Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Tar det lang tid å komme i ketose? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8700)

Nille 21-04-06 19:35

Sv: Tar det lang tid å komme i ketose?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Dette visste jeg faktisk ikke, Nille... beklager :o. Drikker stort sett vann selv, men trodde det gikk an å erstatte delvis med Farris.

Ikke noe å beklager det Scilla vennen :D
Mener Torkil/Ketolyse sier Farris er OK istedenfor vann pga. mineralene, men Atkins er litt strengere han vettu. Anbefaler ikke kullsyre på grunn av syren.... som han mener er skadelig. Tror egentlig hans iser det fordi han er opptatt av at folk skal drikke NOK - siden det er så viktig på Atkins. Og så regner han med at folk drikker ting ala Farris i tillegg :D

Huldr 21-04-06 19:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
Ikke noe å beklager det Scilla vennen :D
Mener Torkil/Ketolyse sier Farris er OK istedenfor vann pga. mineralene, men Atkins er litt strengere han vettu. Anbefaler ikke kullsyre på grunn av syren.... som han mener er skadelig. Tror egentlig hans iser det fordi han er opptatt av at folk skal drikke NOK - siden det er så viktig på Atkins. Og så regner han med at folk drikker ting ala Farris i tillegg :D

Takk - flott å få ny viten :) Orakelet vårt :love:

Det er jo logisk at kullsyre i store mengder ikke er bra :ja:

Boxie 21-04-06 20:27

Da blir det Farris i stedet for lett-brus i helga! :)

Men hvordan er det med sukkeralkoholer? I pastiller og slikt så er stort sett alle karbene sukkeralkoholer og jeg mener at jeg har lest ett eller annet sted at dette ikke skal påvirke ketosen? Men selvfølgelig så er ikke dette naturlig kost heller, så det er ikke snakk om daglig inntak her! Men sammen med farrisen på helg kanskje..?;)

Huldr 21-04-06 20:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Boxie
Da blir det Farris i stedet for lett-brus i helga! :)

Men hvordan er det med sukkeralkoholer? I pastiller og slikt så er stort sett alle karbene sukkeralkoholer og jeg mener at jeg har lest ett eller annet sted at dette ikke skal påvirke ketosen? Men selvfølgelig så er ikke dette naturlig kost heller, så det er ikke snakk om daglig inntak her! Men sammen med farrisen på helg kanskje..?;)

Jeg spiser litt Läkerol jeg... og har kjøpt meg en Cavalier-sjokolade jeg tenkte jeg skulle nyte saaakte igjennom helga...
Det påvirker sannsynligvis ikke ketosen, men det kan kanskje gjøre det... husker ikke helt åssen det der er...

Boxie 21-04-06 21:00

Tror faktisk ikke Lindberg er så streng på sukkerfrie pastiller, men det begrenser seg jo selv hvor mye sukkerfrie pastiller man klarer. Magen gjør fort opprør om det blir for mye......

Men det beste er kanskje å avvenne kroppen fra søtsmak. Tror det blir min største utfordring........

Fjonken 22-04-06 00:43

Åhhh ikke si at Brisen også er ulovelig.. ? Vannet her er ikke no godt. Så derfor har jeg tatt planken på Bris. Æsj.. pekefinger til alt en prøver seg på.. Ja,ja.. jeg sier heller bris enn brus.. eller 3 liter funsaft.. Eller hva Nille?

Huldr 22-04-06 00:47

Har du tenkt på en eller annen form for rensing av vannet, Fjonken? Det finnes jo Vivatap - små poser man legger i vannet. Og så selvsagt filtre på krana, men det blir jo en større investering.

...eller hva med å kjøpe Imsdal når du likevel bruker pengene på Bris? ;) :)

Vann er uansett det beste :ja:

Fjonken 22-04-06 00:57

Vi har filter på vannkrana og vannet er hygienisk og rent.. men smaker piss. Må være noe med grunnforholdene i den drikkevannskilden den kommer fra. De innfødte synes vannet er herlig.. men jeg som er innflytter synes det smaker forferdelig. Mine foreldre har sagt det samme når de har vært på besøk..

Imsdal.. jeg er ikke så glad i det..Det er en sånn bismak på det. Jeg liker i grunnen bare Bris jeg... og drikkevannet i Drammen. Tror jaggu jeg må få mor mi til å sende noen liter i posten..;)

Huldr 22-04-06 01:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjonken
Imsdal.. jeg er ikke så glad i det..Det er en sånn bismak på det. Jeg liker i grunnen bare Bris jeg... og drikkevannet i Drammen. Tror jaggu jeg må få mor mi til å sende noen liter i posten..;)

Drikkevannet i Drammen...? :w00t: Da skjønner jeg det - du må være miljøskadd... Fniiis :D

Fjonken 22-04-06 09:39

Storbyjente jeg serru.. Har vokst opp med eksos i håret og asfalt mellom tærne..Så da er nok smaksløkene også vridd i den retningen.. Man er hva man spiser/drikker vettu..

Nille 22-04-06 10:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjonken
Vi har filter på vannkrana og vannet er hygienisk og rent.. men smaker piss. Må være noe med grunnforholdene i den drikkevannskilden den kommer fra.

Du bor jo på landet da - og der har de kuer og hester og sauer og sånn har jeg hørt. Og de tisser og driter jo ganske mye. Og så regner det mye der du bor og da blir tisset og driten skylt godt ned i jorda. Og så dyrker bøndene og de gjødsler med masse rart. Også bor du ikke langt fra flyplassen og der er det flybensin og flydoer og alt mulig rart som kan slippes......

og alt dette MÅ jo synke ned et eller annet sted. Joda, i grunnvannet til Fjonken. Som stakkars sitter med kamuflert piss som drikkevann.

Det ER alvorlig når drikkevannet smaker verre enn i Drammen ! :p

Siljevanilje 22-04-06 11:03

:lol:

Siljevanilje 22-04-06 11:03

jeg synes vannet i min krane smaker godt.
men så er jo det hinna vann og da. sikkert sååå mye bedre enn sola vann :lol: ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.