Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Vannprosent? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55538)

Kanutten 31-03-14 19:29

Sv: Vannprosent?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1482152)
Å ha mye vann i kroppen kan jo ha to betydninger. Enten tenkt hele kroppen totalt, eller bare det som er under huden. Forresten, det som er under huden er det i fettcellene? Hvis ikke, hvor?

Jeg har også mye vann i kroppen og går på ganske så store doser med vanndrivende. Jeg merker vannet i nakken, ryggen og i hodet; dvs at det mest sannsynlig er i musklene vannet setter seg. Hvis jeg ikke tar vanndrivende vil hodet etter kort tid føles som en finger man klemmer hardt på og som blir blåaktig med dunkende sprengfølelse for deretter å gå ned i brystet. Veldig ubehagelig.... Jeg ligger på 160-200 mg diural/furix pr dag.

engeljenta30 31-03-14 19:49

vet du hva vann% din ligger på da kanutten? det hørtes ille ut å måtte gå på slike vanndrivende

Kanutten 31-03-14 20:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30 (Innlegg 1482168)
vet du hva vann% din ligger på da kanutten? det hørtes ille ut å måtte gå på slike vanndrivende

Tja, etter tanitavekta mi ligger den på ca 38% når kroppen føles bra. Ergo er slike vekter ikke til å stole på.

engeljenta30 31-03-14 20:14

jeg leste i dag at normalt er 40-60 så da er dte litt merkelig at både du og jeg skal ha mye vann i kroppen

BenteR 31-03-14 20:28

For og måle vanninnhold nøyaktig fant jeg dette i linken jeg la ut tidligere i tråden
"En av de vanlige måtene for å måle vannprosenten i kroppen er ved å innføre en isotop (ofte deuterium) intravenøst i kroppen og la den fordele seg over en tidsperiode på 5-6 timer. Man måler så andelen av denne isotopen i blodet sammenlignet med den opprinnelige andelen man innførte.
For å kutte vann i kroppen og senke vannprosenten så kan du redusere inntaket av karbohydrater og salt, samt øke mengden vann du drikker. Da ett gram med karbohydrat binder nærmere 3 gram mev vann så vil du tjene mye på å kutte antall gram karbohydrater du spiser."

engeljenta30 31-03-14 20:31

ligger på mellom 50 og 80 gram karbo, da jeg skal trene mye.drikekr ikke vann til vanlig

Kanutten 31-03-14 20:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30 (Innlegg 1482175)
ligger på mellom 50 og 80 gram karbo, da jeg skal trene mye.drikekr ikke vann til vanlig

Væske er væske....

Kanutten 31-03-14 20:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1482174)
For og måle vanninnhold nøyaktig fant jeg dette i linken jeg la ut tidligere i tråden
"En av de vanlige måtene for å måle vannprosenten i kroppen er ved å innføre en isotop (ofte deuterium) intravenøst i kroppen og la den fordele seg over en tidsperiode på 5-6 timer. Man måler så andelen av denne isotopen i blodet sammenlignet med den opprinnelige andelen man innførte.
For å kutte vann i kroppen og senke vannprosenten så kan du redusere inntaket av karbohydrater og salt, samt øke mengden vann du drikker. Da ett gram med karbohydrat binder nærmere 3 gram mev vann så vil du tjene mye på å kutte antall gram karbohydrater du spiser."

Takker! :klem:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.