![]() |
Sv: Trening til løp
Sitat:
Husk at beregnet makspuls etter "220-alder" har en feilmargin på +/-20, så den metoden er temmelig verdiløs.... Ja, du har nådd makspulsen når du spyr. Og nei, det er ikke farlig med mindre du har dårlig hjerte - bare fryktelig ubehagelig og ikke noe du gjør ofte, frivillig. ;) Bare slapp av og jogg, du. :) |
Takk Mofe og smgj!
Jeg skal se å så få den løpinga i gang... forsiktig:rolleyes:. Nå må jeg bare finne ut av hvordan jeg skal finne ut av det løpeprogrammet. Kanskje jeg til å begynne med kan løpe mellom to lyktestolper og så gå mellom 3 og så videre. Og kanskje finne en oppoverbakke å ta intervaller på. Jeg skal jo ikke trene målrettet mot en tid, men bare prøve å få til å løpe mer en ett minutt i strekk. Jeg håper at den treningen kan hjelpe meg på den veien. Kan jo ikke være bortkasta:cool:. |
Timich! Er du fra Kristiansand? Hvis det har vi jo terrengkarusellen. Det er alt fra 3,2 til 10 km lange løp, hver torsdag. Er veldig gøy, vil anbefale deg å prøve. Har du konkurranseinstinkt vil du få godt utbytte av treningen hver torsdag:)
|
Jeg kjøpte meg en timer som piper på tidene. Kjører tabata i motbakke 20sek løp/spurt, 10sek hvile. 4min. Jæ... Men raskt over. Følg oss i denne tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52317 Her er timeren: http://www.gymboss.com/ |
Sitat:
|
Sitat:
|
Milena: Så gøy at du også prøver det løpeprogrammet:) Jeg gjør det slik rent praktisk at jeg pugger "dagens økt" før jeg går ut (det er ikke såååå innviklet da, så jeg klarer å huske det), og så bruker jeg klokka aktivt hele tiden - den sitter jo på armen, så det er ikke så mye stress å kikke ned på den syns jeg. Jeg følger altså med på alle minuttene slik de står i programmet, jeg syns det var så greit å følge et ferdig opplegg. Mange ganger kjenner jeg at jeg kunne løpt lenger, men programmet tvinger meg til å ta en pause - og det tror jeg er bra med tanke på eventuelle skader. Kondisjonen klarer mer, men knær og legger skal også henge med:)
Som de andre sier så er ikke 170 avskrekkende høyt i puls, jeg løper stort sett med en puls på rundt 180. Og jeg vet at jeg har mer å gå på:o Det viktigste er at du kjenner dine egne "soner" og vet hvordan du skal trene i dem. Pulsklokke er lurt! |
Sitat:
|
Sitat:
Har litt lyst til å jogge litt igjen, men må nok holde meg på grus og stier heretter. Har du lest "Født til å løpe" av Cristopher McDougall? Jeg slukte den fra perm til perm på noen få dager! Anbefales! :ja: |
Da er løpet vel overstått:D Jeg kom meg godt gjennom, men det var VARMT å løpe i dag!! Fikk sluttid 1 t 3 min, jeg er veldig fornøyd:)
|
Sitat:
Fin tid også, synes jeg. :) |
Sitat:
|
Gratulerer:)
|
Bra jobba! Og tiden står det respekt av! Går ut fra at du stiller neste år også, og skreller av enda noen minutter på tida?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38. |