![]() |
Sv: Noen som vet noe om Xtravaganza
Sitat:
Man kan kanskje gå ned en haug med lavkarbo også på kort tid? Skal lese litt på forumet. |
Hei,
Dersom du trenger tett oppfølging med trening i tillegg så er vel xtravagansa en inngangsportal til lavkarboverdenen. Noen synes det med oppfølging er alfa og omega for å få endret kostholdet. Er du derimot av typen som greier deg på egenhånd så er kanskje Ketolyse et alternativ, der man spiser vanlig mat inneholdende lite karber og mye fett. Ser også at noen av de som begynner på xtravagansa kutter tidligere ned på pulver enn først oppsatt, ting endrer seg jo underveis og meningen er jo at man skal over på lavkarbo etter endt pulverkur. Mange som begynner på ketogene dietter opplever gjerne å miste en del kg i begynnelsen, de som skal ned mye er erfaringsmessig de som går ned mer i begynnelsen enn de som ikke skal ned så mye. Lavkarbo er en fellesbetegnelse på karbo reduserte kosthold med inntak fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. Her kan du lese om de ulike lavkarbo retningene, les deg opp å se om du finner en retning som du kan leve med over tid. I og med at vektnedgang er det viktigste for deg (akkurat nå), så vil jeg anbefale at du velger en filosofi og følger den til punkt og prikke. For de aller fleste så vil andre tilleggsfordeler med lavkarbo være en viktig motivasjons faktor for å fortsette med lavkarbo etter oppnådd vektreduksjon. For eksempel: finere hud, ingen mageproblemer, stabilt bludsukker, mindre humørsvigninger, mer energi… |
Har svar på PMen din. Men kan jo skrive litt her også. Mine 12 uker gikk overraskende enkelt selv om det selvfølgelig var noen tunge stunder innimellom. Jeg har fortsatt å gå ned litt med lavkarbo etterpå, men pulveret fungerte faktisk så bra for meg at jeg har tenkt å starte igjen for å få vekk de vel 10 kiloene som er igjen før jeg krysser inn i normalvekt.
Og så må jeg bare signere arnakristin om hvor utrolig viktig det er å bruke tiden på pulver til å skikkelig sette seg inn i lavkarbo. Jeg lagde lavkarbomat til familien lenge før jeg kunne spise igjen selv for å komme skikkelig inn i det en god stund før jeg trengte det. |
Jeg er helt imponert over dere som klarer så mange uker på pulvershaker/supper.
Jeg klarte jo ikke mer enn 2 uker,da hadde kroppen og sinnet mitt fått nok. Jeg ble nedstemt og slapp når jeg gikk på helfart,så ikke alle får den gode energien som helsekonsulentene på kurset skryter av. MEN,og det er ganske stort men,jeg fikk masse masse energi når jeg gikk over på halvfart og jeg stortrives på halvfart!:D Har nå gått ned 8 kg siden starten og jeg er meget fornøyd med det,bare 6 kg. igjen til målet mitt. |
Kom over dette forumet da jeg googlet litt på Xtravaganza :)
Har gådd først 6 uker på helfart, så 6 uker somemrferie. Har startet på runde 2 er på dag 15. startet på 127kg, nå er jeg vel 103kg. Da jeg startet tok jeg ca 3x10reps med 30kg vektene på benken, det gjør jeg enda på tross av den store vekt nedgangen. Er veldig overasket at jeg ikke har tapt noe mere muskler enn jeg har gjort. Det som jeg mener er fullstendig genialt med Xtravaganzas HELFART er at man faktisk slutter og spise, man venener seg på en måte av det. Kansje litt som og slutte og røyke?? Vanskelig de første 1-2ukene. Jeg mener dette er mye lettere enn og hele tiden passe seg at man har et kaloriunderskudd for og gå ned. Sliter du så gå en tur, det hjelper utrolig. |
Gratulerer med flott nedgang leifeinar!
Og håper du får masse nytte av dette forumet når du skal begynne å spise igjen, det har jeg hatt. |
Sv: Noen som vet noe om Xtravaganza?
Takk for det,går og tripper er ofte på vekta venter på et tosifret tall :D Har lest litt rundt på forumet og her er mange folk med mye kompetanse. og ikke minst masse opskrifter.
|
Sitat:
|
Hei folkens!
Jeg har også begynt på Xtravagansa og er i min 5 uke. Blir en planlagt sprekk nå i høstferien da jeg skal ha huset fullt. Blir da spist halvfart og tilbake på helfart etter ferien. Jeg har gått ned nesten 10 kilo, men gått opp 1,5 kilo med muskler... Startet med en fettprosent på 41.6 og var sist tirsdag ned i 36.9. Jeg ser egentlig stort sett bare på fettprosent da jeg har ganske høy muskelmasse, så en perfekt BMI vil jeg aldri få. Målet er å nå en fettprosent på 32.9, som er den øvre grensen for det som er ønskelig. Så blir det halvfart derifra til jeg kommer mellom 21 og 33, så ca midt i mellom.... Men jeg sliter litt med hva jeg kan ete som frokost på halvfart.... Lurer også på å prøve å holde meg i ketose, selv om en sånn mellomting (egenfart) ikke blir anbefalt, men tenker at det da blir lettere å gå over på shakene igjen etterpå... |
Hei!
Her har det vært stille en stund. Hvordan har det gått med dere? Jeg er i uke 2 og tenker i utgangspunktet 10 uker totalt. Det høres mye ut for en matglad sjel... Jeg tar en dag om gangen... i 10 uker :rolleyes: Men det kommer jo an på hvor mye man går ned hvor lang tid det tar. Men det går bedre enn forventet fordi motivasjonen/ fokuset foreløpig er så sterkt. Men det veksler veldig mellom sult og det å overhode ikke føle behov for mat, har nesten glemt shakene et par ganger i mange timer. Er i full ketose og kjenner det godt selv, prøver å holde munnen lukket når det er folk tett på/rundt meg så de ikke forgår :rodme: En ubehagelig metallsmak i munnen, men ellers ingen bivirkninger som andre her har nevnt, foreløpig. Det har hjulpet å lage visuell graf over nedgangen, samt mål i cm her og der. I tillegg tenker jeg at 1 kg faktisk er 2 pakker smør, 2 kg 4 pakker osv. Da ser jeg fysisk for meg hver eneste kilo i en haug av smør, ganske motiverende :D 4 kg nedgang er faktisk 8 pakker smør! Slik visualisering funker for meg. Regner med at første uken gir størst nedgang. Hva kan man forvente i vekttap videre pr uke? Ca... Noen som er aktive eller har erfaringer å dele her nå? :) |
Sitat:
Nei, ”pulveret”, eller VLCD, kan bli brukt som en start for å komme i gang med vektreduksjonen. VLCDene inneholder alle de næringsstoffene, vitaminer og mineraler kroppen trenger. Du velger selv om du vil benytte deg av VLCD eller om du vil gå ned i vekt med «vanlig» mat. I startfasen er det tett oppfølgning fra din helsekonsulent. |
Jeg har drukket Pepsi Max mens jeg går på dette, og ser ikke ut til å være noen hindring. Gått ned 16 kg på 2 mnd
|
Metallsmaken kommer av at du er i ketose
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22. |