![]() |
Sv: Velkommen til spørsmål & svar
:D Nei vi får håpe at de smakene uteblir ! :D
Jeg har blender så jeg skal vel klare å mixe noe.... Mannen min fåreslo kotelett :D :D :D Masse proteiner i alle fall.... Takk for tilbakemeldingene Jorunn :blomster: |
No problem! Ha en go tur:)
|
Hei!
Jeg er ny her og har nettopp bestilt meg ketolysekuren. Er litt ivrig etter å komme igang så lurer på om noen kan gi meg noen dagsrasjoner med mat som jeg kan følge til den dumper ned i postkassen? Tusen takk Elizabeth:o |
Sitat:
Jeg vet at f.eks Gerd er et stjerneeksempel hva angår menyer. Står sikkert om det i daboka hennes: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11688 |
Hei alle der ute.
Vi er et ektepar i 40-årene, som gjennom mange år har kost oss med for mye usunn mat:( . For snart 3 uker siden kuttet vi ut brød, pasta og poteter i kosten vår. Dette har gått veldig greit, men vi syns kosten blir litt kjedelig og ensformig. Kan jo ikke spise egg og bacon til frokost hver dag, og i helgene kunne vi tenkt oss litt mere spennende matretter. Vi spiser Atkins frokost-blanding av og til. Mange snakker om lavkarbo, men vi vet litt lite om dette. HVa anbefaler dere å lese om dette? Hvilken metode er bra? Vi har begge ca 25 kg hver å gå ned i vekt. Hittil har vi gått ned 3,5 og 4 kg. Spiser sikkert for mye karbo. |
ANbefaler dere ketolyse eller Atkins. Det er lurt å velge en filosofi, få tak i boka, og lese den godt. Følg filosofien nøye i starten.
se på www.ketolyse.no Der får man bestilt boka til den filosofien i allefall. Atkins bok får man vel kjøpt i de fleste bokhandler vil jeg tro. Dersom dere ikke ønsker en ketogen filosofi, så er det lurt å se litt på Lindberg :) Lykke til :) |
Takk for svar, vi bestiller boka om ketolyse.
|
Sitat:
Der jeg før spiste potet, bruker jeg blomkål i stedet. Og masse diverse grønnsaker og salater. Og spiser egg og bacon omtrent hver dag. ;) Jeg har gått på ketolysekuren, anbefaler den på det sterkeste. Vekta har gått ned, cm blitt borte og energien har kommet :) Lykke til |
Sitat:
|
Unnskyld meg !!
Det er mulig at jeg er dummere en dummest, men jeg greier stort sett å finne fram til det jeg vil på PC'n. Men når det gjelder å kunne kommunisere med de andre "lidelsesfellene" her i forumet må jeg melde pass. Har prøvd utallige ganger, men jeg skjønner ikke hvor jeg skal skrive mine spørsmål. Jeg skriver nå her, men det er sikkert feil. Er nå veldig frustert og får lyst til å glemme hele greia. Hilsen Bodilla |
Sitat:
Ikke noe å unskylde:) Skal prøve å forklare trinn for trinn for deg. Gå inn på forum, så inn i den underfora som passer (der du vil stille spørsmål) feks, "lavkarbo generelt" "sofakroken" ketolyse" Når du har kommet dit står det hvem underfora du er på, under der og over de andre trådene som allerede er der finner du en lyseblå "knapp" som sier "new thread" Klikk på den og du poster en ny tråd. Håper dette hjalp:) Lykke til |
Hvem er det du vil kommunisere med ? de på Ketolysedelen av forumet ?
