Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Skal vi skravle litt da?? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11469)

Gerd 08-02-07 22:50

Sv: Skal vi skravle litt da??

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 232760)
Har også merket meg at jeg ikke har pels på tennene lenger etter at jeg la om til lavkarbo, og har regnet med at dette kom av at jeg har kuttet ut alt sukkeret.

Apropo tenner og fluor og sånt så leste jeg i siste nr av Mat&Helse (01/07) et interessant spørsmål i Leserbrev-spalten om fluor. Der svarer Dag Viljen Poleszynski bla at "Tannråte skyldes ikke fluormangel, men et for høyt inntak av karbohydrater, særlig raffinerte karbohydrater ..." og "Strategien for å motvirke hull i tennene er ikke å bruke fluorider, men å spise naturlig, sjeldent og kontrollert inntak av søtsaker etterfulgt av grundig renhold."

Så det er kanskje ikke så ille å kaste tannkremen, men tannbørsten ville jeg vertfall beholdt uansett. :p (Hehe.. Kommer til å beholde tannkremen også ;))

:D

Ja man kan få seg en tankevekker iblandt!!

Carisma 09-02-07 00:08

Argh, nå har det vært overfall i gamlebyen i Oslo igjen! Utrolig kjipt at det skal være så mye styr her i området. Bor ikke akkurat i gamlebyen, men flere av de beste gå-rundene rundt her går i de områdene hvor det både har vært voldtekter og overfall siden i romjula... Gir ikke akkurat noen ekstra puff til å ut og gå på kveldstid :(

Gerd 09-02-07 10:28

Misunner deg ikke... Bor mer på landet jeg, stille og rolig.. Her er det førstesideoppslag i lokalavisa viss noen ramler og slår seg på rumpa :stuart:

Carisma 09-02-07 11:19

Oppvokst på landet jeg også (oppland faktisk :) )
Men bodd i oslo i 8 år, og stortrives :D Med unntak av sånne ting som det over da, men så tenkte jeg på at det kan jo snus til noe postivt ved at sambo'n må være med og gå også ("du vil vel ikke at jeg skal bli overfaltt?? *blunk, blunk").... :p
Aldri så gæærnt at det ikke er godt for noe.

Gir 09-02-07 11:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 232760)
Apropo tenner og fluor og sånt så leste jeg i siste nr av Mat&Helse (01/07) et interessant spørsmål i Leserbrev-spalten om fluor. Der svarer Dag Viljen Poleszynski bla at "Tannråte skyldes ikke fluormangel, men et for høyt inntak av karbohydrater, særlig raffinerte karbohydrater ..." og "Strategien for å motvirke hull i tennene er ikke å bruke fluorider, men å spise naturlig, sjeldent og kontrollert inntak av søtsaker etterfulgt av grundig renhold."

Etter at jeg begynte på Atkins har jeg ikke hatt et eneste hull i tennene :D
Før hadde jeg MANGE hver gang jeg var hos tannlegen!!

Snikende Saccosekk 11-02-07 20:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LilleVille (Innlegg 232033)
Her er det felles lunch med felles innkjøp av BRØD og pålegg... Så det synes veldig godt at jeg er "annerledes".. Men det tar sikkert ikke så mange dagene før ingen bryr seg. Synes det er litt rart jeg, at "ingen" har hørt om å ikke spise brød... Har ikke giddet å utdype noe mer, sier bare at jeg ikke spiser brød.. Kjenner at det er litt kjipt, ikke å ikke spise brød, men å være annerledes.. Håper verden åpner øynene snart!

