![]() |
Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?
1 Vedlegg
Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk ikke tør å gå med farger... Det er ikke som at man viser hele kroppen eller noe, det er bare en farge. Joda, jeg hører at folk sier at man vil ikke tiltrekke seg oppmerksomhet, men det trenger ikke være neonfarger bare fordi det er farger. Mitt klesskap inneholder mye svart og andre nøytrale farger, men også mye farger. Særlig rosa, hehe. Jeg har nok rosa klær til å fylle opp opp en maskin. La ved et bilde der jeg er helt rosa. Det var en tulle-photoshoot altså. :geip: Litt vel mye rosa til å gå med til vanlig. Men den rosa buksa går jeg med ofte. Det er ikke mange bruk igjen da.. Den er så slitt mellom beina at det går hull veldig snart... :hylgrine: Jeg kjøpte samme fløyelsbuksa i knallblå. :snill: Den er nesten like slitt... :(
Haha, nå hørtes jeg ut som den fjortissen eller bimboen som har så mye rosa, men jeg er egentlig ikke det altså. :geip: |
Jeg skjønner hva du mener, supera, og egentlig er jeg enig, men likevel har jeg en mental sperre mot disse fargene. Don't ask me why! Men, som sagt, jeg tror det handler om et ønske om å forsvinne i mengden. Jeg skiller meg allerede ut som tjukkas, og synes vel i grunnen det er nok.
I tillegg synes jeg mange fargerike klær i store størrelser ser ut som om de er sydd av gardinstoff ... og jeg vil ikke se ut som en vandrende gardin! (må legge til her at alt er ikke like ille :)) Med fare for å høres skikkelig gammel ut: Du er litt yngre enn meg. Og klærne mine har blitt svartere og svartere med årene ... Har aldri "vært" rosa, men jeg brukte mer farger før da jeg var både yngre og hadde færre kilo på kroppen. |
Jeg har en BMI på 38, så jeg er ikke så veldig liten akkurat. Jeg brukte knallrosa og andre knallfarger da jeg hadde en BMI på 47 også, jeg. Men jeg har bedre selvtillit enn de aller fleste overvektige. Ikke vet jeg hvorfor.
|
Jeg hadde lik rosa bukse som deg Supera en gang i tiden.. Kjempebehagelig!
Jeg drømmer om å kunne kle klærne jeg kjøper litt bedre. Jeg har en veldig blandet stil, liker jeans - Gjerne i forskjellige farger, kjoler, tights og topper osv.. Men når vekten sier over 140 er det ikke mange klær som sitter som de "skal" på kroppen min, desverre.. =/ Nå har jeg masse klær i klesskapet mitt som jeg kjøpte sist jeg gikk ned 30 kg. De passer jo ikke engang på en god dag, så de ligger bare der og minner meg om hva som kunne ha vært.. |
Sitat:
Litt ekstra utfordring å kle en stor kropp, ingen tvil om det. De fleste plus size-klær er som telt og sitter ikke som de bør. Jeg hadde en gang en visjon om å lage et system der man lagde en 3D-modell av seg selv som kunne brukes i alle nettbutikker som støttet dette systemet. Slik at man kunne prøve klærne på SIN kropp, online, og se hvordan det ville se ut og om plagget ville passe. Det hadde jo vært genialt. Og så hadde det blitt mye færre returer av klær som ikke passet for nettbutikkene. De klærne som er for små, jeg bruker dem som en gulrot. Jeg blir ikke lei meg av å se på dem. Jeg gleder meg til å kunne bruke dem! Men det ser ut til å vente på seg... Har hatt et platå i to år nå... |
Det stemmer nok ganske godt.. I 2004 var jeg fjorten, så kan se for meg at jeg likte rosa bukse da.. ^^,
Haha.. Hørtes ut som en god idè... Klart, de klærne som ikke passer er jo gulerot. GLEDER meg så utrolig til de passer igjen! :D |
1 Vedlegg
Sitat:
|
Haha!!
