![]() |
Sv: Trening og lavkarbo...
http://www.trening.no/nyhet.php?id=923
Synes denne artikkelen var interesant i denne sammenhengen - og stemmer bra med mine erfaringer. Så hvis man har tid til lengre, og mindre intensive treningsøkter... |
Sitat:
Hva med melk (laktose)? Liker havregrøt kokt på melk...hmmm, kan jo bruke fløte isteden kanskje?!? Uvant å tenke at fy-mat er ja-mat:p Du snakket om 1 skje olje og 3 skjeer fløte. Mener du da siseskjeer eller teskjeer, og olje/fløte etter preferanse (men innen anbefalingene)? |
Sitat:
Liker å så godt spinning, og at presser kroppen. Føler velbehag etter en slik økt. Men hovedformålet med å trene er jo vektreduksjon og bedre helse/fysikk. :) |
Jeg trente ca 10 timer i uken før men ble gravid og sluttet helt å trene,er begynt igjen nå (er på atkins intruduksjon) går tur hver morgen 1-2 timer og løper på tredemøllen 30 min hver kveld(7 dager i uken) syns det går kjempefint,har absolutt energi til det på denne dietten! :)
|
Jeg har merket at alt e mye tyngere, akkurat som om beina ikke vil følge me...synes ikke d e noe gøy....før va 20min på elyptisk treningsmaskin
lett som bare d, mens nå må e virkelig ta i og de 20min e laange...og kjempe tunge.... (drikker masse vann) |
Sitat:
Hehe, klart bare ikke dy meg, -gøy GI?:D ....det må du fortelle mere om!!;) |
Sitat:
:flau: Øh, litten skrivefeil eller underbevissten som jobber i sine mysteriske veier?!?...du vet, alt som er fy er gøy!:lol: |
Sitat:
Noen tåler laktose meget godt mens andre tåler det ikke i det hele tatt. Jeg tåler det i moderate mengder. Laktose har lav GI så hvis du tåler laktose er det bare å bruke melk i oppkarbingssammenheng, men fløte er bedre. Spiseskje etter egne erfaringer. Fløte inneholder 1/3 fett (38%), mens olje inneholder 100% fett. derfor tre ganger så mye fløte som olje. Jeg tar gjerne flere skjeer med olje jeg hvis jeg er sulten:cool: |
Sitat:
Men det er jo lurt å trene korte harde økter av og til for å øke kondisjonen. |
Sitat:
|
Sitat:
* høyere hvilepuls (men ikke dramatisk) * lettere opp i puls under trening og holder meg lengre oppe, men akkurat dette synes å hege sammen med bedre ork. * mykere puls etter harde lange økter - og den går raskere ned da til normalt nivå. * ikke tretthetskuler etter mye og tøffe økter * ikke vondt i mage etter trening * mindre stølhet og raskere restitusjon Men jo, lettere å få en høyere mp der og da.......synes 5-10 slag. Men det med pulsen er litt spennende ja. Velger å tolke det positivt! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30. |