Jeg har vært veldig åpen om det på jobben siden vi også har felles brødlunsj, og folk synes først og fremst det er spennende, spesielt siden de ser at det virker. Jeg har stort sett med mat hjemmenifra (lunsj fra www.spisdegslank.no) men det hender jeg skeier ut en fredag i ny og ne for da har vi varm lunsj. Calzone fra Bit er av og til litt uimotståelig :-)

Det har vært noen oppskrifter her inne på lavkarbo-brød, kanskje det er noe du kan bake og ta med på jobb?

kiwi 20-02-07 01:27

Nå har det vært stille her en stund. Hvordan går det med dere folkens? :) Jeg er i gang med min andre uke, og har funnet ut at min største utfordring er å få i meg nok fett... men jeg forsøker i hvert fall! :o Gikk ned 6.5 cm rundt hoftene den første uken. :D

Gerd 20-02-07 10:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kiwi (Innlegg 236174)
Nå har det vært stille her en stund. Hvordan går det med dere folkens? :) Jeg er i gang med min andre uke, og har funnet ut at min største utfordring er å få i meg nok fett... men jeg forsøker i hvert fall! :o Gikk ned 6.5 cm rundt hoftene den første uken. :D

:heia::heia:GRATTIS!!!:heia: :heia:
Det har vært stille her ja, godt at du plukket opp igjen tråden...:)
Jeg er i gang med min 3. uke, minket 5kg og 5,5 cm rundt magan:D Skal på vekta i morra igjen, er litt spent om jeg er kommet til et platå...:rolleyes:
Syns det går greit med maten, finner masse gode oppskrifter her på forumet, så det blir ikke så ensformig.. Liker å ekspremintere og lage mat, så det tar en del av min tid... :_punk:

kiwi 20-02-07 22:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 236217)
:heia::heia:GRATTIS!!!:heia: :heia:
Det har vært stille her ja, godt at du plukket opp igjen tråden...:)
Jeg er i gang med min 3. uke, minket 5kg og 5,5 cm rundt magan:D Skal på vekta i morra igjen, er litt spent om jeg er kommet til et platå...:rolleyes:
Syns det går greit med maten, finner masse gode oppskrifter her på forumet, så det blir ikke så ensformig.. Liker å ekspremintere og lage mat, så det tar en del av min tid... :_punk:

Moro at det er flere som går ned en del! :D Tør ikke veie meg i løpet av uken, redd for å bli avhengig. :o Så da er det 4 dager til jeg ser resultater fra uke 2. :)

Jeg synes det er vanskelig å finne nok tid til matlaging, det blir gjerne mye stress når små og store krever sitt mens jeg forsøker å tilberede mat som skal gjøre alle til lags... ønsker meg kokk jeg! :p

Gerd 20-02-07 23:28

Ja det er morro å gå ned i vekt... Uten kamp.. :D
Har hatt bakekveld i kveld, kaker til eldstemanns 18 årsdag i morra...:eek: Og bakt ketobrødet... Så huset dufter godt, ja... :p
Stod veeeldig tidlig opp i dag, 0500... Og kjenner det på kroppen at det er nattatid for meg.:sove:

:klem:

kiwi 17-03-07 00:22

Jeg stekte nylig vafler til en bursdag... det var tortur det! :o

Er det flere som tenker karber hele dagen? Jeg mener, når jeg ser mat folk spiser eller hva folk kjøper på butikken, så tenker jeg hele tiden på hvor mye karber det er i alt de har plukket ut.. Venninna mi spiste en hamburger nylig, jeg satt og irriterte meg over at hun blandet fet burger med brød full av karber. :p Men jeg sa ingenting! ;)

Jeg har hatt et par uker med stillstand, men nå er det fart på sakene igjen. :D

Tuppen 17-03-07 08:12

kiwi... du er ikke den eneste :p
sitter ofte og tenker sånn jeg også hehe

Carisma 17-03-07 11:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kiwi (Innlegg 245737)
Er det flere som tenker karber hele dagen? Jeg mener, når jeg ser mat folk spiser eller hva folk kjøper på butikken, så tenker jeg hele tiden på hvor mye karber det er i alt de har plukket ut.. Venninna mi spiste en hamburger nylig, jeg satt og irriterte meg over at hun blandet fet burger med brød full av karber. :p Men jeg sa ingenting! ;)

