![]() |
Sv: Europrat 2007
Så flott da!!! Jeg lurer også på det samme som Titti :D
|
Hei dere!
Så fin skravletråd dere har laga!!! Jeg har gått på eurodietten siden august. Det har gått litt opp og ned, kan man vel si, både med resultatene og motivasjonen. Men nå er jeg på sporet igjen... Av og til blir man rett og slett drittlei hele greia, og for min del er det særlig lett å ta en liten sprekk når resultatene uteblir. Og kroppen min er supertreig med å gi slipp på noen kilo, men spretter opp igjen som bare det så fort den får i seg noe godt. Men nå nærmer det seg bikinisesong, og noen kilo til før det bør jeg vel klare å få ned... Stå på alle sammen!!!! |
Hei Sjokomonsen!:D
Så bra at du er i gang igjen! :heia: Hvor mye har du tatt av totalt da og hva er målet ditt? |
Hei, eurodiett gjengen :D
er ny inne på forumet så litt vanskelig å finne riktig sted å gå, så tenkte her var et greit sted å begynne :) Jeg er 28 år og fikk på fredag vite at jeg har insulinresistens, må derfor gjøre noe drastisk får å få bukt med dette problemet. Har valgt å følge Lindbergs ketose diett - skal gå på dette i en mnd istedet for eurodiettenl. Men ser nå etter to dager - at det kan bli tøft å gå en hel måned med kjøtt og salat 4 ganger for dagen så lurte på om dere kan gi litt info om eurodiettproduktene? tenker å erstatte 1-2 måltid med slike for dagen for å gjøre ting litt lettere. Men hvor får jeg tak i slike produkter og hva utvalg har de? Er det i det hele tatt spisenes? Noen som har erfaring med ketogen diet? En annen ting jeg lurer på - dette er egentlig 2 dagen jeg vikrelig holder på med dette ( begynte på fredag, men spiste fedon musli til frokost før jeg visste svaret på prøvene mine) - og i dag da jeg våknet var jeg kjempedårlig og kvalm, samme skjedde under/ etter frokosten - trodde jeg skulle kaste opp og både i går og i dag har jeg vært slapp og surrete i hue - noen som har opplevd det samme? Hvor lenge må jeg regne med å ha det sånn? Ikke hele resten av tiden i denne fasen vel? Så til noe helt annet - hvordan får dere frem disse søte tickerene? |
Kunne vel kanskje nevne at jeg begynte å endre kostholdet mitt for 5-6 uker siden da jeg bestemte meg for virkelig å gå inn for å bli kvitt noen kg og har siden da gått ned 2,7 kg ( 1,1 av de siden fredag!!!). Veide i utgangspunktet 75,5 kg på min vekt og hadde en bmi på ca 27. Målet er å gå ned ca 13kg til så får det være nok for denne omgang. Skal ikke forsvinne heller :D
|
Hei Dolphin :D Dersom du har fått den ketogene dietten fra Lindbergklinikken så ville jeg kontaktet dem for å få resept til å kunne bestille ED-produkter. De har ganske stort utvalg av omeletter, supper, barer, puddinger, desserter, pannekake og brownies og frokostblanding.
Det er veldig inviduelt hva folk liker så en må nesten prøve seg frem. Lykke til med dietten, det er normalt å føle seg dårlig i starten, hvertfall de første dagene/uka. Hedda her inne har fulgt ED i seks uker og gått over til ketogen diett nå. |
Takk for tipset :) ja får stikke innom i morgen å høre - blir slitsomt å spise salat og kjøtt 4 ganger om dagen :P Må uansett ha svar på noen andre spørsmål.
|
Jeg har som mål å gå ned 30. Gikk ned 16-17 i aug-sept, men så begynte det å krype på igjen, men i alle fall ti er da borte for godt. Siden det har det gått opp to kilo, ned to kilo hele tiden...men får i alle fall god hjelp av legen til å finne ut hvorfor.
Jeg vil anbefale eurodiett framfor ketogen kost. KK er tross alt dyrt det også, og det blir variasjon når man har noen produkter å ty til. Og det å bli kvalm de første dagene på diett, både euro og ketogen er helt normalt. Man presser jo kroppen inn i en litt uvanlig tilstand. Men om det varer bør du spørre legen. Når jeg er i fase 1 er jeg nesten ikke sulten i det hele tatt, selv om jeg spiser lite, men kroppen er annerledes når den er i ketose. Stå på alle sammen! En dag skal vi nok bli tynne...... |
Heia sjokomonsen :D
Snakket med legen i dag og hun syns det var en god ide for meg å kjøre en kombinasjon av ed og lindbergs ketogene diet - får litt mer variasjon da:) Er fremdeles litt uggen men kjenner meg bedre nå på kvelden og en styrketreningsøkt hjalp også på. Hehe trenger ikke bli så grådig tynn jeg bare fettet forsvinner og erstattes med muskler :D:visemuskl I luv muscles nemlig og vil ha masse masse av dem ;) |
Hei, jeg er også ny innpå her, startet med eurodiett i dag. Fikk påvist diabetes og ble bare nødt til å gjøre noe som har skikkelig effekt. Har levd på lavkarbo over et par måneder, men har vel ikke vært flink og standhaftig nok ettersom insulinresistensen utviklet seg til diabetes. Lurer på hva Ketogen diett er, kan det være det samme som Steinalderdietten?
