![]() |
Sv: Fedons utsøkte ostekake
Da vet jeg hva slags kake jeg skal ha til bursdagen min :)
Takk Nille ! Har du oppskrift på New York Style Cheesecake ? :) |
Sitat:
Yessir !! Det har jeg vettu. Og den er knallgod og !! Karen B's New York Style Cheesecake Karen er kokk og er "hjernen" bak denne utsøkte varianten ! :sikle: |
Hvis man måtte gange opp med 2,5, slik jeg leste det, så ville man måtte bruke 12,5 gelatinplater. Men, jeg skjønte at det ikke stemte, så da tok jeg 7- bare for sikkerhetsskyld. :)
Kaka ble som ostekake, men smakte ikke vanlig ostekake. Jeg synes den var grei, men ingen av de andre ostekakeelskerne likte den i det hele tatt. |
Sitat:
|
Skal prøves, Nille!
I grunn var det greit at jeg bare synes den var grei, ser ellers for meg at hele kunne sklidd ned i løpet av kvelden. :p |
nå holder jeg på å lage denne, bare uten bunnen da :)
gleder meg masse. |
jeg brukte discovery funlight og heistad bringebær gele på toppen.
det var suuuuper digg :D |
Konfirmasjon for min niese i dag: Oppskrift prøvd og kake spist :)
Den var faktisk veldig god, og ikke verre enn at jeg med mine begrensede bakeferdigheter fint fikk til å lage kaken. Dessuten slo vi to fluer i en smekk, i og med at broren min har cøliaki. Nå ble det enda en ting han kunne spise fra kakebordet. Takk for fin oppskrift, jeg kommer helt sikkert til å bruke den flere ganger! |
Kaka ble kjempegod! :) Brukte Nilles bearbeidede - med bringebærgele-lokk, og bringebær.
|
...og sånn kan den se ut hvis du har på knust gelé (appelsin + litt bringebær) oppå. den ekstra geléen er vel ikke strengt tatt hardcore ostekake, men jeg liker det, så det så ;)
http://server11.omnimedia.no/img/lowcal-ostekake.jpg ...og ja - den er bedre enn vanlig "high-carb" ostekake - bøyer meg i støvet for Nille :) |
Sitat:
Er det 3 dl ferdigblandet fun light? eller 3 dl konsentrert? Det blir vel litt sterkt kanskje.. |
Sitat:
|
Sitat:
Men går det an å gjøre det samme med heistad bringebærgele? Kjøre den i mikser? Eller er det best å bruke den som et helt gelelokk? |
Men går det ikke an å bruke fun light saft i gelelokket også?
Ble mye spørsmål fra meg om ostekaka.. Hehe Vil gjerne at den skal bli vellykket :) |
Sitat:
|
Takker og bukker for ei flott oppskrift. Hørtes alldeles deilig ut med ei kake som kun inneholder 1,5 karb pr stk. Denne mÅ prøves ut snarest.
Søthungeren har ikke tatt meg helt, men kjekt å kunne servere gjestene noe som du selv kan spise. Er forresten VELDIG glad i Suksessterte. Den er jo full av smør og fløte. Noe som passer Skaldeman flott. Må prøve ut denne oppskriften m Splenda. |
Sitat:
|
Jeg mener at det er - (minus) 1,5 karber pr stykke i forhold til originalen. Altså at det er 1.5 karber mindre pr stykke. Ikke at det ER 1,5 karber pr stykke !!
Næringsinnhold i hele kaka er: Total: 3127 Fat:291 2619 83% Sat:10 90 3% Poly:59 531 17% Mono:41 369 12%Carbs:60 160 5% Fiber:20 0 0%Protein:90 360 11%Alcohol:0 0 0% Kalorier: 3127 Fett: 291 gram (83 %) Netto karber: 40 (5 %) Protein: 90 gram (11 %) Om man deler den i 12 deler blir det pr. stykke: Total: 261 Fat:24 218 83% Sat:1 8 3% Poly:5 44 17% Mono:3 31 12%Carbs:5 13 5% Fiber:2 0 0%Protein:8 30 11%Alcohol:0 0 0% Kalorier: 261 Fett: 24 gram (83 %) Netto karber: 3 (5 %) Protein: 8 gram (11 %) |
Jeg har prøvd noe nytt, paranøtter sammen med smør som bunn, utrolig godt og nesten ikke karber i de nøttene
|
[skyver på denne, Nilles bearbeidede versjon er såååå god! Utrolig at noe så godt kan føre til at man GÅR NED i vekt!]
Har laget denne tre ganger på en måned og er helt frelst. For å spare noen karber og evnt noen kalorier hvis man er opptatt av det, går det fint an å halvere mengden mandler og valnøtter, tilsette 2 ss Splenda og 1 ts kanel, og utelate smøret. Blandingen kjøres i blender og strøs så OPPÅ kaka. Da blir det dessert og ikke ostekake. Og like god! Hanne |
Laget denne (den første versjonen som ble postet), med jordbær og kiwi på toppen i går. Utrolig god :D
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._2382915_n.jpg |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04. |