![]() |
Sv: Tips og råd, utenom det vanlige ...
Gryende bihulebetennelse:
Det er ingen vei utenom. Du MÅ kjøpe en neseskylleflaske på apoteket. Gjerne den billigste. 1ts salt pr.liter. Lunkent vann. Skyll godt gjennom begge nesebor. Len hodet frenover slik at det renner med fin stråle. Rart til og begynne med, men velsig effektivt. For mye salt gir press. For kaldt vann er ubehagelig, det samme med for varmt. |
Sitat:
Har sagt at jeg ikke er normal... :lol: ) Men natron er ikke dyrt, så det budsjettet klarer du!!;) |
Sitat:
Biffen, jeg jobber selv med øya til folk, og jeg synes det er heilteit når tenna er hvitere enn øyet. Du har lagt det på ei flott linje, ikke hvitere enn øya :lol: |
Ved sopp i underlivet.
Går du til legen får du canesten og min erfaring er at det virker fryktelig dårlig. Ihvertfall for meg som mann. Men ASAN (beklager produktreklamen) er et fantastisk produkt. Ved bruk av asan er soppen borte ganske enkelt. OG bruk ALDRI SÅPE! Dette er utprøvd gjennom år, og det funker. Ved den minste antydning til sopp, vask med asan. Jeg beklager nesten men jeg kan ikke få fullrost dette produktet nok! For å balansere litt så har jeg/vi forsøkt lactasyd uten samme gode resultat. Og jeg håper at dette kan stå her for jeg tror det kan hjelpe mange og vite om denne muligheten. |
Sitat:
Nå "vedlikeholder" jeg bare, så èn pussing holder for meg. JAH, også tar den tannstenen!! :D |
Sitat:
naturell da.... nytter lite med ei jordbær eller et blåbær i understellet... |
Sitat:
|
Sitat:
ÅJ!!! :eek: *FY på meg* :flau: :lol: |
Sitat:
det ble sagt for mange år siden... de frarådet å vaske unger med dr greves barnesåpe |
Sitat:
|
begynner med natronpuss i dag jeg :D
|
Sitat:
Stakkar, stakkar "glufsa" mi.... :eek: :eek: :eek: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
MEN skal absolutt kjøpe inn en Asan for "tilfeller" "Save a mouse - eat pussy...!" :lol: Takk for tips Goggen!! :klem: |
Sitat:
|
Sitat:
I samme åndedrag må jo et lavkarbo kosthold fremheves. Det optimaliserer hormoner og ph-balanse. Sukker er skurken for så mangt også for underlivstrøbbel. |
Sitat:
Før kunne jeg få UVI av ingenting, eller sopp, eller katarr osv... :( Men NÅ er slike plager nesten utryddet!! En og annen sopp (hehe) rundt tante rød, ellers problemfri, HERLIG!!!:D |
Sitat:
Vet ikke om jeg tørr spørre....... :o |
Sitat:
Ja huff disse gamle tantene :) Spyl dem ut med asan! |
har aldri hatt sopp før jeg begynte med huba huba spiralis... men nå har jeg sopp hver måned... er dette ille å prate om?? krysser fingra for at det går igjennom...
|
Sitat:
Men hva jeg gjør?? Dytter innpå canesten og smører! Var det dèt du mente? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Asan, Asan, Asan! |
Sitat:
Heter den det?? (vet jo at du har samme dings som meg... ;) ) |
Sitat:
Hamstrer inn asan i morgen..... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kan bare underskrive på Asan såpen. Her i huset vasker alle seg med asan og vi har gjort det i minst tjue år. Ville aldri brukt noe annet nedentil, annet enn vann.