JA!! :D særlig hvis jeg står i kø på butikken og ser f.eks småbarnsforeldre med kurven full av kjeks, coco-puffs (eller hva de heter) og saft. Eller litt dvaske 40-åringer med øl og kneipbrød og potetgull i kurven... Og jeg får egentlig dårlig samvittighet av det, for jeg veit jo at folk ser i min kurv og tenker sitt om det jeg kjøper, og jeg hater den tanken. Særlig hvis jeg kjøper fløte, lettrømme eller smør.

Monen 17-03-07 11:26

Jeg også tenker sånn... Jeg tar meg faktisk i å lure på hvordan de kan behandle kroppen sin sånn:p Selvom jeg har veldig lyst på de samme tingene selv:o

Carisma 17-03-07 11:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Monen (Innlegg 245857)
Jeg også tenker sånn... Jeg tar meg faktisk i å lure på hvordan de kan behandle kroppen sin sånn:p Selvom jeg har veldig lyst på de samme tingene selv:o

jeg må innrømme at jeg i mine mest overfladiske øyeblikk tenker at det å se de handle det inn gir meg lyst til å aldri spise det mer.. samme som at jeg ikke får lyst på øl etter å stikke hodet inn til det faste innventaret på lokalpuben borte i gata... :o

Også blir jeg ofte selvironisk og tenker at jaja, når de tenker på meg dytte i meg tingene jeg kjøper så vil i hvertfall ikke andre spise det! :D Hvis jeg har en utskeielse og spiser sjokolade f.eks...

Monen 17-03-07 11:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 245859)
jeg må innrømme at jeg i mine mest overfladiske øyeblikk tenker at det å se de handle det inn gir meg lyst til å aldri spise det mer.. samme som at jeg ikke får lyst på øl etter å stikke hodet inn til det faste innventaret på lokalpuben borte i gata... :o

Også blir jeg ofte selvironisk og tenker at jaja, når de tenker på meg dytte i meg tingene jeg kjøper så vil i hvertfall ikke andre spise det! :D Hvis jeg har en utskeielse og spiser sjokolade f.eks...

Jeg også kikker i handlekurvene til folk... Men så har jeg tenkt på en ting.. Når folk ser meg kjøpe rømme, fløte, bacon osv... Så ser de sikkert på meg og tenker at jeg burde ta meg sammen og slanke meg litt, ikke rart jeg er feit når jeg spiser sånn mat:p Mye rart en skal tenke på gitt...

Carisma 17-03-07 11:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Monen (Innlegg 245862)
Jeg også kikker i handlekurvene til folk... Men så har jeg tenkt på en ting.. Når folk ser meg kjøpe rømme, fløte, bacon osv... Så ser de sikkert på meg og tenker at jeg burde ta meg sammen og slanke meg litt, ikke rart jeg er feit når jeg spiser sånn mat:p Mye rart en skal tenke på gitt...

Ja, det er akkurat sånn jeg tenker også.. Også får jeg nesten uimotståelig lyst il å spørre om de ser noe sukkerholdig i kurven min!... :o

Gerd 17-03-07 12:38

Sitat:

:ja: :ja:

Monen 17-03-07 22:47

Godt å se jeg ikke er alene med de rare tankene mine.. :klem:

Gerd 18-03-07 10:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Monen (Innlegg 245990)
Godt å se jeg ikke er alene med de rare tankene mine.. :klem:

Mornings...

Er ikke rare tanker syns jeg da... Vi er blitt så mye mer bevvist på hva vi gjør med kroppen vår...
Jeg har opplevd at folk kommer bort til meg når jeg handler og de titter i kurven min... Og lurer fælt på hva jeg skal lage for noe... Da svarer jeg at jeg har lagt om kostholdet osv.... Nyskjerrige blir de fleste og spør de mer, så forteller jeg om ketolysekuren. Flere har bedt om adressa og er blitt veldig gira... Det syns jeg er morro!!!

