Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Jeg blir så fortvila.... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11911)

jeef-micro 11-03-07 14:11

Sv: Jeg blir så fortvila....

Har du sett på montignac eller lindberg? Deres filosofi er veldig i tråd med det du ønsker å følge når du er ferdig :) det går jo an å prøve en periode med lindberg for så å gå tilbake til ketolyse om du ønsker det...

Og Lindberg har oppskrift på brød, og de selger brødet hans i butikken :)

Det er vel uansett anbefalt en pause på ketolyse etter en viss tid

Monen 11-03-07 17:00

Hei jeef-micro!
Ja, det er lindberg jeg vurderer å fortsette med i pauser/når jeg er ferdig med kuren. Lindberg med litt pause på lørdager...:p
Bare det at man kan kjøpe lindbergbrødet i butikken er en stor fordel... gidder ikke bake ;)
Tenkte jeg kunne prøve Lindberg fra jeg tar en pause fra ketolyse (17.april) og til vi drar til tyrkia (14.juni), for ås e om det kan være noe :)
Montignac har jeg aldri hørt om?

jeef-micro 11-03-07 17:09

Montignac og F2 er vel ikke så innmari kjente her i norge. F2 går på masse masse fiber og litt mindre kjøtt (passer meg bra, for jeg tåler ikke de store kjøttmengdene) Montignac er vel frans, og har skrevet ei bok som heter "jeg spiser -altså er jeg slank" kom vel i 1999 den boka tror jeg :) men Lindberg er som du sier helt supert som vedlikehold ;) I og med at du har PCOS (mener jeg leste det et sted) så er det jo lavkarbo som må følges jeg hr i allefall fått regelmessig syklus av lavkarbo

Monen 11-03-07 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 243210)
Montignac og F2 er vel ikke så innmari kjente her i norge. F2 går på masse masse fiber og litt mindre kjøtt (passer meg bra, for jeg tåler ikke de store kjøttmengdene) Montignac er vel frans, og har skrevet ei bok som heter "jeg spiser -altså er jeg slank" kom vel i 1999 den boka tror jeg :) men Lindberg er som du sier helt supert som vedlikehold ;) I og med at du har PCOS (mener jeg leste det et sted) så er det jo lavkarbo som må følges jeg hr i allefall fått regelmessig syklus av lavkarbo

Ja, jeg har PCOS. Og de siste 2 syklusene har vært på 31 og 37 dager... Er vant til å bare ha mensen 2-3 ganger i året. Så det ser ut til at det begynner å stabilisere seg :) Og siden vi har prøvd å bli gravide i 6.5 år, er det ingentingsom er bedre enn det ;) (kombinert med vektnedgang selvfølgelig)

jeef-micro 12-03-07 01:00

må si du begynte tidlig med prøvingen da:)

Jeg har "normalt" mensen en gang hver 9-18 mnd, men med lavkarbo har jeg syklus på 28-30 dager, så jeg er veldig fornøyd sånn sett. Men jeg har desverre ikke gått ned noe særlig i vekt da, så det virker som om kroppen min "prioriterte" syklus og hormoner før vektnedgang...

Monen 12-03-07 10:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 243409)

Jeg har "normalt" mensen en gang hver 9-18 mnd, men med lavkarbo har jeg syklus på 28-30 dager, så jeg er veldig fornøyd sånn sett. Men jeg har desverre ikke gått ned noe særlig i vekt da, så det virker som om kroppen min "prioriterte" syklus og hormoner før vektnedgang...

Begynte da jeg var 17 ;)
Jeg fikk som krav av gynekologen å gå ned 22.8 kg. Så heldigvis har det hatt innvirkning på vekten også. Det er slitsomt å hele tiden måtte kjempe så fælt mot legen fordi man bare får til svar at "gå ned i vekt, så løser alt seg".
Det er jo bare helt fantastisk når syklusen stabiliserer seg sånn! Deilig å føle at kroppen er litt mer i balanse!
Jeg har alltid hatt så uregelmessig syklus, helt fra da jeg fikk mense. Og da var jeg bar litt lubben, ikke overvektig..

LilleVille 12-03-07 10:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 243409)

Jeg har det akkurat som deg da Jeef, syklusen min stabiliserte seg på 28-35 dager med en gang jeg begynte på ketolyse, men har gått ned veldig sakte.. 9 kg på 7 mnd. Og som Monen sier, leger er bare opptatt av tallene på vekta..

Carisma 12-03-07 12:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 243135)
Lav GI-mat ER lavkarbo!!!
Lindberg, montignac og F2 som går ut fra matens GI-verdi regnes også som lavkarbomat;)

Det er ikke bare de som er i ketose som spiser lavkarbo vet du...

Ja, jeg skrev fokusere på GI framfor REN lavkarbo, siden GI-diettene tillater litt mer karber enn de jeg kaller de "RENE" lavkarbokurene.

jeef-micro 12-03-07 13:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 243525)
Ja, jeg skrev fokusere på GI framfor REN lavkarbo, siden GI-diettene tillater litt mer karber enn de jeg kaller de "RENE" lavkarbokurene.

Synes det blir litt feil å si det på den måten liksom... jeg sitter da igjen med intrykket av at lav GI-filosofier er "annenrangs", og det er det ikke, for det er absolutt også RENE lavkarbofilosofier...

Carisma 12-03-07 13:27

Ja, mulig jeg formulerte det litt krøkkete. Jeg tenker ikke på det som annenrangs jeg heller, men utfra innelggene til monen tenkte jeg det kunne være greit med noe som tillot noen typer karbogydrater. For det er jo et ubestridt faktia, at i motsetning til atkins, skaldeman og ketolyse så kan man tillate seg litt mer av noen typer pasta og ris på GI kosthold enn på de andre diettene.

Monen 12-03-07 22:44

Jeg skjønner hva dere begge mener:p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45.