![]() |
Sv: Gode ideer til frokost uten egg?
Sitat:
Havregrøt er godt, men kansje litt mye karber for en som er på Atkins? Når vi lager havregrøt til poden (frokost og kveldsmat nesten hver dag), så har vi i ca 1/3 liten boks med malte walnøtter, en eggelomme og koker på helmelk. En periode tilsatte jeg proteinpulver, og en annen periode, så brukte vi endel cottage chese i også. SÅ det er jo mye som kan gjøres for å få op protein mengden. Ja,også har vi olivenolje i (brukte Udos før). |
Nå prøver jeg sånn pannekake med atkins bakemix!! Spennende...
OK; eksperiment utført: Spiste hele for det var så godt...med litt søtstoff strødd på. Men nå er jeg kjempekvalm! Ble for kraftig med rømme, smør, fløtemixen for meg ja..neste gang mere mix mindre fløte tror jeg. |
Sitat:
Man merker definitivt at Wienerpølser er dårlig mat sammenlignet med feks kotteletter. Blandt annet ved at jeg blir raskere sulten og føler meg mindre opplagt. Men det er jo veldig kjapp mat på morgenen, og sammen med noen egg holder det en stund. I følge Wolfgang Lutz, så kan man jo spise 5-6 brødenheter per dag - og det er vel disse jeg benytter meg av med pølsene. Folk som spiser mer ekstremt lavkarbo må passe seg. |
|
Den oppskriften skal jeg jammen prøve neste gang de ber meg lage grøt. Litt byggmjøl tåler jeg nok. Men om familien vil ha det, det er en annen sak. men de får da den rømmegrøten sin.
|
Jeg spiser en god salat, jeg. Litt varierende hva jeg har oppi, men litt ost, skinke og/eller kylling må med :) Ellers bruker jeg agurk, salat, tomat og det jeg måtte ha lyst på. Jeg spiser ofte dette til lunsj også jeg da....
Jeg tåler heller ikke egg nemlig, hverken det hvite eller det gule. Blir kjempedårlig *sukk* Ikke kan jeg spise meieriprodukter heller. Så jeg synes det er litt vanskelig å finne på ting å spise. Jeg har av og til litt hvit ost i salaten, men det må være lite altså:) Elsker ost nemlig....... |
Så langt har mine frokoster bestått av røkelaks eller røkt ørret, kyllingbryst, stekt sådann med salsa og rømme og salat og ost. Ellers gomler jeg mye hvitost. Kan også anbefale baconpanne uten egg. Tunfisk svisja i panna med sitron og pepper, litt løk og paprika. Røkt makrell med litt majo og sitron. No grønt ved siden av i form av ruccola, sukkererter og litt paprika.
Noen rekefrokoster har det også blitt. Tacokjøttdeig med passende tilbehør, dog uten tortilla og tacoskjell. 50/50 cottage cheese og vanlije kesam røres sammen. Smakes til med søtstoff og en dæsj ublanda rød funsaft på toppen. Smaker og føles som riskrem med rød saus. En kremdott kan blandes i. En boks kalkunskinke er et godt utgangspunkt for en frokost. Eller litt annet påleggsgreier som hamburgerrygg og skinkesteik. Bare fantasien og karboinnhold som setter grenser egentlig. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22. |