Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Livets lyse side (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Er dere på Facebook? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13105)

mam 24-05-07 18:03

Sv: Er dere på Facebook?

Jeg har ikke lyst til å melde meg inn.:(

Jeg er redd for å bruke for mye tid. Jeg synes jeg bruker litt for mye tid foran pcen allerede. Og hva er vitsen med å registrere seg hvis en ikke vil bruke tid der inne?

Dessuten har jeg ingen gamle klasse"kamerater" jeg ønsker kontakt med. Årevis med mobbing er gjemt, men ikke glemt. Vel, det var et par snille, men jeg vil ikke at de andre skal oppsøke meg. Og å legge meg ut med fullt navn, da kan hvem som helst kontakte meg.

Kanutten 24-05-07 20:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mam (Innlegg 281311)
Jeg har ikke lyst til å melde meg inn.:(

Jeg er redd for å bruke for mye tid. Jeg synes jeg bruker litt for mye tid foran pcen allerede. Og hva er vitsen med å registrere seg hvis en ikke vil bruke tid der inne?

Dessuten har jeg ingen gamle klasse"kamerater" jeg ønsker kontakt med. Årevis med mobbing er gjemt, men ikke glemt. Vel, det var et par snille, men jeg vil ikke at de andre skal oppsøke meg. Og å legge meg ut med fullt navn, da kan hvem som helst kontakte meg.

Skal heller ikke melde meg inn. Men da fordi jeg synes hele konseptet er gummelt...... Liker IKKE all denne utlegginga om seg selv der, bordet fanger liksom..... Datatilsynet har jo til og med advart folk!

Lemen 24-05-07 20:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 281452)
Skal heller ikke melde meg inn. Men da fordi jeg synes hele konseptet er gummelt...... Liker IKKE all denne utlegginga om seg selv der, bordet fanger liksom..... Datatilsynet har jo til og med advart folk!

Men en kan nå stenge profilen sin for alle de som ikke er på vennelisten, og da er det kun venner som kan se info og bilder som en legger ut.

Carisma 24-05-07 21:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 281452)

Man bør der, som alle andre plasser, kunne stå for det man sier og gjør. Så derfor skjønner jeg ikke helt all denne opphausinga om at man bliur så synlig der... Nettet har eksistert i nok år til at folk bør begynne å skjønne at ting som havner på nettet blir på nettet. Og det synes! Men har tross alt faktisk mer kontroll med facebook enn tilfeldige hjemmesider man måtte havne på.

Kanutten 24-05-07 21:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 281456)
Men en kan nå stenge profilen sin for alle de som ikke er på vennelisten, og da er det kun venner som kan se info og bilder som en legger ut.

Men all data blir liggende der, og man har faktisk godkjent at den informasjonen du gir kan brukes av dem som administerer facebook
bare se alle skriveriene som det har vært om facebook de siste dagene.

Lemen 24-05-07 21:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 281461)
Men all data blir liggende der, og man har faktisk godkjent at den informasjonen du gir kan brukes av dem som administerer facebook
bare se alle skriveriene som det har vært om facebook de siste dagene.

Joda, men nå utleverer jeg ikke mer info om meg selv en det som strengt tatt er nødvendig. En må som Carisma sier kunne stå for det en sier og gjør der inne, og det gjør hvertfall jeg. :)

Kanutten 24-05-07 21:07

http://www.nettavisen.no/it/article1007823.ece
http://forbruker.no/digital/nyheter/article1777096.ece

blant andre

Carisma 24-05-07 21:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 281465)

Vel, http://www.nettavisen.no/it/article1060511.ece

Lemen 24-05-07 21:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 281465)

Jeg har lest disse før ja, og føler ikke at de treffer meg. Jeg tar mine forhåndsregler. ;)

Kanutten 24-05-07 21:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 281474)

Vet det :) men tror du alle gjør og vet dette??

Carisma 24-05-07 22:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 281478)
Vet det :) men tror du alle gjør og vet dette??

Som Lemen sier, man tar sine forhåndsregler. Og hvis ikke er det jo ens egen feil. Samme som du ikke går barbeint på vinteren liksom.

Jeg mener det er viktig, særlig for de som har barn å delta aktivt på nettet, siden de før eller senere kommer i en situasjon hvor de skal lære barna god nettikette. Og å vite hvor de skal trekke grenser.

Kanutten 24-05-07 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 281498)
Som Lemen sier, man tar sine forhåndsregler. Og hvis ikke er det jo ens egen feil. Samme som du ikke går barbeint på vinteren liksom.

Jeg mener det er viktig, særlig for de som har barn å delta aktivt på nettet, siden de før eller senere kommer i en situasjon hvor de skal lære barna god nettikette. Og å vite hvor de skal trekke grenser.

