Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Noen som gidder å sende meg litt motivasjon? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6892)

nøtta 02-11-05 12:00

Sv: Noen som gidder å sende meg litt motivasjon?

denne oppskriften har jeg sett flere steder tenkte og lage den til jul :D jeg tenker det er sånn jule kake men det er kankje bare i vår familie det ...

Anne 02-11-05 12:06

Jeg har også hatt den som julekake tidligere...men så skulle vi jo ikke ha så mye fett:cool: og da forsvant den vekk fra julekakefatene i noen år. Nå er den tatt til brystet igjen...litt før jul denne gangen:D

Iset 02-11-05 12:21

Jeg VISSTE jeg hadde sett den på nettet et sted, og søkte på google. Fant den på slankenett.no:

http://www.slankenett.no/oppskrifter...45&ret=default

nøtta 02-11-05 12:39

:_punk:

Ziggy 02-11-05 13:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset
Jeg VISSTE jeg hadde sett den på nettet et sted, og søkte på google. Fant den på slankenett.no:

http://www.slankenett.no/oppskrifter...45&ret=default

Har ikke flytende Stevia,men Stevia i pulverform...hvor mye av dette skal jeg bruke for å erstatte ca 15 dråper med Stevia??? :)

Og en ting til...den har gått ut på dato, men det gjør vel ingenting, eller??? :confused:

Iset 02-11-05 13:29

Tror du kan bruke steviaen ennå, men for sikkerhets skyld så tror jeg jeg ville feks pisket litt krem og hatt den oppi for å "teste" den før du sløser bort en hel delfiakake på ubrukelig stevia. :P
Når det gjelder målingene, så er jeg usikker, men jeg vil tro det blir rundt 5 måleskjeer. Men du kan jo bare smake deg til, for om du tar for mye smaker det bittert og blir uspiselig.
Jeg brukte noe som het Vitasweet før, et søtningsstoff som inneholdt bla stevia, kjempesunt. Husker jeg hadde litt for mye oppi en sjokolademousse, det er det verste jeg har smakt! :eek:

Ziggy 02-11-05 13:35

Sitat:

Tror du kan bruke steviaen ennå, men for sikkerhets skyld så tror jeg jeg ville feks pisket litt krem og hatt den oppi for å "teste" den før du sløser bort en hel delfiakake på ubrukelig stevia. :P
Når det gjelder målingene, så er jeg usikker, men jeg vil tro det blir rundt 5 måleskjeer. Men du kan jo bare smake deg til, for om du tar for mye smaker det bittert og blir uspiselig.
Jeg brukte noe som het Vitasweet før, et søtningsstoff som inneholdt bla stevia, kjempesunt. Husker jeg hadde litt for mye oppi en sjokolademousse, det er det verste jeg har smakt! :eek:

:p :p :p

Benzo 02-11-05 15:50

Noen som har regnet ut karboinnhold i delfiakaka? :)

nøtta 02-11-05 15:52

Sitat:

stevia ? og det er ? er det kunstig ? eller litt sånn som f.o.s ?????

Iset 02-11-05 15:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta
stevia ? og det er ? er det kunstig ? eller litt sånn som f.o.s ?????

Det er en naturlig søt plante som du får i pulverform eller flytende form, men den ble forbudt i Norge nylig. Helt idiotisk. Søk på google så finner du masse.

nøtta 02-11-05 16:02

Sitat:

Det er en naturlig søt plante som du får i pulverform eller flytende form, men den ble forbudt i Norge nylig. Helt idiotisk. Søk på google så finner du masse.

:eek: så teit ..... naturligere søtningsmiddel finnes jo ikke ! hvorfor ble det forbudt ?? *jada skal søke thihi...*

205gti16v 02-11-05 20:04

Smelte sjokolade(70-86%) og delfiafett eller cocosa. Trur det var lik mengde sjokolade og kokosfett. Du kan ha i finhakka mandler dynka i cognac, brune aprikoser dynka i cognac,andre nøtter(nøttene kan vere heile) rosiner har eg ikkje prøvd enda. Piske egg, trur det var 8-10egg på 5 plater sjokolade. Blande greiene,først kokosfett og sjokolade så vende inn piska egg.
Kan bruke FOS eller stevia.

Dette var fritt etter hukommelsen:)
Kommer meir nøyaktig oppskrift etterkvart, men her kan ein prøve seg fram.

Det som er dumt er at den er så god at eg et fort 200gram kake i ein jafs, og det er jo ganske møkje fett. Kvalm mett.

Men nå skal eg lage konfekt av kokosmasse og cognac dyppa i 86% sjokolade:D

205gti16v 02-11-05 20:07

Skal lese heile tråden neste gang:o

Iset 02-11-05 21:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v
Skal lese heile tråden neste gang:o

:fnise:

En god ting kan aldri sies for ofte, vet du. ;) :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.