Titti 18-03-07 10:59

Sitat:

Sånn tenkte jeg også i starten, men så toppet jeg jo kurven med masse ferske grønnsaker og tenkte at alt dette er sunn ren mat, så får folk tenke hva de vil :ja:

Titti 18-03-07 11:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 246091)
Mornings...

Er ikke rare tanker syns jeg da... Vi er blitt så mye mer bevvist på hva vi gjør med kroppen vår...
Jeg har opplevd at folk kommer bort til meg når jeg handler og de titter i kurven min... Og lurer fælt på hva jeg skal lage for noe... Da svarer jeg at jeg har lagt om kostholdet osv.... Nyskjerrige blir de fleste og spør de mer, så forteller jeg om ketolysekuren. Flere har bedt om adressa og er blitt veldig gira... Det syns jeg er morro!!!

Bor du på et lite sted, Gerd? He he, jeg hadde blitt litt sur hvis folk lurte på hva jeg handlet og hva jeg skulle bruke det til :lol:
(og jeg bor på et lite sted ;))

Gerd 18-03-07 11:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 246102)
Bor du på et lite sted, Gerd? He he, jeg hadde blitt litt sur hvis folk lurte på hva jeg handlet og hva jeg skulle bruke det til :lol:
(og jeg bor på et lite sted ;))

Jepp bor på et lite sted der "alle kjenner alle" :lol:

Tuppen 20-03-07 10:36

vet hva du snakker om Gerd :D
Kommer fra ett sånt sted selv, og de siste to ukene har jeg trasket opp til lokale butikken og kjøpt en del egg, CC og ost for å lage lapper ( populært i huset her )
Så de har spurt meg hva det er jeg lager av de tre tingene... hehehe
forteller jo hva jeg lager da :p

kiwi 24-03-07 22:14

Godt å se at det er flere av oss. :D

I dag unnet jeg meg en Fedon-sjokolade på butikken, men jeg turte bare spise en liten terning av den i tilfelle vekta stopper opp. :o Smakte godt da! Ser frem til å nå målet mitt og gli over på Fedon-kostholdet. ;)

Gerd 24-03-07 22:21

Har kjøpt en sjokolade etter jeg begynte. 86% fra helsekosten. Men det er jo sukker i da.. Så jeg spiste bare et par ruter og kasta resten jeg. Altfor mye karber i for min del...Tør ikke prøve ut søtt så mye ennå, redd for å bli "hekta" igjen.. Vært sjokoman og vil helst ikke bli det igjen... :o

Nicpins 24-03-07 22:31

Nå er jaggu Grændissen her igjenn...

Se nå!!! Se under her!!!
Nå er jaggu den Grandiosa-annonsen her igjen!!!
Fyttikatta altså!
BÆSJ!
(*Nicpins denger google - Gerd holder brillan imens*)

Gerd 24-03-07 22:35

Sv: Nå er jaggu Grændissen her igjenn...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nicpins (Innlegg 248823)
Se nå!!! Se under her!!!
Nå er jaggu den Grandiosa-annonsen her igjen!!!
Fyttikatta altså!
BÆSJ!
(*Nicpins denger google - Gerd holder brillan imens*)

:lol: :_online2l

Nicpins 24-03-07 22:37

Så dere det eller?
Nå forsvant den, gitt!
Dakals lille drittmat-annonsen begynte å grine,
og løp hjem til mamma'n sin!
(*Nicpins - Trøndelags svar på Løkki Luuk - smekker raskere enn sin egen skygge*)

Ekle, ekle pizza'en!
*SMEKK!!!!!*

nomma 30-03-07 16:12

:lol::lol::lol::lol: det funka vist.. hakke set'n på lenge nå..

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.