Tar jeg feil hvis jeg mener å erindre at du driver på med data??
Jeg gjør også det. DERFOR er jeg skeptisk til facebook. Vi VET hva vi skal være obs på, men jeg tror mange er lykkelige uvitende.

moinx 24-05-07 23:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 281505)
Tar jeg feil hvis jeg mener å erindre at du driver på med data??
Jeg gjør også det. DERFOR er jeg skeptisk til facebook. Vi VET hva vi skal være obs på, men jeg tror mange er lykkelige uvitende.

Jeg tror majoriteten er ganske opplyst på dette området i 2007, uansett alder!! Trenger ikke drive/jobbe med data av den grunn...
Advarsler om nett-farene lærer de jo sikkert om på skolen idag lissom....

Lotusia 27-05-07 06:19

Jeg har laged en ny gruppe også! :D

Kom og bli med!!

Sundt & Sært! heter den...
Jeg hadde lyst til å samle litt diverse diettfolk. Både lavkarbo, fitnessfolk, veggisser, allergikere... alle som driver aktivt med diett, og håper å få igang noen diskusjoner, og selvfølgelig oppskrifter :)

Tror det er veldig mye å hente fra hverandre. Har vert en del inne og kikka på fittnessforum og hva de spiser.. interessante saker :)

Uansett bli med hvis du synes det er noe for deg! ;)

Lotusia
Exighted:D

Lotusia 29-05-07 02:27

nei? :_oppgitt:

..jeg følte meg ikke så poppulær der inne lenger.. heh:rolleyes:

KarboKiller 05-06-07 11:40

Da har jeg søkt om medlemskap.

tech 05-06-07 16:44

Da har ieg meldt meg inn i gruppa og, måtte jo nesten gjøre det :D

tech 05-06-07 16:57

Jeg fant ikke den gruppen jeg, kom ikke opp når jeg søkte på hverken hele navnet eller Sundt..

donjuanwannabe 06-06-07 00:12

Jeg skal ikke på Facebook ihvertfall. Synes jeg bruker mer enn nok tid på internett som det er nå. Når jeg blir slankere så skal jeg prøve å kutte ned drastisk på internettet. Tv også, det er jo så mye tull som sendes. Har t.o.m. blitt lei av fotball! :eek: Det er jo for mye av det!

KristGoth 06-06-07 03:51

Har nettopp lagt inn forespørsel om å bli med i gruppa :)

Nila 28-06-07 15:14

Skulle gjerne blitt med i gruppa...men, vet ikke om jeg vil at slekt og venner skal vite for mye om hva jeg driver med....

Humle 28-06-07 18:59

Joda er nok på facebook jeg også.. :-)
Jeg fant er lavkarbo forum der også..

nalana 28-06-07 19:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Humle (Innlegg 299847)
Joda er nok på facebook jeg også.. :-)
Jeg fant er lavkarbo forum der også..

Den er opprettet av noen herfra, så hvis du ser godt etter så finner du mange herfra der også.:)

lillekine 21-07-07 00:32

Det finnes også en gruppe for oss og andre på ketolyse....=)

Tussa 21-07-07 00:49

Nei, jeg er ikke på Facebook. Siden 'alle' blir mer eller mindre hekta på FB, har jeg klokelig holdt meg unna. :p Bruker nok tid på nettet som det er.

Thorwald 22-07-07 10:48

Jeg er på facebook med nyåpnet konto. Har joina lavkarbo gruppen også. Artig. :)

Aline 22-07-07 11:00

Da har endelig jeg også fått dratt rompa mi inn i den gruppen :D

Smula 30-07-07 14:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tussa (Innlegg 308856)
Nei, jeg er ikke på Facebook. Siden 'alle' blir mer eller mindre hekta på FB, har jeg klokelig holdt meg unna. :p Bruker nok tid på nettet som det er.

Enig.
Nå har jeg hatt en Live Journal konto de siste fire årene, og det holder lenge.

marjusen 14-01-11 15:11

hehe, drar fram en gammel tråd for moro skyld bare. Noen her som er på facebook nå som ikke var det da?

Og har dere funnet flere gamle venner;) Nå er vel ALLE på facebook;)

Cherry 14-01-11 19:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1001765)
hehe, drar fram en gammel tråd for moro skyld bare. Noen her som er på facebook nå som ikke var det da?

Til og med jeg er på fjaseboka. Og det sier sitt. Ville aldri vurdert å engang registrere konto der før :P

nellie 14-01-11 20:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1001765)

Alle bortsett fra Kanutten:lol: Kanutten stays true to her principles!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.