Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12817)

candelaen 08-05-07 18:41

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 272095)
1. På en ketogen kur, vil du sette kroppen tilbake èn uke ved en sprekk. En sprekk i uka vil dermed ikke føre deg fremover...

2. Noen opplever at vekten stagnerer ved inntak av kunstig søtning. Dette må hver og en finne ut selv...

3. Det vet ikke jeg. Synes du høres veldig normalvektig ut allerede!!:)

Du sier at med en spisedag i uka,så vil det sette kroppen tilbake,men jeg har lest skaldeman sin bok,der han gir et eksempel om akkurat dette.Han skrive at hvis en person er ute etter å gå ned noen få kilo,og er fysisk aktiv,så kan man unne seg en spisedag i uka.(sefølgelig skal du holde deg unna karbs i uka).Man kan også spise 1 frukt om dagen,og en kopp kaffe til frokost.Han skriver at vekttapet mest sannsynligvis også vil sje fort..så jeg vet ikke hvem av dere som har rett jeg:P

Borealis 08-05-07 19:52

Og samme med Eat? De praktiserer vel også spisedager...Og mange praktiserer jo CKD, (cyclisk ketogen diett)...hvor de karber opp på en eller flere spisdager/spisemåltider, og så lever ketogent igjen...

kokonuts 08-05-07 23:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bee (Innlegg 272276)
Kanskje bada den i sukkervann??? Ikke vet jeg.
Sinnsykt dårlig gjort i hvertfall. Og det er dritvanskelig å finne noen innholdsdeklarasjon hos de.

Hvertfall var det det.

Innholdsdeklarasjonen for alle rettene McD selger finner du bak på det reklamearket de legger på alle serveringsbrett. En kylling og bacon salat inneholder 5g karbo hvis du holder deg unna "lett dressingen" og krutongene:)

Goggen 08-05-07 23:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Borealis (Innlegg 272804)
Og samme med Eat? De praktiserer vel også spisedager...Og mange praktiserer jo CKD, (cyclisk ketogen diett)...hvor de karber opp på en eller flere spisdager/spisemåltider, og så lever ketogent igjen...

Jepp, det stemmer.
For veldig mange vil det fungere fint å spise/snope/drikke en dag i uka. Og veldig mange går ned veldig mye i vekt med det.

Dessverre for meg, selv om jeg er kursleder for EAT fungerer ikke akkurat det for meg. Jeg blir oppblåst, det er ubehagelig, og ikke særlig bra. Vektmessig ser det ut til å ha mindre å si. Jeg har prøvd, og gått ned i vekt, men bivirkningene er såpass ubehagelige at det ikke er aktelt for min egen del.

Når det er sagt, må hver og en finne sin veg, og veldig mange kan "leke" litt med kostholdet og trives godt med det. Individuelle forskjeller vil det alltid være.

Jeg skeier ut med rødvin/baconcrisp/morrpølse/whiskey/cognac/ost/oliven/nøtter i forskjellige utgaver.
Det funker for meg. Og da er jeg fornøyd! Selv om jeg kanskje misunner dem som kan spise friere.

En annen ting er at jeg ikke savner hverken is eller sukker etter mange måneder på lavkarbo. Og da skjønner jeg heller ikke vitsen med å spise det heller.

Men som sagt. Hver og en må finne sin vei, og lete etter mulige kombinasjoer som fungerer.

Så enkelt, og så vanskelig er det dessverre.

donjuanwannabe 08-05-07 23:47

Eat funka ikke for meg heller (gikk på kurs for 3 år siden ca.), eller Eat funka jo (det er jo Atkins) men spisedagen måtte jeg slutte med. DET funka ikke for meg, måtte bare ha mer mer mere ....og spisedagER er ikke bra når vekta skal ned. ;)

På McD er det jo noe som heter hamburger også. Bare bestill en bigmac, ta vekk brødet og spis kjøttet, salaten, ost og dressing. Mye bedre enn å sprekke. Neste gang jeg er på McD så gjør jeg dette, ingen som savner brødet likevel blir jo kvalm av det. Og en vann som drikke såklart.

Tussa 08-05-07 23:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Goggen (Innlegg 272985)
Når det er sagt, må hver og en finne sin veg, og veldig mange kan "leke" litt med kostholdet og trives godt med det. Individuelle forskjeller vil det alltid være.

Dette er så sant! Alle ikke gå samme vei - det viktige er at man kommer dit man vil :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.