![]() |
Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt
Ååååja ! DA skjønner jeg !
Fantastisk at det fremdeles finnes folk der ute som ikke har fått med seg fakta - dødsårsak, vekt og det hele har jo blitt dokumentert og fastslått i media gang på gang på gang. |
Ja det er helt utrolig. Det verste er jo måten de skriver på, som regel. Feks: "jeg vil ikke anbefale Atkins-dietten, for som kjent så døde jo han av overvekt og hjerteinfarkt", akkurat som om det var et vitenskapelig faktum. De har som regel lest VG og that's it. Hvorfor MÅ folk uttale seg når de ikke vet hva de snakker om? DET irriterer meg! Dersom jeg er kritisk til noe, prøver jeg i det minste å sjekke opp fakta før jeg uttaler meg til andre.
|
blir veldig irritert over dette selv... for jeg føler som at de trekker bare fram det negative.. men de som har fått det så godt med seg selv- ikke bare vektnedgang men livet etter med lavkarbo generelt kommer jo nesten aldri i media.....
men at de skal "skremme" folk til å ikke slanke seg på denne måten ved å si at noen har dødd på denne måten er idiotisk... det er jo en "reklame" for grethe roede føler jeg... at alle andre er elendige.. mens jeg har aldri lest noe negativt om grethe roede... argh!:mad: beklager hvis dette ble usakelig.. men er dopa av medisin for øyeblikket... men måtte bare skrive for jeg ble så mektig irritert av folk som rakker ned på atkins! |
Jeg har lyst til å fornye litt denne tråden, her er veldig interessante filmsnurter både om biografi Robert Atkins i fem deler:
http://www.youtube.com/watch?v=9d1Vt...eature=related Og en annen BBC dokumentarversjon i fem deler: http://www.youtube.com/watch?v=2d_wx...eature=related |
Så rart at Atkins kunne dø når han spiste lavkarbo. Jeg trodde vi skulle bli frisk av alle sykdommer og leve evig.
|
Når man ser hvordan Dr.Robert Atkins forsvarte dietten, at han var også var lege og så at folk ikke bare ble tynnere men alle symtomene rundt fedmen som ble også betraktelig bedre med dette kostholdet. Det er jo et nesten et paradoks at han døde av å skli på is og få et fatalt slag i hodet, da han kjempet mot så mange dødstrusler som fedmen har for menneskekroppen.:rulleøyne
|
hmmmm....
Dr. Atkinsen finner en diett som kutter ut sukker og junk food, som vel er noe av de ting USA tjener mest penger på, og som virker!!! Han får kjempe suksess og dør av hodeskader etter å ha glidd på glatt fortau i New York! Mulig jeg er litt konspiratorisk men... og etter hans død pubiserer de et forskningsresultat som viser at dietten er effektiv fordi fettet gjør at en føler seg mett og derfor får i seg mindre kcal. Jeg VET at det ikke er tillfelle for meg i allefall. Jeg spiser mye mer enn normalt og helt mirakuløst går jeg ned i vekt. Er det ingen andre som stusser på dette. Eller har jeg missforstått noe her????? |
Sitat:
Nå sies det vel mer som en generell regel enn en absolutt sannhet. Jeg spiser heller ikke mindre på lavkarbo/høyfett, men så spiste jeg alt for lite før også. Det viktigste er jo at man følger kroppens signaler og spiser når man er sulten til man er passe mett. Likevel når jeg innimellom sjekker sammensetningen i maten, så ser jeg at jeg stort sett ligger litt under min anbefalte mengde vedlikeholdende antall kcal, tross at jeg gjør som jeg skriver over. Det er jo ikke så mirakuløst, da. Det meste med lavkarbo kan forklares hormonelt, særlig mtp at man tillater insulinet å stabilisere seg når man ikke spiser sukker og særlig med stivelse. |
Tihi:D Nei sånne filosoferinger er ikke min leggning, for å si det sånn :cool:.
Men synes bare det er litt snodig at en man som, hvis hans progenoser for fremtidig kosthold er riktig, mest sansynlig ville påført USA store samfunsøkonomiske (politiske) omveltninger . Jeg tenker kanskje enorme tapp i likviditeten til økonomien. JEg må påpeke at jeg IKKE er noen samfunsøkonom, jeg tenker bare litt kritisk og legger to og to sammen. Dette er selvfølgelig en påstand, påberoper meg innengen som helst empiriske belegg for denne hypotesen, men synes det er så rart at radikale og revolusjonære mennesker som truer USA politikk har en lei tendens til å dø i uhell - som for meg virker ganske usansynlige. Det var den radikale påstanden jeg forsøkte å komme med. Ellers må jeg bare smilende si at i går spiste jeg så mange kcal at jeg blir redd av å tenke på det, men bare av "lovlig" mat da, så derfor gikk jeg på vekta i dag. :eek::eek::eek::eek: JEg har gått ned 0,9 kg fra i går !!!!!:p Er ikke det mirakuløst så vet ikke jeg. Atkins, jeg takker deg !;) |
Bare så det ikke er noe tvil om det : jeg er overbevist om at mannen er død, altså.
|
Åh, sånn ja. Haha, ja, du sier noe. Men navnet lever jo videre, og atkinskonsernet har jo nettopp publisert en ny bok, i tillegg til paelo/steinalderkosthold og generell lavkarbo begynner å få såpass grobunn i forskningen at det ikke er noen fare for at det dør ut med mannen, som tross alt var over søtti år da han døde.
Men det vil vel alltid være en industri som skor seg på folks avhengighet. Sukkerindustrien er så enorm og rotfast at det nok skal mer til enn en etablert kostholdsguru for å få dén til å knele :o ... |
Sukkerindustrien er skummel. TENK hvor mye penger som ligger der, det er jo sukker i omtrent alt. Og tenk hvordan de vil kjempe med nebb og klør for at ting skal fortsette som de gjør. Jeg tviler ikke ett sekund på at det er endel konspirasjonsgreier der altså. Jeg tviler ikke ett sekund på at folk er blitt kjøpt og betalt av sukkerindustrien opp gjennom årene. *paranoid*
|
Sitat:
|
Sitat:
|
http://www.youtube.com/watch?v=zCcc5...eature=related
Ja!!!! Det var noe alla dette jeg tenkte på. Ganske ok forelesnings rekke. Anbefaler :p |
Sorry! dette innlegget passer sikkert ikke under denne lenken, hvor burde den legges?
|
Sitat:
|
http://www.youtube.com/watch?v=R4fYo...eature=related
en grei kritisk journalistik. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06. |