![]() |
Sv: Null karbo + Styrketrening = Framgang?
Sitat:
Som mamma har jeg alltid vært opptatt av at min overvekt ikke skal føre til at ungene mister fritidsaktiviteter, derfor hever jeg meg over både blikk og hvisking, selv eksplisitte kommentarer. Kanskje jeg tar opp Yoga på SATS igjen, det var i bunn og grunn ganske ok, og det var bare 3 øvelser jeg ikke fiksa (og her er vi inne på ok en kjerne i vegringa, jeg vil i bunn og grunn beherske ting før jeg har lært dem, HATER å ikke fikse ting, og er nok mer enn redd for å føle meg dum for ikke klare og henge med). mvh:) ps, og boksing er gøy!! :boxing: |
Sitat:
Vi lærer jo av å leve i vår egen kropp. Som sagt, så tror jeg at motivasjonen og evnen til fysisk aktivitet vil øke på lavkarbo, også helt uavhengig av vekttap. Det skjedde jo med meg, som ikke slanker meg, så det er vel mest den delen jeg er interessert i. Men jeg begynte med moderat mosjon. Og har økt hvor mye jeg beveger meg og trener sakte men sikkert. :) Fysioterapeuten jeg trener hos for ryggen er fornøyd. Jeg er fornøyd. Så hvorfor skal jeg høre på treningseksperter som bygger all sin tankegang på at karbohydrater er nødvendig, og at alle må spise lav-fett og lavkalori for å gå ned i vekt? De samme som sier at en må drive hard fysisk trening, som ikke er godt for meg? For noen er det godt, men ikke for alle. |
Sitat:
Correct me if I'm wrong;) Sitat:
Det er når sånne ting skjer, at man inspireres til å fortsette! Yoga er kjempefint, og IKKE MINST lystbetont! Må ellers nevne at jeg synes du har en kjempefin holdning til det du gjør, og du skriver og forteller veldig godt og reflektert om det. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Og ikke minst så har man så mye protein i kosten at det er mulig for musklene å vokse. Når man har 50 kg overvekt så vil jeg karakterisere all bevegelse som styrketrening.
|
Sitat:
|
Å trekke inn iform.no blir veldig useriøst mener jeg da de er typiske fettmotstandere og "elsker" karbohydrater, riktignok litt mindre resrektive de siste årene men langt i fra noen lavkarbere. Her inne bør man trekke frem de som er positive til lavkarbo som eventuelle kilder.
BiB: Jeg er enig med deg. Du trenger ikke noen trening når du går på en så effektiv kost for fettsmelting som lavkarbo. Vent til du har nådd målet evt. er ca. 10 kg fra. Jeg vil også trekke frem boksing som meget bra trening som også er moro. Samt styrketrening, tennis, og badmington. Styrketrening er kanskje ikke fullt så moro men veldig effektivt. Jogging er ut! Å gå er heller ikke noe effektiv trening og ikke noe for vektnedgang. Men å gå tur for å få frisk luft og se naturen. Det er sunt og bra for helsa. Og det er sant som sies at lavkarbo gjør at man øker i muskelmasse uten å trene noe som helst. Og med lavkarbo mener jeg max 50-60 g karbohydrater pr. dag. Se på hannløven, den spiser bare kjøtt og sover nesten hele tiden. Den trener ikke i det hele tatt. Men sjekk den kroppen da! Masse muskler og ikke noe fett på den kroppen. Det burde flere tenke på. |
Du har et poeng, DJW; men ikke glem at løven bare lever i fjorten til tjue år da.;)
|
Sitat:
Men det er viktig å finne den form for trening man liker. Det finnes jo mye å velge mellom. |
Sitat:
Ser at det jeg selv hart tenkt, nemlig at det å dra rundt på disse kiloene er styrketrening i seg selv, også er nevnt av andre. Og ja, jeg merker at all fysisk aktivitet går lettere nå enn før. Det er også utrolig flott at man får gode diskusjoner om myter knytta til kost, trening, vekt/overvekt, sunt/usunt, dette nettstedet er SÅ BRA!!! |
Sitat:
|
Hvis man limer på noen festlige bilder på vektene, se da blir det med ett mye morsommere.
|
Sitat:
Men jeg skal få satt meg opp et program snart, for det er jo det som former kroppen mest, er det ikke? Når det gjelder styrketrening er jeg så dårlig på å presse meg, og da kommer man ikke så mye videre kanskje.. :flau: |
Sitat:
Nei, seriøst, the monk: Prøv en lydbok på mp3 spilleren på øret, da glemmer du fort det du holder på med. |
Sitat:
|
Nei, satan. Glemte faktisk å kjøpe det... Sambo er på vei ut en liten tur på byen, kan be ham kjøpe det med på vei hjem, om hjernen hans fungerer ved det punktet, da.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10. |