Men den ble faktisk litt kul ja.. Kattepiss har jeg en viss erfaring med dessverre, men har aldri opplevd at det har etset hull i klærne mine... xD Har en blå jeansbukse i skapet som er SUPERfin bare den blir passe. Virkelig holdin effekt og jeg føler meg myyye tynnere i den. Men det er vel omtrent 20 kg til passer tenker jeg... |
Den gensern ble jo kjempekul supera! Og passa ekstremt godt over den røde toppen. Kjempestilig. :) Det er litt sånn stil jeg har nå og garantert kommer til å fortsette å ha når jeg tar av 30 kg. Litt Nemi stil. Har kledd meg sånn i mange år.( begynte som 11 åring, hehe) Bare periodevis andre stiler da jeg falt litt vekk fra meg selv, men er helt klart det som er stilen min. :)
|
Eg likar litt blonder og romantiske klede, ala Cream (ikkje at merket betyr noken ting, men stilen likar eg), og figursydd uten å vere åletrangt.
En kombinasjon av duse fargar og sterkare fargar. |
Jeg elsker farger og syns at veldig mange butikker som selger klær til oss tjukkaser har et veldig kjedelig utvalg. Det går mye i svart, grått, beige og hvitt syns jeg...
|
Helt enig bærrgen. Synes det er utrolig vanskelig å finne stilige klær i stor nok størrelse. Merkelig at de ikke bare lager de vanlige klærne opp i større størrelser. Hvorfor må man i det hle tatt i egne butikker liksom. Veldig irriterende å se et plagg man virkelig liker, men som ikke finnes i riktig størrelse.
|
Sitat:
|
Jeg ville kjøpt en haug med stilige businesskjoler!
Ellers ville jeg kledd meg ganske likt som nå. Dvs svart med en eller annen farge til. Er allergisk mot mer enn to farger sammen. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
For tiden går jeg KUN i svarte tights, lang singlet (svart, grå, lysebrun) og bruker en eller annen form for topp eller genser over der igjen. Hender jeg tar på meg en kjole, men det er sjeldent.
Jeg savner SÅ å kunne ta på meg en jeans og føle meg bra i den. Noe så enkelt som jeans og t-skjorte, tror folk hadde fått seg en god latter dersom de så meg i det nå... :P |
Sitat:
|
Mitt drømme antrekk ville vært jeans og en korsett, jeg har alltid ønsket meg en korsett. Jeg har ikke gått i jeans på sikkert 6 år eller kjøpt en på like lenge. Jeg har også en forkjærlighet for 50-talls stilen og har en del kjoler i sånn stil, men de passer ikke lengre.
Mitt størst ønske foruten om å kunne gå i jeans og korsett, er at kjolen jeg kjøpte til 2500 skal passe som støpt, slik den gjorde når jeg kjøpte den for to år siden. Den kjolen er nemlig rålekker! |
Jeg elsker 50 talls. Finn klærne i din størrelse. Sjekk ut denne linken!
http://www.midnatt.no/ |
Mitt drømmeantrekk må være et svart, smalt blyantskjørt, en lys litt løsere silkebluse, og høye pumps til:o og en råstilig veske fra Salvatore Ferragamo for å gjøre antrekket komplett ;) *sukk!* men, en vakker dag... ;)
|
Sitat:
Aldri hørt om den designeren... Men man skal ikke se bort fra at jeg bruker litt mer penger på klær når jeg en gang blir slanke. Man får ikke mye designerklær i min størrelse akkurat. En kollega som er større enn meg (i omkrets i alle fall) som er "luksushore" driver og kjøper dyre vesker og sko. Jeg kan tenke meg hvor mye designerklær hun hadde kjøpt hvis hun var slank. :eek: Det er snakk om at hun har nærmere ti vesker til rundt 5.000 kr (kjøpt i utlandet off course) (Chanel, Marc Jacobs og sånt) og nå ser hun på en veske til 30.000 kr. Og over 50 par sko, mange av dem dyre. Blant annet Louboutin. Jeg hadde ikke gått like amokk som henne, men litt dyre plagg hadde jeg nok kjøpt. Noen fine silketopper kanskje. |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51. |