![]() |
Sv: Lavkarbo og surrete blødninger...trenger råd!
Tror uansett jeg skal undersøke det nærmere. Glad jeg tok turen innom her iallefall;)
|
Sv: Lavkarbo og surrete blødninger...En teori.
Jeg leser for tiden "Bedre uten brød", -utrolig spennende!
Jeg startet denne tråden, pga at jeg etter LK-oppstart begynte å blø inne i pille-brettet. Det har aldri skjedd før. (Jeg blør ALDRI, uten ETTER hormonpåvirkning/pillen) Så leser jeg i "Bedre uten brød", på s.188-189, at kvinner som starter med lavkarbo, får et FALL i østrogennivåene.....dette skjer omtrent umiddelbart. Og, hva gjør at mensen kommer når man stopper pillen/ferdig med et brett? Jo, nettopp d at man ikke lenger tilfører bl.a østrogen, sant? Og man får et østrogenfall, med påfølgende mens. Så, grunnen til at jeg blødde til tross for p-pillens hormoner, var at østrogenet mitt falt, pga LK-kostholdet....Er jeg på bærtur?:confused: |
Høres logisk ut.. men jeg er ingen ekspert. Merker sjøl at ting har forandret seg hormonmessig etter at jeg startet med lavkarbo. Derfor disse tullete spotteperiodene jeg har til tross for p-sprøyta.
|
Jeg faar i allefall mensen naar jeg spiser lavkarbo, men ikke ellers, saa det har jo helt sikkert noe for seg.
|
Mensen min surrer noe sinnsykt om dagen ihverfall.. den kommer og går og spotter og tuller og tøyser og jeg blir snart smågal :(
Men tar til meg hva Nille skriver og satser på at den stabiliserer seg i løpet av noen måneder... Det jeg har merket er at jeg ikke har menssmerter lenger og jeg bir heller ikke oppblåst slik som før :) |
fall i østrogenet .... :eek: det vil jeg ikke ha noe av :o
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07. |