Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Påsken masse snop overalt, Spisedag? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12188)

Nille 15-04-07 13:36

Sv: Påsken masse snop overalt, Spisedag?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av stinasol (Innlegg 258726)
Men seriøst,synst du virkelig at lavkarbo kaker osv smaker like godt som vanlig? jeg syns det smaker helt greit og går fint an å kose seg med lavkarbo
erstatninger..men sukker og hvitt mel er jo mye bedre (best)

:ja: Det mener jeg også... at lavkarbokaker smaker minst like godt - selv uten sukker og mel !
Jeg blir alltid bedt om å ta med kake når jeg skal i selskaper hos slekt og venner. Jeg kan ikke forklare deg hvorfor, men mine kaker forsvinner alltid først. Til go med på jobben. Blir alltid bedt om oppskrift. Mine lavkarbokaker uten sukker og hvitt mel. Og de som spiser dem vet ikke hva som er oppi, de liker ganske enkelt smaken.

Tror nok smaken til mange ligger litt i hue også. Du er kanksje sukkeravghengig og kroppen din vil på alle måter fortelle deg at det der bedre. Men ved en blindtest er det ikke sikkert at du ville kjent forskjell.... Bare en teori altså, - basert på erfaring

lilletrine 15-04-07 14:09

Jeg synes også lavkarbo digg smaker bedre, dessuten er jeg så "heldig" å ha cølliaki, så jeg tåler ikke hvitt mel.
Nøtter og mørk sjokolade i ei kake frister mer en mel, krem, sukker osv...
Så med hånden på hjertet...jeg savner verken kaker el.

Hedda:) 15-04-07 14:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 258749)
:ja: Det mener jeg også... at lavkarbokaker smaker minst like godt - selv uten sukker og mel !
Jeg blir alltid bedt om å ta med kake når jeg skal i selskaper hos slekt og venner. Jeg kan ikke forklare deg hvorfor, men mine kaker forsvinner alltid først. Til go med på jobben. Blir alltid bedt om oppskrift. Mine lavkarbokaker uten sukker og hvitt mel. Og de som spiser dem vet ikke hva som er oppi, de liker ganske enkelt smaken.

Tror nok smaken til mange ligger litt i hue også. Du er kanksje sukkeravghengig og kroppen din vil på alle måter fortelle deg at det der bedre. Men ved en blindtest er det ikke sikkert at du ville kjent forskjell.... Bare en teori altså, - basert på erfaring

Enig med deg, Nille. :) Jeg lager også alltid kaker uten hvitt mel og sukker og det er alltid noen som spør etter oppskrift. :D

stinasol 15-04-07 18:37

Så bra for dere da,lager lavkarbo kakene også uten mel og sukker,de smaker godt men ikke så godt som vanlig,det jeg ville frem til uansett er at jeg ikke syns det er riktig å "skylle på maten liksom,vi tar våre egne avgjørelser og grunnen til at vi blir feite er jo mengdene vi putter i oss
:rolleyes:

Bell 15-04-07 19:07

Enig med Stinasol her,gitt :ja: (i at det er mengden mat(og saker som vel ikke kan kalles mat engang...)vi putter i oss som har mye å si for vekta
Hvilke kaker er det dere lager som er så gode?
Har aldri laget lavkarbokake,men feks 17 mai hadde vært fint å ha en kake når de andre spiser Dajmkake,suksesskake,is,wienerbrød osv osv..

Tror nok det er mange måter å gå ned på,noen med GR,noen med lavkarbo,noen med pulver,noen helt på egen hånd.
Kunsten er å bli der..:rolleyes:

Nille 15-04-07 21:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bell (Innlegg 258915)
Tror nok det er mange måter å gå ned på,noen med GR,noen med lavkarbo,noen med pulver,noen helt på egen hånd.
Kunsten er å bli der..:rolleyes:

:ja: nemlig !

slaskalainen 15-04-07 22:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Manina (Innlegg 258641)
Vi har forskjellige teknikker Slaskalainen, og vi får vel alle lov til å snakke om dem? Om vi er "flinke" eller ei?

Selvsagt!
Den ene er ikke bedre enn den andre - og den andre ikke bedre enn den ene.
Jeg vil være den siste til å si at man ikke skal si hva man mener.....:D :D :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.