![]() |
Sv: Den beste fettforbrenning?
Sitat:
Hm.....dette vil jeg gjerne be om ei forklaring på....:confused: |
Enig med Lellefant at kombinasjonen styrke og kondisjon er tingen.
Trener selv 5 dager i uken, 2x45 min. spinning og 3x1-1,5 timer med stryke. Ettersom jeg går på Atkins og kroppen er i ketose trenger man vel ikke påfyll av karber/fiber/proteiner (rett etter trening) slik en "normal" person ville ha behov for? Grunnen at jeg nevner alle tre (karber/fiber/proteiner) er at jeg har hørt mange forskjellige løsninger her og som Borealis skriver hadde det vært fint med litt oppklaring rundt dette. |
Man trenger slett ikke fiber eller karbs etter trening, men karbs gjør mindre "skade " rett etter trening enn ellers.
Det man trenger er ca 20-30 gram protein og fett. En grei løsning er en proteinshake med olje eller fløte. Drikk litt av shaken en halvtime før trening og resten etter trening. |
Endelig noe jeg kan noe om.
Slik ville jeg fordelt 1,5 timer i treningssenter. Oppvarming: 20 min sykkel/tredemølle med moderat intensitet. Styrketrening 1 time Så, en hurtigøkt på sykkel, 5 minutter full fart. Du skriver ikke hvor mange ganger/uke du vil trene i studio. Et styrkeforslag på 4 dager: dag 1 Oppvarming: 20 min sykkel/tredemølle med moderat intensitet. Dype knebøy med vekt 10-12x3 pause mellom settene (minst 30sec) Situpchrunch 10-max x 3 Beinhev for nedre mavemuskler 10-max x 3 Rask sykkel/tredemølle 5 min Dag 2 Oppvarming: 20 min sykkel/tredemølle med moderat intensitet. Benkpress Hantelpress eller pec dec (styrker brystmuskler) Rask sykkel/tredemølle 5 min Dag 3 HVILE Du kan ta en gåtur eller anna form for lavintensiv morsjon. Dag 4 Oppvarming: 20 min sykkel/tredemølle med moderat intensitet. Markløft 10-12x3 pause mellom settene (minst 30sec) Situpchrunch 10-max x 3 Beinhev for nedre mavemuskler 10-max x 3 Rask sykkel/tredemølle 5 min Dag 5 Oppvarming: 20 min sykkel/tredemølle med moderat intensitet. Skulderpress 10-12x3 pause mellom settene (minst 30sec) Stående roing med stang 10-12x3 pause mellom settene (minst 30sec) Hantlecurl 10-12x3 pause mellom settene (minst 30sec) Rask sykkel/tredemølle 5 min Dag 6 og 7 HVILE Dvs. ta deg en sykkeltur eller spasertur i moderat tempo. |
Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.Feil. Skillnaden mellan fett- och muskelväv i kroppen är: 0,9 gram fett motsvarar 1,1-1,2 gram i muskler dvs ca 30% mer. He, he, den der minner meg om en "gåte" som de voksne ertet oss med når vi var barn: "Hva er tyngst av 1 kg jern og 1 kg fjær?" 1 kg fett veier like mye som 1 kg muskler, eller 1 kg av hva som helst for den saks skyld ;)... Men 1 kg fett har nok et større volum enn 1 kg muskler... i størrelsesorden som du nevner. (Og en dag skal jeg lære meg å lese gjennom hele tråden før jeg svarer på innlegg... Ser ikke at tråden går over flere sider før etterpå :-D) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14. |