|
Ketogen diett er det jeg går på og innebærer kort fortalt at man spiser veldig lite karbohydrater ( under 40g) per dag i en kort periode for så å gå over på et lavglykemisk kosthold. og at man spiser nok proteiner ( mye KJØTT :P) og grønnegrønnskaker istedet.
Jeg har fått påvist insulinresistens og trengte virkelig å ta i et tak for å hindre at det utviklet seg videre, men valgte ketogen diett istedet for ed fodri jeg syns det å "bare leve på suppe og grønnsaker" ( var ikke klar over alle de forskjellige produktene som fantes) i en mnd virket helt ulevelig for meg. Men etter en uke på ketogen diett ser jeg at det faktisk kan være mye mer krevende å bare leve på kjøtt og grønnsaker bl.a. fordi man må være så nøye på at man får i seg nok kjøtt til enhver tid og når man spiser kjøtt, egg og grønne grønnsaker 3-4 ganger for dagen blir man rimelig fort lei. Steinalderkosten er vel heller neste steg / fase på veien mot et livsvarig lavglykemisk kosthold fordi det ( iaf ut fra den 2 ukersmenyen som jeg har fått forslag om) inneholder mer karbohydrater enne ketogen diett gjør - har lov å spise frukt og diverse andre ting der - det har man ikke på ketogen diett. |
Takk for oppklaringen Dolphin. Jeg kunne vel egentlig velge mellom ED og steinalderkost da jeg var på klinikken her i byen. Derfor lurte jeg på om ketogen kost og steinalderkost var det samme. Er glad for jeg valgte ED. Begynner å venne meg til smaken nå. Men er viktig å la ting stå litt før man lager det til.
|
Steinalderkost kan gjerne være ketogent (jfr: Skaldeman) men ketogene koster innebærer f.eks at man er i ketose, dvs ultimat fettfobrenning.
Ketolysekuren, og Atkins fase en er også ketogene. |
Photoobscura: kan være du har rett, men den delen av heftet jeg har fått hvor stainalderkost blir beskrevet inneholder iaf mer karbs enn den ketogene dietten min og der har jeg lov å spise litt frukt og div. andre ting også som jeg ikke har lov til nå....så de to tingene ( min ketogene diett) og steinalderkost virker ikke som å være helt det samme...derfor jeg sier det er neste steg på veien.
Nå er vel ketogen diet som lindberg bruker også endel anderledes enn både atkins, ketolysekuren og skaldemann også? |
Da er jeg i gang! Fikk produktene i posten i formiddag, og har spist en bar (praline, ganske god!) og lunch (ertepuré med baconsmak, helt grei, ikke akkurat gourmetmat).
Kjempefornøyd for å få varene i hus! Og dønn motivert! |
Hurra! Så bra, Enid! Jo flere jo bedre! :D
Skal følge med deg i journalen din, lykke til! :klem: |
Takk, snille Titti!
Da er dagen over, og jeg er ganske sulten. Men skal holde ut - vet jo at det skal gi seg etter noen dager. Synes produktene smaker helt greit - ikke noe jeg kommer til å savne akkurat, men får det jo ned! |
Så bra, da er du godt i gang! ::ja:
Sulten går over og mitt beste tips er og legge seg tidlig når det røyner på :) |
Er det ulik størrelse og ulikt innhold i ED-barene i de forskjellige fasene? Jeg kjøpte noen barer fra en her inne, fikk de i dag, og de er dobbelt så store som de andre jeg har...???
|
hei alle sammen.
Da he ej me begynnt på Eurodiett. He blitt så inspirert av Enid, titti, dolphin,tussa osv at ej berre tok mej sjølv i nakken. No e ej på andre dagen og det går faktisk bra. He ikkje vore så mykje sulten enda |
Så bra, Terra!!! Det var kjekt å høre! Jeg heier for harde livet :heia::heia::heia:
Hvilken fase begynte du i? |
hmm men korleis laga ein egen journale?? he prøvd men e ikkje sikker på om det e riktig, fordi ej finn den ikkje igjen. hehe
|
Hei enid.
