![]() |
Sv: Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake
Jeg kan bruke vanlig peanøttsmør, ikke sant?? Eller må jeg kjøpe noe spesielt??
|
Sitat:
|
Mye rå eggehvite i fyllet, men det er kanskje greit sånn av og til? Har alle ingredienser på plass og var på nippet til å sette igang.Mulig jeg venter til i morgen.. kunne gjort seg til 17-mai.. :sikle:
|
Jeg trodde jeg hadde peanøttsmør, men jeg hadde nesten alle andre typer enn peanøttsmør. Macadamia, mandel, valnøtt, pecan, hasselnøtt... Det ble ca halvparten hasselnøttsmør (gikk tom), ca 1/3 mandelsmør (gikk tom) og ca 1/6 macadamiasmør. Og så hadde jeg i spesialblanding (peanøtter, mandel , cashew og macadamia). Bunnen ble nommnomm. Kunne maulet på den, ja. Jeg hadde visst ikke philadelphia-ost, så resten skal jeg lage i dag når jeg har fått kjøpt philadelphia.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Her i huset var responsen. "Den var grei, ikke så mye smak av fyllet. " ingen kommentar fra en gjest. Jeg synes og at den var god, men ingen stor opplevelse. God, men ikke til å "dø for.. :o Det er jo smak og behag. Har fyrst ned resten i porsjonsstykker og de blir garantert spist altså. Ingen fare. :p fint å ha noe som kan spises uten at blodsukkeret drar på bærtur.
|
Sitat:
|
Peanøtsmør er jo superenkelt å lag selv :) bare kjør peanøtettene i blenderen til det er smør. Vips :) sunn og god smør uten tilsettninger. Jeg bruker også å ha litt smelta kokosolje oppi. Bare for å få rundere smak. Så det tenkte jeg å bruke i denne kaka. Må bare spise opp alle restene etter 17.mai før jeg lager noe mer kaker, hehe
|
Denne kaka va herlig. Men ikkje la den gå for lenge i maskinen, da blir det fort varmt og blir mye fett som skiller seg ut.
Skal lages igjen. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38. |