![]() |
Sv: Pizza med mandelmel
Sitat:
Btw: brukte litt oregano i deigen også :) vet ikke om dt utgjorde noe forskjell, men godt bled det :) |
Da jeg stod og skulle kjevle ut denne til min 90 cm langpanne ( ikke enkelt :cool:) tenkte jeg at dette kunne da ikke bli noe særlig..:rolleyes:
Jeg brukte mørkt mandelmel og det så ikke spesielt delikat ut.. Men, det ble veldig, veldig godt :p Takk, Imse! |
Da har jeg fått prøvd ut bunnen også, jeg synes den var helt ok, men ingen andre i familien likte den så veldig, de spiste et lite stykke og da sa det stopp.
Men ikke svampete eller eggesmak, så beste jeg har testet ut til nå. |
Da tenker jeg at vi tester denne i dag! :)
|
Testet den på fredag,nydelig :)
Tusen takk Imse :D:) |
Sitat:
|
Sitat:
Sikkert lurt å være i forkant med å lage bunnene så man ikke står der (som jeg) - lørdag ettermiddag - og gir etter for å spise hvetemelsbunnen, som resten av familien... |
Skal teste ut sesam mel og mandelmel en gang:)
|
Synes den var helt grei!:) Min ble ikke sprø, men pytt pytt. Det er det jo ingen andre lavkarbobunner som blir heller. Smakte all right.
|
Jeg og mannen prøvde denne akkurat nå, med det beste fyllet (og masse av det) vi vet av+. Vi er begge lite kresen og elsker mat. Dessverre så ble det ikke etter vår smak, var sterk mandel/marsipan/kake smak på deigen, så jeg må bytte ut mandelmelet med noe annet. Blir en deilig ostebunn neste gang :) Smaken er som baken. Vi spist rett og slett pizza uten bunn :)
|
Sitat:
|
Re: Sv: Pizza med mandelmel
Sitat:
Ja jeg brukte selvsagt ekte mandelmel :) Skal prøve med bakepro neste gang, leter fortsatt etter en mest mulig nøytral variant. Da er det bare å prøve seg fram :) |
Sv: Re: Sv: Pizza med mandelmel
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Pizza med mandelmel
Sitat:
|
Ja det er helt klart. Jeg har spist lavkarbo lenge men sliter litt med brød og deiger enda merker jeg. Målet er å finne noe som min ikkelavkarbo samboer også liker og kan leve med. Skal prøve ostebunn også, det må da være supert? :) Blir nok å prøver denne igjen senere også, kanskje med 50/50 fordelingen som ble foreslått her over, tusen takk for tips :)
|
Sitat:
|
Re: Sv: Pizza med mandelmel
Sitat:
|
kan man bruke melet til ketolyse istedenfor?
|
og hva er fiberhusk?? ;) helt ny her jeg :D
|
De siste posene jeg har kjøpt med avfettet mandelmel har smakt MYE mer mandel enn tidligere. Lurer på om de har forandret noe i produksjonsprosessen hos Funksjonell Mat? Personlig plages jeg ikke av at en tynn bunn kan ha hint av mandelsmak, men resten av familien er ikke så begeistret. Jeg synes også rent sesammel fort blir litt for bittert å basere en hel deig på. Her må det nok eksperimenteres mer! Samtidig som det er deilig å få lov å ha de hjemmebakte bunnene selv også :o
|
Jeg har testet denne med kokosmel fra iherb nå. Det kokosmelet inneholder nok litt mere fett og mindre fiber enn det fra aman prana som fås på helsekost her til lands, men jeg har brukt slikt kokosmel i et halvt år nå og er fornøyd.
Uansett: Jeg halverte mengden til 1dl og det funket fint, MEN bunnen blir enda litt mindre. Så til familiepizza ville jeg doblet til 4 egg, 3dl vann, osv. Jeg synes det smaker helt OK. |
Tusen takk for en fantastisk god oppskrift!! Vi brukte den igår, meget fornøyd :)
Den ble sprø og fast, og smakte lite mandler :hearts: (Dynket den med litt vann på toppen) |
Sitat:
|
Skal prøves på fredag :)
|
Lagde en full langpanne igjen med 50/50 sesammel og mørkt mandelmel - ble veldig bra! Det mørke mandelmelet ga bunnen en veldig mørk farge, men smaken var nøytral og fin :) Fremdeles veldig begeistret for denne oppskriften :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25. |