitt vaniljestangfrø. Etter en times tid i kjøleskapet, ble denne helt fantastisk god! Velig nær enkelte typer brownies jeg har smakt tidligere. :D Nå vet jeg jaggu hva jeg kommer til å ha med meg i bursdager og denslags fremover!
Du skuffer aldri, Nannah! :D:klem: |
Hvordan blir denne sammenliknet med browniene fra Toro, f.eks.? Regner med de ikke blir like seige uten sukker.. Men sånn ellers i smak og konsistens?
|
Hei. Denne brownien er suuper god. Takk, for å finne på denne geniale oppskriften. :)
|
Sitat:
Går det ann å kutte nøttene, jeg tåler ikke nøtter, har det noe å si for konsistensen på kaken? |
Sitat:
Du kan jo prøve Gerds Kladdkaka den er uten nøtter :) |
Tusen takk for tipset :)
|
Tror dere det går bra å droppe fiberhusken? Jeg har ikke mere...
|
Sitat:
|
Nei, men jeg vil bruke nøtter ;) Nuvel, jeg har laget røren og den smaker nyyydelig..så jeg tar sjansen, godt blir det nok uansett. ;)
|
Sitat:
|
Dietta: Det ble bra! Vet egentlig ikke om det har så mye å si for sluttresultatet uansett jeg.
Åt den først med vispet krem, dagen etterpå med litt is, det smakte nydelig begge gangene. :) |
Sitat:
Ble litt misunnelig på den kakespisingen nå jeg...... godt at vi får langweekendbesøk på torsdag. Skal bake noe høykarbo, og nå blir det nok en liten lavkarbokake også ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11. |