![]() |
Sv: Hvilken er din beste ketogene middagsoppskrift?
Har ennå ikke prøvd lavkarbo-pizza. Synes det er så mye styr og jobb. Faktisk så har ikke pizza fristet siden "musehale-pizzaen" fra Grandiosa kom på markedet... :D
Min beste lavkarbo-middag varierer litt. Akkurat nå har jeg dilla på nakkekoteletter med peppermix og cayenne og litt blomkål med masse smør. Yummi! Det må være ferske nakkekoteletter, da. Ikke di dølle frosne. :lol: |
Kyllingfilet, blomkål, hvitløk, karri, fløte og ost. Sleng oppi, ost på toppen og inn i ovnen med det! :D
|
tomatsuppa til Ziggy..FANTASTISK god!!!
|
Jeg har begynt å lage Fajitas av disse lavkarbolefsene, nyyydelig!! :sikle:
Lager en tacovariant av det: Steker kjøttdeig surra med Hindu Tacokrydder. Har oppi litt First Price Tacosaus. Legger litt på hver lefse og ruller dem sammen. Legger dem i ei ildfastform, strør masssssse ost over og gratinerer hele greia. Serveres med salat, mer tacosaus og rømme. :sikle: Unga er veldig glad i dette og de bruker sine egne lefser. Maten er lett å lage for alle ganer og fordøyelser :o |
Sitat:
|
Sitat:
under atkinsprodukter og diverse JÆ.... gode..... |
wow der hadde de mye godt..men....fant ikke de lefsene jeg :confused:
hvordan sender de? blir det fortollet? Hvor mye i frakt? |
Mama lupes low carb tortillas
|
:Dtusen takk
|
Sitat:
|
Sitat:
|
hei hei! har en kjempegod fiskerett jeg bruker innimellom!
valgfri fisk.. jeg bruker enten torsk eller sei fileter... 4-5fileter 1boks seterrømme 1tube rekeost 1 rød pakrika 1purreløk. blander rømmen og osten, hakker opp paprikaen og purren, og har d oppi. legger filetene i en ildfast form, heller "sausen" over fisken... i ovn på 180-200 grader til fisken er ferdig! dette er veldig veldig godt! har litt kinakål på siden til meg selv, og potet og gulrøtter til barna! :) |
Ribbe, med eller uten lavkarbo tilbehør.:)
|
Min himmelske gryterett :D
1 pk kjøttdeig 1 pk bacon 1 løk 1\5 paprika 1 boks hakka tomater med hvitløk 2 ts tomatpure (trengs ikke) 1\5 boks seterrømme 1 dl fløte 1 ts hakka chili på glass 1 dæsj flytende kjøttbuljong eller 1 buljongterning 1 ts cayennepepper Kjøttdeig stekes sammen med løk. Tilsett de øvrige ingrediensene (pluss den stekte baconen) og la dette småputre i en ca 10 min tid. Serveres med en god salat og\eller Lindabrød (som Gerd kaller det :p) Og nyyyyyyt!!!!!!!! Tips: - Bytt ut bacon med kyllingpølse eller ketolysepølse |
Min beste oppskrift akkurat nå:
Kyllingfilet med pesto:hearts: Skjær en "lomme" i kyllingfilèet og fyll ca en teskje med pesto i den lommen. Legg filèene i en ildfast form, og bruk fetaost i krydderolje - legg osten på toppen av filèene og dryss litt av krydderoljen over også. Litt salt og pepper over før de stekes i ovnen i 25 -30 min til osten er gyllen. Serveres med salat, fetaost og bernaise saus. (ris til resten av familien - da blir det kylling og salat igjen til meg til matpakken neste dag!!!!:D) Kjempegodt 100 g pesto gir ca 7 g carbo. Her brukes ca 15 g pesto pr filè som igjen er en porsjon. Nam,nam |
Høres unektelig deilig ut, Iset. Men jeg skjønner du ikke teller karber; det er jo en måneds forbruk av dem bare i de siste ingrediensene ift til hva jeg tillemper i min kostplan. :)
Mat SKAL smake godt. Men være snål på karbo. I det er det ingen motsetning. :) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03. |