Når du logger deg på får du frem førstesiden av forumet. Under der navnet ditt står (det du bruker her inne) står det: Til forumet - trykk på den Da får du frem oversikten over alle delene/områdene av forumet, hovedområder og underområder. Først kommer Velkommen til Karbojunkie, og lenger ned Kosthold og helse. Under kosthold og helse finner du Spørsmål og svar (der du er nå) og forskjellige kostholdsfilosofier. Bl.a. Ketolysekuren. Velg Ketolysekuren. Da kommer du inn i området som er kun for Ketolysekuren. Du kan velge Ny tråd - da lager du ny tråd, eller du kan velge å klikke på en av de eksisterende trådene og svare/spørre ved så å klikke på post reply eller svar. Ønsker du å presentere deg går du til Introduksjoner som ligger under Medlemsonrådet litt lenger ned på oversiktssiden nevnt over. Ønsker du å opprette en journal, åpner du en ny tråd under medlemsområdet og Min journal. Det er ganske lett når du kommer inn i det. Jeg er medlem av flere forum i inn- og utland og de fleste er bygget opp på samme måte. Trist om du gir opp før du har prøvd. :) |
:o
:liste: |
Sorry Distrea, jeg så ikke svaret ditt før jeg hadde postet. Brukte litt tid på å poste fordi det kom rørleggere inn døra her....
var ikke meningen å overkjøre deg :rodme: |
Helt greit :) .... jeg må jo are bøye meg i støvet... men jeg prøvde da :snill:
|
Jeg er ny, og har kikket litt runt her noen timer. Men klarer ikke å finne ut hvordan dere lager vektskalaen under innleggene deres.
Jeg og vil haaaaaa. Letta:p:confused::confused: |
www.tickerfactory.com lag, kopier og lim inn i signaturen din. signaturen forandrer du ved å gå inn på kontrollpanel på den blå linja øverst på siden :)
|
lurer veldig på hvorfor det er så mye proteiner og fett i dietten til atkins?
|
Det er ren og enkel matematikk.
Når man fjerner mye fra en av bestanddelene maten består av må dette erstattes med noe. Derfor er det mer fett og proteiner i dette kostholdet. Det finnes også lavkarbofilosofier med enda mere fett og "vanlige" mengder proteiner. Litt for enhver smak hvis man gidder å sette seg inn i flere forskjellige filosofier.:) |
Jeg lurte på om det betyr noe å spise sent på kvelden når en går på ketolyse. Jeg spiser 3 måltider i løpet av en dag, men mange ganger får jeg ikke spist det siste måltidet før kl 9 på kvelden. Kan det ødelegge å spise så sent?
|
Det er tvilsomt om det ødelegger noe. Iallefall ikke forbrenningen, om det er det du tenker på. Når du spiser ketogen kost forbrenner du hele døgnet i ketose.
Det eneste du bør passe på er at du ikke spiser de to siste timene før du legger deg, men det er på grunn av fordøyelsen og søvnkvaliteten. mange opplever at de sover dårligere når magen jobber mest (dvs. to timer etter inntatt måltid). :) |
Hvordan lager jeg ett oppstarts-spm.????
Hvis rette vedkommende kan legge spm mitt som "oppstart" er det fint. Bruker ACCU-CHEK (blodsukker måling) hver morgen, og jeg ligger mellom 6,1-7,8. Høres det normalt ut ????????? Har vert i ketose i et par tre mnd, men lite forandring på vekta. |
Du velger forumet du vil poste i, ditt tilfelle "Ketolysekuren", så velger du
"NY TRÅD" og lager innlegg slik du gjorde nå. Les på FAQ - nr. 3 på menylinjen (oppe til venstre) Flytter dette spørsmålet ditt dit jeg..... |
Hei, jeg er ny her i dag og plundrer litt med å finne ut av hvordan dette virker he he.
Jeg har et spørsmål,og det er :er det noen som lider av hjerterytmeforstyrrelse/hjerteflimmer som har gått eller går på ketolysekuren??? Vet at det blir skilt ut stoffer fra kroppen når man kommer i ketose, og at det kanskje ikke er gunstig når man har disse plagene,men hvilke stoffer er det ??- og kan de evt erstattes med kosttilskudd ol?? Har ikke fått nei av min lege på å slanke meg med pulver eller annet, men anbefalte ikke "ekstremslanking " -.hva nå det må være:) Kan opplyse at jeg ikke tar noen medisiner for dette,og at jeg trener 3 ganger i uken begynte i slutten av januar og har fulgt grete roede til nå og har gått ned 3,5 kg:mad: .Så da må det gjøres noe før jeg mister motet helt. Jesper |
hei er ny her å har en del kilo for mye på kroppen å tenkte jeg skule prøve lav karbo teknik men hvor mange karbohydrater bør man få i seg på en dag?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44. |