Tepose på hovne øyne. Lag te av teposene og skvis ut overflødig vann. La avkjøles. Legg på øyelokkene. Virker visst veldig bra. Dreml verktøy mot hard hud på beina! Jeg har alltid brukt enten flatsliper, deltasliper el. på harde huden under beina. Nå bruker jeg min Dreml eller tilsvarende med lite roterende sandpapirhode. Setter på minst antall omdreiinger pr.sekunder og filer løs så føyken står! Må jobbe med kjappe bevegelser så du ikke "brenner" deg. Lurt å ha på støvsuger ved siden av som suger opp støvet så du slipper å innhalere støvet. Eller maske. Etterpå ser føttene mine ut som en barnerompa, like glatt og fin. Smører inn med FET krem, og setter på sokker. Resultat: vakre føtter! Skrubbing med skrubb mot cellulitter, harde klumper og død hud. Dette er min absolutte favoritt skjønnhetsråd for gammel og ung, mann og kvinne. Død flasset grå hud (Som de fleste lider av på denne tiden av året), hude med nupper, cellulitter, klumpete hud (Særlig i legger på folk med mye avfallstoffer i bindevevet) blir betydelig minimert hvis du daglig skrubber deg med en børste over hele kroppen. Børst MOT hjertet. Jeg gjør dette i dusjen hver eneste dag. Helst to dager daglig. Skrubb til du blir rød og får blodsirkulasjonen i gang. Du får en helt annen hud og det hjelper faktisk mot cellulitt hvis du er iherdig og gjør det til en vane. Bruk en skrubb som ikke er for myk. Jeg foretrekker syntet bust og ikke natur, da natur blir for myk. |
Det som er enda bedre enn alt dere som snakker om yougurt, er Kesam!
I Tyskland (bodde der før) brukes det til alle typer rødhet i huden, om man har brent seg, betennelser, om man har forstua foten. Man har kjøleskapskald kesam på et rent kjøkkenhåndkle og legger på. Mye mindre søl... |
(at jeg ikke har tenkt på at dette faktisk er et "godt" råd før...)
Råd mot hard mage: "Bøtt" innpå med cocosa.... http://ads.lavkarbo.no/mnsmil/skremtani.gif . |
Det er stor forskjell på Dr Greves barnesåpe og Dr Greves intimvask, bare så det er sagt. Tror neppe intimvasken er noe skadelig :)
Ellers har jeg sluttet med både Asan, Lactacyd og Dr Greves, jeg. Bare vann duger faktisk like bra, selv om det føles litt rart i starten å ikke bruke noe såpeaktig. Og man slipper å forstyrre ph-balansen (ergo mindre fare for sopp), samt at man sparer både miljø og lommebok ;) |
Sitat:
I begynnelsen av dette "eksperimentet" var håret helt "på tur" men når ph-verdien og fettlaget(?) stabiliserte seg, ble håret hennes bare verdens mykeste og blankeste!!! Så jeg har ofte tenkt at kanskje jeg skulle prøve dette... Men bare vann "down there"?!?!? :eek: Neeeeeeeh........?? . |
Til dere som har bleiebarn. Hvis stumpen blir rød, så er det mest effektive jeg har prøvd i mine 27 år med småbarn, Inityol salve. Det kjøpes på apoteket og er egentlig beregnet på psoriasis. Den er litt klissete, men veldig effektiv. Jeg har opplevd "kjøttkaker" ved diare på ungene, smurt med inityol og ved neste bleieskift er det borte.
|
Sitat:
Artig å høre om venninna di, Lokkebiff! Jeg har krøller, og jeg har lest at det er bra for nettopp krøller å bruke mindre/ingen sjampo. Jeg har prøvd å bruke lite sjampo, og ser at håret blir finere, men likevel er det som jeg føler håret ikke blir rent nok hvis det ikke skummer, så jeg har begynt å ta i litt mer sjampo igjen ... Kanskje jeg skulle prøve å kutte helt ut en periode jeg også, for å venne meg av med det at det må skumme. |
Når jeg har duk som dekker hele bordet var det ett problem at når en unge hadde gått forbi, så lå duken på gulvet. Problemet ble løst ved å legge ett stretch laken på bordet først. De til barnesenger passer til ett lite salongbord.
|
Sitat:
|
Har sittet og lest denne tråden og fått mange gode tips. Nå skal jeg gå i dusjen og bruke cocosa i håret, vaske meg med natron mellom stortærne og skrubbe resten av kroppen med bare vann. Etterpå skal jeg rense kaffetraktern med hemoroidesalve og koke meg en god kopp kaffe:D.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20. |