![]() |
Sv: SINNSYK Trøffelkake
De selger en knallgod mørk 70 % kakao-sjokolade med chili i helsekosten. Hvit pakke med hjerter på.
Chili og sjokolade er jo helt vanlig i sydligere land. Kombinasjonen altså. Jeg ser ofte chili som en ingrediens i både franske og spanske sjokoladekaker, feks. |
Oy, høres spennende ut! Hvilken helsekostkjede?
|
Hei har selv pleid å bruke litt tørket chili i varm sjokolade den gangen jeg drakk det er kjempegodt
oj nå svnet jeg plutselig det veldig... |
Sitat:
|
Takk, løper og kjøper...
|
Ingen som har regna ut hvor mye karbs det er i denne? Har veldig lyst å lage denne, men må nesten vite hvor mye karbs det er. Er ikke noe flink på slike regnegreier nemlig.... :o
|
Ingen som har tatt bilde av denne kaka?
|
Sitat:
|
hyper hvordan ble kaka til slutt ???
|
Et dumt spørsmål fra meg; Hva er instant kaffepulver? :o Er det vanlig kaffepulver ala Friele? *blond*
|
Instant er det samme som frysetørra, eller på godt norsk "pulverkaffe"!
|
Sitat:
|
:sikle: *sjokolade-elsker*
|
Noen som har laget denne med nøttebunn under?
Skal i bursdag til broren min på lørdag og tenkte på å ta med noe som jeg, min far med diabetes 2 og min samboer på lindberg også kan spise (skakke være lett sier jeg bare :D ) Og har testet denne på bursdagsbarnet før for han elsker sjoko-mouse kaker, derfor har jeg lyst til å prøve en ny vri på den. |
Nøyaktig HVOR mange karber er det i denne, da?
|
Sitat:
KH: 125,5 g P: 29,6 g F: 349,3 g Kcal: 3764 Uten sirup blir karboinnholdet 94,9. Kanskje ikke helt superlavkarbo, men den høres jo utrolig god ut :) |
Ok, takk skal du ha - så si 95 karber, og så er det 8 biter i kaken... hmm nesten 12 karber per stykke... ikke noe for en ketolysetilhenger, med andre ord. :nei:
|
Men om man har 100% bakekakao og sukkerfri sjokolade, så kan det ikke bli 95 net carb? Må jo bli mye mindre
|
Denne må jo være fantastisk som iskake?
|
Den er fantastisk med varme bær og pisket krem til....sikle sikle....
|
Bare lurte på, når sjokoladen skal smeltes i vannbad, skal man ha i fløten og smøret etter at sjokoladen har smeltet?
Jeg er litt sånn teskjekjerringa...hehe |
Sitat:
|
Sv: SINNSSYK Trøffelkake
Hvor viktig er sirupen, egentlig? Dumt å kjøpe en hel boks sirup (den er jo billig men allikevel) bare for å bruke 2 ss, jeg bruker jo ALDRI sirup ellers.
|
Sitat:
si fra hvordan det går da :D |
Ja det skal jeg gjøre. :D Men det blir ikke i dag, for nå har jeg bakt en annen sjokoladekake (nøttesjokoladekaken min her inne). Huff, og så på en tirsdag da. Man blir virkelig søtsyk av å gå hjemme i barselpermisjon. Fnis.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09. |