![]() |
Sv: Wannabe-potetsalat
Jau, det blir en del avokado!!!:D Har fire til modning på kjøkkenbenken akkurat nå... Største aberet er at det er sånne grønne florida avokadoer, og ikke brune kalifornia avokadoer. Men jeg spiser det og forblir i ketose så...
|
Hvor i verden er det nå du befinner deg igjen da Degvel?
|
Når vi lager potetsalat (altså, når vi lagde potetsalat tidligere)
så brukte vi denne oppskriften 3 dl rømme 3 dl majones 5 ss sukker en halv purre og potet da, selvfølgelig. Må da kunne bruke denne også (uten potet, og med sukker-erstatning?) Det er "sausen" som er best ja! |
Sukker i potetsalat???? :confused:
|
Sitat:
Jeg synes det gir en "mildere" smak. |
Jeg for min del har aldri forstått hva sukker har å gjøre i dressinger, ketchup, etc etc...
|
Denne må prøves i disse grilltider ja.... men jeg liker ikke sennep, men det må vel gå ann å sløyfe?
Og så har jeg fått anbefalt å bruke squash ettersom den er så lik potet i konsistensen. Prøve det også kanske... kanskje en blanding mellom blomkål og squash... |
Sennepen er ikke framtredende i smak, dessuten må man (i følge meg i alle fall :D) bruke ånkli dijon, ikke pølsesennep. Men det går fint uten også! Men det gir en sånn vagt bemerkelig syrlighet og kvaltet!
|
Jeg liker heller ikke sennep, men i denne så er det knallgodt!! :D
|
Så det går an å bruke avokado istede for potet, altså?
|
Jeg brukte 1 boks CF, 1 pose masjones, 1/2 løk, 1 squash, salt og pepper :sikle: og den ble såååååå god!
http://i248.photobucket.com/albums/g...lavkarbo30.jpg http://i248.photobucket.com/albums/g...lavkarbo31.jpg |
Kokte du squashen, eller brukte du den som den var?
|
Og hvor lenge holder den i kjøleskap?
Skal lage til søndag og må nok lage litt ekstra itilfelle flere enn meg vil ha :D |
Sitat:
|
Nice! Må prøves, og enklere om man slipper å koke, renne av etc. Takk for supert tips! :blomster:
|
Jeg bruker store hvite bønner og de inneholdervistnok 14 kh pr hundre gram :)
Også knallgodt!! :sikle: |
Sitat:
Jeg var ikke så nøye på målene av creme fraische og majones. Tok det jeg hadde, men det ble ca 50/50. Syns kanskje ikke det ble tykk nok "saus". Mulig det trakk litt vann ut av squashen? Eller at jeg hadde litt lite majones.. Betyr ingen ting, for smaken var perfekt. Hadde i en tskje med tørr sennep (Coleman)til to små blomkålhoder og to små squash, 3 dl cremefraise og ca 2 dl majones (ser det er litt lite, men hadde ikke mer). Litt salt kokevannet til blomkålen.(Koketid på de små bukettene- 4-5 min og rett i kaldt vann) Spiste resten i dag:p Nam! Takk for fin oppskrift! :klem: |
Denne skal testes på lørdag!!!
Lagde noe tilsvarende med hvite store bønner og kidney bønner, men den falt ikke i smak hos gubben... Så krysser fingrene for at han liker denne!!! |
Hvis ikke det allerede er foreslått - hva med å erstatte potet med vannkastanjer eller jordskokk? De er begge nokså like potet i konsistens og smak, men har adskillig mindre stivelse/kh. Jordskokk har i utgangspunktet høyt kh-innhold, men fordi store deler av dette er leptin (tror jeg det heter) som går ufordøyd gjennom kroppen (tas ikke opp), blir det reelle kh-innholdet adskillig lavere.
|
Fantastisk "potetsalat". Brukte squash, og syntes jeg hadde en fantastisk middag med kotelett og grønn salat til:) Lovely...
|
Abbånerer på denna!
Regner med at det blir årets siste grillings i dag *pessimist*, men med dette været øyner man ikke mye grillings i tida fremover... |
Jeg ser det er noen oppskrifter med majones, sennep og CREME FRAICHE...og noen med majones, sennep og RØMME.
Noen som har testet begge deler, og kan si noe om hva som smakte best (= mest lik vanlig potetsalat?) :) |
Sitat:
|
Jeg synes det er lite forskjell på seterrømme og creme fraiche smaksmessig. Sistnevnte tåler varmebehandling bedre.
|
Herlig tittel; "wannabe-potetsalat" :lol:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23. |