Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hva drikker dere av alkohol? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10354)

Bulldog 07-11-07 21:20

Sv: hva drikker dere?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Enid (Innlegg 200746)
Dere snakker om rom. Men det er da masse sukker i vel??? Er det jo laget av sukkerroer?

Mesken er riktignok laget av melasse og sukkerrør, men det ferdige, destillerte produktet inneholder veldig lite, hvis noe, sukker.

Jeg stemmer for akevitt, men Appleton VX er en fullt ut nytbar drikk :)

-Edit: Tenkte bare jeg skulle nevne en ting til; det er ikke gjær i øl. Dvs, det er ikke gjær i filtrert, pasteurisert øl. Så om man unngår flaskemodnet, upasteurisert øl, så er man trygg om man ikke tåler gjær :)

janmesi 07-11-07 21:52

Jeg er kjempefan av ringnes lite ... :-)
Gir ingen blodsukkerstigning (helt minimalt), og smaker mye bedre enn vanlig ringnes

Ellers så er jo tørre hvitviner fra Østerrike årets sommerdrikk (hvor ble du av) der får du mye kjempebra. På Polets hjemmesider kan du finne eksakt mengde sukker per liter per vin. mvh Jan

Bulldog 07-11-07 21:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av janmesi (Innlegg 361705)
Jeg er kjempefan av ringnes lite ... :-)
Gir ingen blodsukkerstigning (helt minimalt), og smaker mye bedre enn vanlig ringnes

At det smaker bedre enn vanlig Ringnes tviler jeg ikke på, men... Godt? Smak og behag antar jeg... :)

Kanutten 07-11-07 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bulldog (Innlegg 361707)
At det smaker bedre enn vanlig Ringnes tviler jeg ikke på, men... Godt? Smak og behag antar jeg... :)

Da burde du vært i Dublin :D Var der ei uke, og drakk masse Guiness (les 7 pr dag), gikk ikke opp ett gram... Guinness er snadder..

Bulldog 07-11-07 22:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 361713)
Da burde du vært i Dublin :D Var der ei uke, og drakk masse Guiness (les 7 pr dag), gikk ikke opp ett gram... Guinness er snadder..

Joda, Guinness er helt ok... Men det fins mye bedre stout :)

Kanutten 07-11-07 22:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bulldog (Innlegg 361721)
Joda, Guinness er helt ok... Men det fins mye bedre stout :)

hva da?

Bulldog 07-11-07 22:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 361722)
hva da?

Av de som er lett tilgjengelig her i landet: Beamish. Ellers har man St Peter's Cream Stout (riktignok en annen variant av stout - Engelsk, sweet, eller Cream Stout), etc. Dessverre er det ikke det helt store utvalget i Dublin. Messrs. Mcguire er et sted å besøke, men ellers er det stort sett turistfeller....

Mmmmm... Øl... :lol:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.