![]() |
Sv: lett-is
søkte på nettet. fant ut at man godt kan bruke polydextrose. det ligner sukralose og diverse polyoler.siden jeg fant siterer til og med atkins som sier at polydextrose eller litesse er en unik type karbo som kroppen tar til seg minimalt av og som har veldig liten innvirkning på blodsukkeret. stod også at det ofte ikke blir regnet med på karb siden det har så liten effekt....... så nyt isen din du! det gjør jeg!!!
|
Sitat:
Hvor mange karber var det totalt i isen da ? Du sier bare "inneholder Karbohydrater herav 8,5 polydextrose. Men for å vite om du kan spise den er det viktig å vite hvor mange karber der er. Ikke bare hvor mye kunstig søtstoff det er. Du kan trekke fra polydextrose, men isen inneholder ikke bare 8,5 karber vel ? Før vi vet hvor mange karber den inneholder kan vi ikke si sikkert om den kan spises eller ikke ! |
pr enhet er det ca 14,0g karbo. -8,5g polydextrose og 0,3g mikrokrystallinsk cellulose. sitter da igjen med 5,2 net karb. som kommer fra fløte, melk og skogsbærkonsentrat. ikke tillsatt noen annen form for sukker.
|
Takk ! Med 5,2 net karb burde den iallefall kunne spises i fase 2 på South Beach (som det jo handler om her).
Lurer litt mer på denne isen jeg. Er det småis eller boks ? Er karbe tallet pr is eller pr 100 gram ? I tilfelle det siste, hva veier isen hvis det er småis ? Lurer fordi den da også kan anbefales Atkins på vedvarende (om ikke de første trinnene på stigen) og iallefall vedlikehold. For Ketolysekuren blir det for mange karber. Så etter isen i to butikker i går, men fant den ikke - derfor må jeg spørre de som har den/har sett den ! :) |
de hadde den på obs, maxi og meny
|
Sitat:
|
Sitat:
håper du finner den :ja: |
de tallene jeg oppgav er pr enhet. en pakning innholder 4 enheter som hver er ca 65g.
|
Bilde av isen (hvis vi snakker om samme is)
http://www.hennig-olsen.no/artikkell...?m=22&amid=174 Den stod før under anbefalinger på drlindbergs.no, men de har tatt den bort. Sikkert da de lanserte sin egen is i fjor, ville ikke reklamere for konkurrentene antar jeg :D |
ja det er samme is! for meg på atkins (vedvarende) er dette den med minst karbo som jeg har sett. lindbergs er jo med fruktose, og dermed for mye karb....
|
Sitat:
|
Jeg sverger til hjemmelaget is jeg da. Med fløte og egg som eneste karbokilder. For ekstrakter og funsaft er det ikke mye karber i.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
:D Hehe ja han har kun jobbet der i 11 år
|
Sitat:
|
Sitat:
:):):) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Her fant jeg en oversikt over næringsinnhold i alle diplom-is sine:
http://www.diplom-is.no/index.gan?id...s&iskategori=0 |
Det var en veldig grei side å ha i bankhånd.
Tusen takk! PS jeg har endelig fått tak i Hennig Olsen lett isen, den i de søte små formene. Den var ikke så ille som jeg trodde faktisk..... |
oj så flott da,,,thank you,,,,,kan være kjekk å se på nå som det er sommer,,,,,,
|
Lager min is selv jeg, og er rimelig fornøyd med resultatet.
3dl kremfløte 3 eggeplommer Kunstig søtning etter smak (jeg bruker canderel) Vaniljestang (jeg bruker en hel) Noen ganger tilsetter jeg gelepulver fra Heistad som smakstilsetning, men jeg bruker også ofte skogsbærblanding (kjøper i butikk, usukret, forholdsvis lite karbo) som jeg rører inn. Pisk krem av fløte, søtning og evt. gelepulver Pisk sammen eggeplommer og vaniljestang Rør forsiktig sammen krem og eggeplommeblanding Sett i frysern og rør i blandingen med jevne mellomrom. (Jeg rører hvert 10. minutt den første timen, deretter mer sjelden - jeg HATER iskrystaller i iskremen min nemlig). Det er vel strengt tatt ikke nødvendig med vaniljestang dersom man har gele eller masse bær oppi... En favoritt her er iskrem med pekan-nøtter:) Kjører litt pekannøtter med stavmikser til de er helt most, så knuser jeg noen for å få litt større biter, og blander inn i iskremen og rører sammen rett før den serveres. :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04. |