Ej begynnte i fase 1. Starta igår... Men kan du sjå om du finn journalen min. Terra sin kamp mot 50 kg overvekt. Ej skjønna ingen ting ej..hehe |
Noen som vet om man kan spise karbonadedeig på fase 2 av ED?
Det er jo null gram karbo i, og så vidt jeg vet er den ikke spedd ut med noe? Kan jeg regne det som "rent kjøtt", slik det står i brosjyren av vi kan spise? |
Jeg har hvertfall spist karbonadedeig ca en gang per uke, så jeg regner med det går fint :)
|
Sitat:
|
Hei hei!
Stikker innom med ett spørsmål jeg :) Det ser ut til at jeg kommer til å gå tom for eurodiett-produkter før jeg har legetime neste uke.. Er det mulig å lage seg mat selv som er tilnærmet lik eurodietten? Iallefall så kalorifattig som mulig? Slik som eggerøre og sånn? Eller burde jeg ringe og få time eller få snakket med legen før jeg går tom for produkter? Tror nemlig han har ferie ennå.. Eller kan jeg kanskje skrive til lindbergsenteret? |
Du kan spise ketogent i stedet, jeg har fått en oversikt fra legen over ketogen diett som jeg kan følge i stedet for å spise produktene.
Hadde jeg vært deg hadde jeg forsøkt å få tak i produktene først... kanskje noen har til overs her også, som du kan kjøpe... |
Kan du ikke bare ringe ED å høre om de har en resept inne? I motsatt fall spiser du rent kjøtt og egg i ok mengder. Ifølge min lege er det ikke så viktig med hvor store mengder, så lenge det er rent protein.
Lykke til! |
Sitat:
|
Blir ikke snakk om mange dagene isåfall.
og jeg har fått kjøpt noen produkter av ei anna ei her :) Så det skal nok gå bra. Men da vet jeg at kjeg kan lage meg noe alternativt i tilfelle krise :) takk for hjelp damer! |
Jeg har noen supper til overs hvis du skulle trenge ;)
|
Sitat:
|
Må få skryte av de nye ED-pannekakene jeg har begynt å lage:
Rører ut posen med 1 egg, litt salt, 1 dl vann og 1/2 dl skummet melk. Dette blir to store pannekaker, mye bedre og tynnere enn den vanlige pannekaken! Og suverent dersom man er litt ekstra sulten (slik jeg er om dagen :rolleyes:). |
Takk for tips, Enid :D
|
Det jeg er overrasket over ifht ed - produktene er at det faktisk er ganske mye karber i de produktene! Var ikke klar over det .....gikk jo rett på fase 3 med 2 produkter per dag + 1 brødmåltid + 2 kjøtt og grønnsaker måltid + nå 1 porsjon frukt....men det oppllegget der kan jeg bare glemme. Vekten stod bom stille en stund kjørte jeg i meg det der. Så har kuttet ned til et ed produkt + enten frukt elle brødmåltid + det andre per dag og da løsnet det :)
så ketogen diett er definitivt det rette for meg - får i meg mindre karber da faktisk enn om jeg bare skulle hatt ed produkter liksom, men greit med ed - produkter for variasjon. men gleder meg til å bli helt ferdig....vet jeg kommer til å gå tom for produkter før neste time men tror ikke jeg gidder bestille flere...i så fall bare muslibarene, men håper jeg definitivt er ferdig neste gang jeg går til legen....er så spent :) |
Sitat:
Skal prøve å være forsiktig med knekkebrød, ost, nøtter, bær osv i fase tre, kanskje begrense det til to ganger i uken (hvis jeg klarer det). Er skikkelig redd for at jeg skal stå stille i fase tre, og da er det jo bare bortkastet å spise de produktene! |
Hei Euro-folk! Noen som har lista over grønnsaker man kan spise på fase 3?
Kanskje noen hadde giddet å legge den ut? Jeg har liste over grønnsaker man kan spise på fase 1 og 2, men regner med at det er mer som kan spises etterhvert? Skal reise bort den første uka i fase 3, og vil gjerne vite :) |
Sitter her og vurderer sterkt om jeg skal høre med legen om å få ED eller om jeg ikke skal gjøre det. Jeg har en BMI på over 30, og jeg går ikke ned. Det frister veldig å oppsøke den legen her i trondheim som anbefales av lindbergklinikken, og høre med han. Det som bekymrer meg er om man må blande disse produktene med melk eller egg... siden jeg ikke tåler dette må jeg ha produkter som kan blandes med vann. Jeg kommer sikkert til å ringe legen og få time først på august, men dersom alle produktene blades med ting jeg ikke tåler, så er det jo ikke noe vits...
|
Sitat:
Flott tips, men jeg lager de som små lapper jeg :) Synes det var mer appetittvekkende. Får som regel syv ganske små lapper istedet for en eller to store :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30. |